2019-08-01, 14:32
Medlem
I välkomstmailet/antagningsbeskedet från HHS står det att studentförbindelsen ska skrivas under och skickas in elektroniskt.

Hur har ni gjort här? Behöver jag skriva ut, signera, skanna och sedan skicka in, eller räcker det med att signera i valfri pdf-läsare?

Tack på förhand!
Citera
2019-08-01, 16:59
Medlem
Mycket märkligt att BF-kvoten är 3.0 för B&E. Är det verkligen inte en enda med 4.0 (vilket inte är särskilt svårt att få) som sökt programmet? Ett guldläge att smita in på utbildningen..
Citera
2019-08-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zohqryjhotq
I välkomstmailet/antagningsbeskedet från HHS står det att studentförbindelsen ska skrivas under och skickas in elektroniskt.

Hur har ni gjort här? Behöver jag skriva ut, signera, skanna och sedan skicka in, eller räcker det med att signera i valfri pdf-läsare?

Tack på förhand!

Jag printade den, skrev under och fotade sedan sista sidan med mobilen. Jag inkluderade bilden i ett mail där jag frågade om det var tillräckligt, och fick svar att det var det. Har svårt att se att de skulle klaga på signatur i pdf-läsare om min variant räckte till.
Citera
2019-08-01, 20:34
Medlem
Citat:

Tack på förhand!
Jag tog den långa vägen med utskrift, underskrift och sedan skanning. Men skulle tro att underskriften främst är för att folk verkligen ska läsa den. Testa PDF, de svarar ganska snabbt om den är godkänd eller inte.
Citera
2019-08-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalmakaren
Jag tog den långa vägen med utskrift, underskrift och sedan skanning. Men skulle tro att underskriften främst är för att folk verkligen ska läsa den. Testa PDF, de svarar ganska snabbt om den är godkänd eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Hogtflygande
Jag printade den, skrev under och fotade sedan sista sidan med mobilen. Jag inkluderade bilden i ett mail där jag frågade om det var tillräckligt, och fick svar att det var det. Har svårt att se att de skulle klaga på signatur i pdf-läsare om min variant räckte till.

Aa då måste pdf-läsare också fungera, får uppdatera hur det går; ifall framtida studenter har samma problem.
Citera
2019-08-02, 08:31
Medlem
Citat:

Tack på förhand!
Jag skrev under i en pdf-läsare och skickade tillbaka till dem, det blev godkänt!
Citera
2019-08-04, 17:21
Medlem
Någon som ska till välkomstminglet imorgon?
Citera
2019-08-06, 22:36
Medlem
Hej! Vet någon hur mycket det är med obligatorisk närvaro första året på Business and Economics? Många obligatoriska seminarier? Många obligatoriska grupparbeten? Hur mycket per vecka ungefär? Har hört att det är mycket första två åren! Tacksam för svar!
Citera
2019-08-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneLastBreath
Hej! Vet någon hur mycket det är med obligatorisk närvaro första året på Business and Economics? Många obligatoriska seminarier? Många obligatoriska grupparbeten? Hur mycket per vecka ungefär? Har hört att det är mycket första två åren! Tacksam för svar!

Ingenting är obligatoriskt, däremot innehåller vissa kurser seminarium med närvaropoäng. Däremot kan du räkna med en hel del grupparbeten som mer eller mindre kräver att du närvarar, beroende på vilka gruppmedlemmar du får. Sammantaget är min personliga erfarenhet att det är svårt att göra bra ifrån sig på utbildningen om man inte planerar att delta fullt ut.
Citera
2019-08-15, 21:45
Medlem
Har hhs något samarbete vad gäller studentbostäder eller dylikt?
Bor för närvarande hemma hos päronen söder om stan. Känner att det börjar bli dags att hitta något eget, men har läst att det är rätt lång kö i Sthlm för att hyra (även för studenter). Någon som vet ifall man kan få någon fördel via skolan, och vad månadshyran ligger på för studentbostäder i Stockholm?
Citera
2019-08-16, 22:35
Medlem
anoxics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flustret08
Har hhs något samarbete vad gäller studentbostäder eller dylikt?
Bor för närvarande hemma hos päronen söder om stan. Känner att det börjar bli dags att hitta något eget, men har läst att det är rätt lång kö i Sthlm för att hyra (även för studenter). Någon som vet ifall man kan få någon fördel via skolan, och vad månadshyran ligger på för studentbostäder i Stockholm?
Är SSSB som gäller. Finns allt ifrån 3k i månaden och uppåt. Tar väl inte mer än 200-300 dagar för ett korridorsrum. Finns bra info kring exakta kötider och hyror för respektive område på hemsidan.
Citera
2019-08-19, 06:13
Medlem
Hej,

Ni som studerar på B&E i Stockholm... Hur ser schemat ut och hur många timmar per vecka totalt krävs för godkänt om man utgår ifrån personen är genomsnittlig på alla sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in