2011-02-18, 00:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
*sätter drickat i halsen*

Hahah.. Oj oj oj.. Helt fantastiskt. Och vilken hemsida! Kolla bara under "bilder"!

Är det så här Pensionat Paradiset ser ut i vår moderna tid, kanhända?
Och pratglade Svenonius får efter bästa förmåga spela rollen som trivselfabrorn Thor Modéen
och underhålla gästerna med sina fantastiska skrönor om polska KGB-agenter och lömska anslag
varthelst man vänder blicken.

Det tar jag en klunk Jägermeister på...
Citera
2011-02-18, 11:32
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
*sätter drickat i halsen*

Hahah.. Oj oj oj.. Helt fantastiskt. Och vilken hemsida! Kolla bara under "bilder"!

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det så här Pensionat Paradiset ser ut i vår moderna tid, kanhända?
Och pratglade Svenonius får efter bästa förmåga spela rollen som trivselfabrorn Thor Modéen
och underhålla gästerna med sina fantastiska skrönor om polska KGB-agenter och lömska anslag
varthelst man vänder blicken.

Det tar jag en klunk Jägermeister på...
Då har ni kanske även missat denna:
http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll...3759512/0/SPEL
Citera
2011-02-18, 17:54
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Då har ni kanske även missat denna:
http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll...3759512/0/SPEL

Han verkar hålla sig frisk och kry i alla fall.
"– Ingen gäst har sagt något till mig. Jag får aldrig klagomål Det är svårt att få tag på bra städpersonal. Jag tycker det är fel av miljöförvaltningen att lyssna till anonyma anmälare. På sätt och vis går tjänstemännen maffians ärenden, säger Jörgen Svenonius.
– Vilken maffia?
– När saker anmäls anonymt är det ofta något annat än själva anmälan som ligger bakom. Därigenom springer tjänstemännen andras ärenden, säger Jörgen Svenonius."
Citera
2011-02-19, 00:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Han verkar hålla sig frisk och kry i alla fall.
"– Ingen gäst har sagt något till mig. Jag får aldrig klagomål Det är svårt att få tag på bra städpersonal. Jag tycker det är fel av miljöförvaltningen att lyssna till anonyma anmälare. På sätt och vis går tjänstemännen maffians ärenden, säger Jörgen Svenonius.
– Vilken maffia?
– När saker anmäls anonymt är det ofta något annat än själva anmälan som ligger bakom. Därigenom springer tjänstemännen andras ärenden, säger Jörgen Svenonius."

Ja, herregud!

Han är höga 78 år nu och borde han då inte äntligen lägga av allt vad arbete heter?
Så kunde slå sig ner i lugn och ro och börja summera sitt händelserika och märkliga liv.
Han har väl i sin mani sprungit runt tillräckligt i sina dar och ställt till det både för sig själv och andra.

Citera
2011-03-01, 20:43
Medlem
Lensflares avatar
Veckans brott
SVT1 21:00 - 22:00, Idag, 1 mars 2011

Ska bland annat handla om detta...
Citat:
Sveriges värste seriemördare, ett 19-årigt vårdbiträde som dödade minst 11 personer hösten 1978, är ämnet i veckans historiska reportage.

Jag antar att det är vad den här tråden handlar om, jag har aldrig hört talas om detta så nu jävlar har jag lite att läsa.
Citera
2011-03-01, 20:57
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lensflare
Veckans brott
SVT1 21:00 - 22:00, Idag, 1 mars 2011

Ska bland annat handla om detta...

Jag antar att det är vad den här tråden handlar om, jag har aldrig hört talas om detta så nu jävlar har jag lite att läsa.
Kul (om man nu får säga det) att de uppmärksammar AH:s härjningar. Ska blir intressant att höra Leifs kommentar till det hela.
Citera
2011-03-01, 22:03
Medlem
DirectXs avatar
Haha, vilken snubbe. Och att ingen kom på han! Leif är ju för stört skön när han beskriver honom!
Citera
2011-03-01, 22:11
Medlem
finns en p3 radiodokumentär om detta som är rätt ok, har säkert nämnts innan men en påminnelse är väl på sin plats.
Citera
2011-03-01, 22:46
Medlem
Grandiosos avatar
Såg ni inslaget i Veckans brott?

