2010-05-15, 01:24
Citat:
Ursprungligen postat av alligatorjoe
Fast så står det ju inte.
Citatet var:
"Sten Levander är professor i psykiatri vid Lunds universitet och har arbetat vid
både Malmö Östra sjukhus och ett norskt sjukhus där man vårdat två kända så
kallade dödsänglar..."
Det står inte att SL vårdat dessa dödsänglar. Det står absolut heller inte att dessa två dödsänglar eller en av dem vårdats på MÖS utan på det norska sjukhuset. Man kan däremot om man vill tolka det som att det står så, men isåfall är det otydligt uttryckt, vilket det ju naturligtvis kan vara.
Det står alltså att Sten Levander har arbetat vid både:
1 Malmö Östra sjukhus
och
2 ett norskt sjukhus där man vårdat två kända så kallade dödsänglar.. (detta kan ju dessutom hänt innan, efter eller samtidigt som SL jobbade där, med eller utan hans inblandning)
Jag vill inte verka mästrande så jag hoppas att du inte uppfattar det så och det är mycket möjligt att det är som du tror, men det är inte så det står i citatet du anger.
Jag vet att den andre malmöbon suttit på MÖS, men han åt ju inte upp sin flickvän där så det blir ju inte riktigt samma sak. Om AH satt där skulle det se ut som att han gjort ngt lite dumt, men att man tog hand om det internt liksom.
Citatet var:
"Sten Levander är professor i psykiatri vid Lunds universitet och har arbetat vid
kallade dödsänglar..."
Det står inte att SL vårdat dessa dödsänglar. Det står absolut heller inte att dessa två dödsänglar eller en av dem vårdats på MÖS utan på det norska sjukhuset. Man kan däremot om man vill tolka det som att det står så, men isåfall är det otydligt uttryckt, vilket det ju naturligtvis kan vara.
Det står alltså att Sten Levander har arbetat vid både:
1 Malmö Östra sjukhus
och
2 ett norskt sjukhus där man vårdat två kända så kallade dödsänglar.. (detta kan ju dessutom hänt innan, efter eller samtidigt som SL jobbade där, med eller utan hans inblandning)
Jag vill inte verka mästrande så jag hoppas att du inte uppfattar det så och det är mycket möjligt att det är som du tror, men det är inte så det står i citatet du anger.
Jag vet att den andre malmöbon suttit på MÖS, men han åt ju inte upp sin flickvän där så det blir ju inte riktigt samma sak. Om AH satt där skulle det se ut som att han gjort ngt lite dumt, men att man tog hand om det internt liksom.
Nej, jag uppfattar det inte som mästrande.

Men hade det varit som som du menar hade man inte skrivit:
kallade dödsänglar."
Utan:
"Sten Levander är professor i psykiatri vid Lunds universitet och har arbetat vid Malmö Östra sjukhus, Malmö allmäna sjukhus och ett norskt sjukhus där man vårdat två kända så
kallade dödsänglar."
Jag kan påminna mig om ett liknande fall i Norge men absolut inte två..
Dessutom är det ju varken arbetsgivaren eller domaren som bestämmer var en dömd ska få vård.
Om han nu hamnade på M.ö.s så var det ju knappast på sin gamla avdelning han blev inspärrad.
Skitsamma.
Nytt material är antagligen på ingång nästa vecka. Detta skickas endast via Pm!