2015-08-09, 13:47
Medlem
Har ni fått ett bekräftelsemejl efter att ha bekräftat platsen via formuläret på hemsidan?
Citera
2015-08-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensess
Har ni fått ett bekräftelsemejl efter att ha bekräftat platsen via formuläret på hemsidan?

Yus. Tar en dag dock typ, det sköts inte av en maskin
Citera
2015-08-12, 14:13
Medlem
Stort grattis till alla er som kom in nu i höst!
Jag är en av de som tyvärr ej kom in med 1.9.
Står i valet och kvalet hur jag ska göra, antingen vänta ett år och försöka skriva HP igen och hoppas på en höjning eller hoppa på en kandidat i Lund/Uppsala för att sedan försöka komma in på mastern på HHS.
Vad tyker ni, vilket alternativ verkar klokast?
Är kandidaten på HHS värd att ta examen ett år senare och då kanske kunna få ett jobb direkt efter, eller är det klokast att läsa den i Lund och sedan ta en master på HHS och läsa fem år?
Enligt min uppfattning är det enda riktigt stora argumentet för att läsa just vid HHS det breda kontaktnätet, kan man få detta i samma grad vid mastern också?
Självklart förstår jag att man är sin egen lyckas smed, men en bra grund är ofta en förutsättning.
Ni får ursäkta ifall detta blev lite rörigt men ni förstår säkert vad jag menar.
Som ett tillägg så ligger de jobb som jag främst är intresserad av inom konsulting, ledarskap och i viss mån banking.
Citera
2015-08-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silkstorm
Står i valet och kvalet hur jag ska göra, antingen vänta ett år och försöka skriva HP igen och hoppas på en höjning eller hoppa på en kandidat i Lund/Uppsala för att sedan försöka komma in på mastern på HHS.
Är kandidaten på HHS värd att ta examen ett år senare och då kanske kunna få ett jobb direkt efter, eller är det klokast att läsa den i Lund och sedan ta en master på HHS och läsa fem år?
Enligt min uppfattning är det enda riktigt stora argumentet för att läsa just vid HHS det breda kontaktnätet, kan man få detta i samma grad vid mastern också?
Självklart förstår jag att man är sin egen lyckas smed, men en bra grund är ofta en förutsättning.
Ni får ursäkta ifall detta blev lite rörigt men ni förstår säkert vad jag menar.
Som ett tillägg så ligger de jobb som jag främst är intresserad av inom konsulting, ledarskap och i viss mån banking.
När gick du ut gymnasiet? I våras?
Citera
2015-08-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silkstorm

Jag sitter i samma sits som dig och har nu bestämt mig för att börja plugga på en av dem skolorna du nämner. Kommer söka hhs nästa år för att se om jag kommer in, men det är inte säkert att jag börjar om jag kommer in, men vill ändå se. Trivs jag bra och har fått bra betyg så kommer jag nog dock stanna i lund. När tog du studenten?
Jag har jobbat i två år och har tröttnat på det så vill börja plugga, hade jag haft ett bra jobb hade jag nog väntat ett år. Men berätta mer om din situation, spelar roll när du tog studenten, vad du ar för jobbmöjligheter mm.
Citera
2015-08-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tornteddybear
När gick du ut gymnasiet? I våras?
Jag tog studenten för två är sedan så jag är lastgammal
Har dock ett okej cv, drivit företag och jobbat men som sagt det var två år sedan studenten.
Citera
2015-08-14, 00:23
Medlem
Boendesituationen i Stockholm. Finns det på något sätt via skolan, antingen genom studenterna som lär kännas, eller på annat vis genom Handels, möjlighet att lösa en bostad. Är medveten om att frågan indirekt inte berör Handels, utan mer är en generell spekulation.

Kommer att söka in via högskoleprovet inför nästa läsår.
Senast redigerad av AfrodaJt 2015-08-14 kl. 00:26.
Citera
2015-08-14, 00:37
Medlem
Är en laptop absolut nödvändigt? Läste denna artikel om att egna laptops används på tentor, så vore dumt att vara utan ifall skolan inte erbjuder elever en dator vid tentatilfället. Vad brukar elever ha för dator? Gissar på många macbooks, men jag skulle aldrig känna mig bekväm med en sådan. Har windows-folket Thinkpads eller vad dominerar?
Citera
2015-08-14, 02:24
Medlem
.
Senast redigerad av 22312 2015-08-14 kl. 02:26. Anledning: .
Citera
2015-08-14, 03:25
Medlem
Citat:
Är en laptop absolut nödvändigt? Läste denna artikel om att egna laptops används på tentor, så vore dumt att vara utan ifall skolan inte erbjuder elever en dator vid tentatilfället. Vad brukar elever ha för dator? Gissar på många macbooks, men jag skulle aldrig känna mig bekväm med en sådan. Har windows-folket Thinkpads eller vad dominerar?

Laptops på tentor är bara ett personligt val, som ännu inte ges på alla tentor. Du har alltid möjlighet att tentera på traditionellt sätt. Laptop är i övrigt absolut ingen nödvändighet även om vissa grupparbeten kanske försvåras lite om du inte har nån.
Citera
2015-08-14, 10:40
Medlem
Citat:

Det blir svårt med grupparbeten om du inte har en laptop, då alla andra i gruppen kommer ha en. Men det duger med vilken "skitdator" som helst som har word på sig, så du klarar dig med en några år begagnad om du inte vill lägga ut några stora summor.
Citera
2015-08-15, 10:31
Medlem
dutys avatar
Hur är första veckan på hhs kandidat? Vilket datum börjar man och vad händer första veckan? Hur ser veckoplaneringen ut? Samlas man någonstans första dagen för introduktion följt av en veckas supande eller får man bara en planering över kommande föreläsningar och kursplan eller hur är det uppstyrt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in