Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Kunde nån ge en sammanfattning av denna tråd? Jag läste tråden i dess barndom men har nu hamnat efter lite.
Jag har för mig att det fanns teorier om en alternativ gärningsman, nu bosatt i Kanada? Vad blev med det "spåret"? Eller minns jag helt fel?
Spåret med den s.k. "BC" (Bernhard Christoffersen) dog mer eller mindre ut då hans namn inte figurerar i nått papper av vikt. I domen så finns varenda kotte (inkl. ett "hierarkiträd) noterad som rört sig på avd. 26 under tiden för morden. Inte på nått ställe finns BC nämnd och det finns inte en mening som nämner en teori om någon ytterligare gärningsman.
Enligt en knäppgök i tråden (NosaCastro) som envist hävdar att BC skulle ha gjort sin somapraktik (för sin skötarutbildning) på 26:an under morden, så skulle denne BC alltså varit nån slags bakgrundsfigur som styrt Anders Hansson likt en marionettdocka. Att han gjort sin praktik på MÖS är dock inte omöjligt, men absolut inte på 26:an.
Dock kan inte NosaCastro redovisa några "bevis" för detta mer än att BC skulle ha ristat nått på ett fönsterbleck, samt att BC skulle ha skrivit sina "memoarer" på NosaCastros skrivmaskin. Att BC ristat saker på hans fönsterbleck, samt lånat hans skrivmaskin kan ju gott och väl vara sant. Men vad fan har det med dessa mord att göra? Frågar man NosaCastro vad han har för belägg för sina påståenden så är man antingen en pressmurvel eller en idiot. Bara NosaCastro själv (han är faktiskt ensam om det i hela Sverige enligt hans egen utsago) vet hur allt "ligger till" (fortfarande enligt egen utsago).
Domen kan du ladda ner här:
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Skulle bara meddela att jag flyttat PDF:en från TPB till Megaupload. PDF:en innehåller b la domen, tidningsartiklar, utdrag från böcker m m.
http://www.megaupload.com/?d=4HGRS2BM