Nu jävlar! Nu är lugnet slut för herr Hansson. Nu kommer nog strålkastarljuset att riktas mot honom
på nytt ett litet tag och mig gör det inget.
En mördare, hur ohjälpligt sjuk han än är i huvudet, skall aldrig få tillåtas att glömma bort vad han
eller hon har gjort. Det är min bestämda åsikt hur inhuman och känslokall den än kan te sig.

Hörde ni vad den undersökande läkaren hade sagt?
Att han aldrig stött på en sån här helgalen figur tidigare i sin karriär. Att Hanssons resonemang
kring sina mord och annat trotsade alla beskrivningar. Ett psykfall utan dess motstycke tydligen.

Och personalen hade beklagat sig upprepade gånger över vilka högst märkliga satsningar som man
gjorde beträffande sina tilldelade ekonomiska anslag. Istället för att prioritera vidareutbildning
av befintlig personal lade man pengarna på en massa oväsentligheter som knappast hade med
vården att göra.

Synd att inte katastrofen till överläkare, Svenonius alltså, blev omnämnd så att också denne
knäppgöken fick lite välförtjänt uppmärksamhet riktad mot sig, så gammal och skrumpen han än är.
Skit ska skit ha!

Ja, sammanfattningsvis så är det alltå verkligen på tiden att den här hemska historien lyfts upp igen,
om än aldrig så kort tag.

Vår värste seriemördare genom alla tider kommer nog att få känna av att han lever framöver...

Citera
2011-03-01, 23:08
Medlem
Grandiosos avatar
Här har ni en direktlänk till P3-dokumentären om sjukhusmorden. Utomordentligt gjord precis som
fallet oftast är med dessa uppmärksammade dokumentärer signerade P3.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3221325
Citera
2011-03-01, 23:19
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Såg ni inslaget i Veckans brott?

Nu jävlar! Nu är lugnet slut för herr Hansson. Nu kommer nog strålkastarljuset att riktas mot honom
på nytt ett litet tag och mig gör det inget.
En mördare, hur ohjälpligt sjuk han än är i huvudet, skall aldrig få tillåtas att glömma bort vad han
eller hon har gjort. Det är min bestämda åsikt hur inhuman och känslokall den än kan te sig.

Hörde ni vad den undersökande läkaren hade sagt?
Att han aldrig stött på en sån här helgalen figur tidigare i sin karriär. Att Hanssons resonemang
kring sina mord och annat trotsade alla beskrivningar. Ett psykfall utan dess motstycke tydligen.

Och personalen hade beklagat sig upprepade gånger över vilka högst märkliga satsningar som man
gjorde beträffande sina tilldelade ekonomiska anslag. Istället för att prioritera vidareutbildning
av befintlig personal lade man pengarna på en massa oväsentligheter som knappast hade med
vården att göra.

Synd att inte katastrofen till överläkare, Svenonius alltså, blev omnämnd så att också denne
knäppgöken fick lite välförtjänt uppmärksamhet riktad mot sig, så gammal och skrumpen han än är.
Skit ska skit ha!

Ja, sammanfattningsvis så är det alltå verkligen på tiden att den här hemska historien lyfts upp igen,
om än aldrig så kort tag.

Vår värste seriemördare genom alla tider kommer nog att få känna av att han lever framöver...

Tagga ner, killen var ju psykiskt sjuk och har tillbringat 15 år i vård. Jag tror knappast har ett toppenliv nu heller, och man kan låta honom vara om han nu inte är någon fara för samhället.

Fast, måste säga att det är en smula facinerande men självklart väldigt tragiskt att detta kan ske.
Citera
2011-03-01, 23:22
Medlem
Grandiosos avatar
Och till alla "nybörjare"; här är allt väsentligt i informationsväg kring fallet, så slipper ni anstränga er
med googlesökningar...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Morden_...96stra_Sjukhus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in