2010-05-22, 12:23
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Jä finner få anledninger te å besöke Sudetsverige*. Speciellt som dä nu tycks vare befôlkat av en masse araber.

*Läs: Skåne

Och du är alltså från värmland?
Citera
2010-05-23, 21:00
Medlem
månss avatar
Citat:
Jä finner få anledninger te å besöke Sudetsverige*. Speciellt som dä nu tycks vare befôlkat av en masse araber.

*Läs: Skåne
Du som var på väg att bli hedersmedborgare!

Jaha, då får vi se om det dyker upp något nytt i veckan alltså.
Citera
2010-05-24, 18:16
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Kunde nån ge en sammanfattning av denna tråd? Jag läste tråden i dess barndom men har nu hamnat efter lite.

Jag har för mig att det fanns teorier om en alternativ gärningsman, nu bosatt i Kanada? Vad blev med det "spåret"? Eller minns jag helt fel?
Citera
2010-05-25, 01:41
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Kunde nån ge en sammanfattning av denna tråd? Jag läste tråden i dess barndom men har nu hamnat efter lite.

Jag har för mig att det fanns teorier om en alternativ gärningsman, nu bosatt i Kanada? Vad blev med det "spåret"? Eller minns jag helt fel?
Spåret med den s.k. "BC" (Bernhard Christoffersen) dog mer eller mindre ut då hans namn inte figurerar i nått papper av vikt. I domen så finns varenda kotte (inkl. ett "hierarkiträd) noterad som rört sig på avd. 26 under tiden för morden. Inte på nått ställe finns BC nämnd och det finns inte en mening som nämner en teori om någon ytterligare gärningsman.

Enligt en knäppgök i tråden (NosaCastro) som envist hävdar att BC skulle ha gjort sin somapraktik (för sin skötarutbildning) på 26:an under morden, så skulle denne BC alltså varit nån slags bakgrundsfigur som styrt Anders Hansson likt en marionettdocka. Att han gjort sin praktik på MÖS är dock inte omöjligt, men absolut inte på 26:an.

Dock kan inte NosaCastro redovisa några "bevis" för detta mer än att BC skulle ha ristat nått på ett fönsterbleck, samt att BC skulle ha skrivit sina "memoarer" på NosaCastros skrivmaskin. Att BC ristat saker på hans fönsterbleck, samt lånat hans skrivmaskin kan ju gott och väl vara sant. Men vad fan har det med dessa mord att göra? Frågar man NosaCastro vad han har för belägg för sina påståenden så är man antingen en pressmurvel eller en idiot. Bara NosaCastro själv (han är faktiskt ensam om det i hela Sverige enligt hans egen utsago) vet hur allt "ligger till" (fortfarande enligt egen utsago).

Domen kan du ladda ner här:

Citat:
Skulle bara meddela att jag flyttat PDF:en från TPB till Megaupload. PDF:en innehåller b la domen, tidningsartiklar, utdrag från böcker m m.

http://www.megaupload.com/?d=4HGRS2BM
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2010-05-25 kl. 01:45.
Citera
2010-05-25, 11:32
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1

Förutom Cousin Cocaines sammafattning här ovan så vill jag även rekommendera Plattsattarens någon sida bak..

Dansken förärades med en egen tråd, inte mycket info dock:
https://www.flashback.org/t1131959
Citera
2010-08-13, 01:59
Medlem
kramdjurs avatar
Sjukhusmorden nämns som hastigast i en artikel i Svenska Dagbladet om läkaren och vinsamlaren Nils Stormby, det står att han var chefsöverläkare på Östra sjukhuset vid tiden för brottet: http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...om_5103903.svd
Citera
2010-10-23, 02:30
Medlem
Anders kanske har börjat ogilla invandrare och börjat smyga runt kring busshållplatser.
Citera
2010-10-23, 02:59
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnickolaila
Anders kanske har börjat ogilla invandrare och börjat smyga runt kring busshållplatser.
Det vore förvisso lite småskoj men nej..

