Citat:
Ursprungligen postat av
Silkstorm
Stort grattis till alla er som kom in nu i höst!
Jag är en av de som tyvärr ej kom in med 1.9.
Står i valet och kvalet hur jag ska göra, antingen vänta ett år och försöka skriva HP igen och hoppas på en höjning eller hoppa på en kandidat i Lund/Uppsala för att sedan försöka komma in på mastern på HHS.
Vad tyker ni, vilket alternativ verkar klokast?
Är kandidaten på HHS värd att ta examen ett år senare och då kanske kunna få ett jobb direkt efter, eller är det klokast att läsa den i Lund och sedan ta en master på HHS och läsa fem år?
Enligt min uppfattning är det enda riktigt stora argumentet för att läsa just vid HHS det breda kontaktnätet, kan man få detta i samma grad vid mastern också?
Självklart förstår jag att man är sin egen lyckas smed, men en bra grund är ofta en förutsättning.
Ni får ursäkta ifall detta blev lite rörigt men ni förstår säkert vad jag menar.
Som ett tillägg så ligger de jobb som jag främst är intresserad av inom konsulting, ledarskap och i viss mån banking.
Jag sitter i samma sits som dig och har nu bestämt mig för att börja plugga på en av dem skolorna du nämner. Kommer söka hhs nästa år för att se om jag kommer in, men det är inte säkert att jag börjar om jag kommer in, men vill ändå se. Trivs jag bra och har fått bra betyg så kommer jag nog dock stanna i lund. När tog du studenten?
Jag har jobbat i två år och har tröttnat på det så vill börja plugga, hade jag haft ett bra jobb hade jag nog väntat ett år. Men berätta mer om din situation, spelar roll när du tog studenten, vad du ar för jobbmöjligheter mm.