Materialet som jag vitt och brett skröt om var inget speciellt förresten.
Inget nytt framkom i det egentligen.
Killen som fixade det visste antagligen inte hur pass insatta vi var.
Trots det: tack till honom och shame on me!
OM nu någon trots detta är intresserad så går det såklart bra att höra av sig!
Citera
2010-10-23, 05:44
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnickolaila

Ja, det vore förstås spännande. Men jag är övertygad om att Polisen redan kollat upp honom.
Citera
2010-10-26, 21:08
Medlem
Citat:
Spåret med den s.k. "BC" (Bernhard Christoffersen) dog mer eller mindre ut då hans namn inte figurerar i nått papper av vikt. I domen så finns varenda kotte (inkl. ett "hierarkiträd) noterad som rört sig på avd. 26 under tiden för morden. Inte på nått ställe finns BC nämnd och det finns inte en mening som nämner en teori om någon ytterligare gärningsman.

Enligt en knäppgök i tråden (NosaCastro) som envist hävdar att BC skulle ha gjort sin somapraktik (för sin skötarutbildning) på 26:an under morden, så skulle denne BC alltså varit nån slags bakgrundsfigur som styrt Anders Hansson likt en marionettdocka. Att han gjort sin praktik på MÖS är dock inte omöjligt, men absolut inte på 26:an.

Nu är det här en petitess i sammanhanget, men på sidan 13 i domen (15 i pdf:en) så står det att det finns en skiss över VISS personal på sidan 15. Jag har dock precis plockat ner pdf:en och tyvärr inte läst alla 234 sidorna än, så det kan ju tänkas att det finns en annan lista på nån annan sida. Att det står "viss" personal måste ju betyda att det inte är en komplett lista, hade det varit det hade man inte behövt göra det tillägget. Man kan t.ex. notera att herr Hansson SJÄLV inte finns i hierarkin på sid 15, om jag inte missat nåt, trots att han bevisligen fanns där. Inte heller nämns städpersonal som också borde funnits i lokalerna.

Det gör inte de danska teorierna mer troliga, men jag tänkte bara påpeka det. Jag tror dig absolut när du säger att han inte finns omnämnd i domen. Det finns dock vad jag ser inget bevis för att han INTE fanns där - lika lite som det finns bevis för att han verkligen jobbade där. Jag ska lyssna andäktigt om någon har mer information.

Jag vill förövrigt tacka för all information i tråden och tre timmars läsning. Nästa steg blir väl P3 Dokumentär!
Citera
2010-10-27, 19:50
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kernaya
Nu är det här en petitess i sammanhanget, men på sidan 13 i domen (15 i pdf:en) så står det att det finns en skiss över VISS personal på sidan 15. Jag har dock precis plockat ner pdf:en och tyvärr inte läst alla 234 sidorna än, så det kan ju tänkas att det finns en annan lista på nån annan sida. Att det står "viss" personal måste ju betyda att det inte är en komplett lista, hade det varit det hade man inte behövt göra det tillägget. Man kan t.ex. notera att herr Hansson SJÄLV inte finns i hierarkin på sid 15, om jag inte missat nåt, trots att han bevisligen fanns där. Inte heller nämns städpersonal som också borde funnits i lokalerna.

Det gör inte de danska teorierna mer troliga, men jag tänkte bara påpeka det. Jag tror dig absolut när du säger att han inte finns omnämnd i domen. Det finns dock vad jag ser inget bevis för att han INTE fanns där - lika lite som det finns bevis för att han verkligen jobbade där. Jag ska lyssna andäktigt om någon har mer information.

Jag vill förövrigt tacka för all information i tråden och tre timmars läsning. Nästa steg blir väl P3 Dokumentär!
Du har helt rätt i det du skriver. Fler förhördes än de som är med på den listan men exakt var och hur de var anställda vet ingen.
Citera
2010-10-28, 21:06
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kernaya

Jo, jag har också upptäckt att det står "viss personal" och inte "all personal". Förmodligen är de som är upptagna de som befunnit sig på avd. de timmar/dagar AH befann sig där och de som befunnit sig där när de dödsfall som han åtalades för inträffat. Man kan ju tänka sig att de uteslutit nattpersonal t ex, eftersom AH "jobbade" på dagen.

Det är som sagt fullt möjligt att denne BC gjort sin somapraktik på långvårdskliniken, men galningen som påstått detta i tråden har varit ovillig att lägga fram bevis för att BC skulle varit en slags "puppet master" och beordrat AH att mörda patienterna.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2010-10-28 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in