Haha ja. Blir väl VD innan årets slut misstänker jag.
Nej, men... känner helt klart att det finns potential för mig att utvecklas inom företaget.
Alltså... trafikledaren, transportcheferna och arbetskollegorna jag har nu... rena nallebjörnarna mot vad man varit med om tidigare.. haha.
Det är verkligen som jag trott. Har man haft Knut Ivar... så klarar man alla andra LÄTT.
Knut-Ivar ÄR ju nallebjörnen, vänta tills du träffat Thor-geir, DÄR har du rövhålet, K-I är en soft mjukiskille med stor portion humor jämfört med T-G !!!
Knut-Ivar ÄR ju nallebjörnen, vänta tills du träffat Thor-geir, DÄR har du rövhålet, K-I är en soft mjukiskille med stor portion humor jämfört med T-G !!!
Haha, nej, honom vill jag inte träffa.
Vad är det du kör nu btw?
Ja... herregud. Vilka minnen. Nästan så man skulle skriva en bok och föreläsa på lastbilsutbildningarna på regelbunden basis.
Haha ja. Blir väl VD innan årets slut misstänker jag.
Nej, men... känner helt klart att det finns potential för mig att utvecklas inom företaget.
Alltså... trafikledaren, transportcheferna och arbetskollegorna jag har nu... rena nallebjörnarna mot vad man varit med om tidigare.. haha.
Det är verkligen som jag trott. Har man haft Knut Ivar... så klarar man alla andra LÄTT.
Vill inte regna på din parad men de invaggar dig i trygghet sen när du minst anar det så är din rygg dolkförsedd.
Nej det är du som är företagets Stjärnchaufför trots din korta tid på företaget. Kick-off är egentligen en cermoni där de ger dig en hedersmedalj som tapper busschaufför och du blir krönt till ambassadör för kungliga buss-sällskapet
Man är tvungen att ha kört Postdiligensen från Malåträsk till Pleutajokk i minus 42 och snöstorm. Samt att man fått skotta sig fram halva vägen för att ens kunna bli nominerad...
Hallå, Jag har en fråga till er som gjort YKB provet !. Hur svårt är detta prov egentligen.. någon som sitter på lite info angående provet som kan förklar va det är för frågor som kommer.
Svårighetsgraden är ungefär som det vanliga teoriprovet enligt mitt tycke. Läser du boken, hänger med på lektionerna, samt skummar genom den vanliga teoriboken så bör du klara det
Stod vid en tullstation och skulle lämna lite papper på morgonkvisten. Ganska lugnt i området med en drös med sovande trailerchaufförer.
Trallar fram till brevlådan, kastar ner lite papper, vänder mig om: BAM! Står en gubbe med ovårdat hår, ciggen i mungipan med ett utséende likt nån jävla sjörövare och bara tittar på mig. Han börjar vifta med armarna och ger mig något som liknar en paradkurs med armar, ben och händer pekandes åt alla håll - han var visst en polack och kunde inte ett ord svenska.
Vad han ville? ingen aning faktiskt. Jag viftade lite med min arm åt två olika håll, sen hoppade jag in i bilen och gasade iväg. Gubben gestikulerade vad jag förstod var ett tack - sen såg jag i backspegeln att han körde åt andra hållet.
Man är tvungen att ha kört Postdiligensen från Malåträsk till Pleutajokk i minus 42 och snöstorm. Samt att man fått skotta sig fram halva vägen för att ens kunna bli nominerad...
Vart fan ligger Pleutajokk? Finns inte ens med på kartan.
Det ligger iofs någonting i det. Men jag kör hellre i -42 grader och måste gå ut och skotta lite snövallar varje kilometer.. än att ha K.I. som transportledare.
Kan du fan tänka dig hur illa det är.
Jak kör fan helre över faking jävla sjöar i Kanada.
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Stod vid en tullstation och skulle lämna lite papper på morgonkvisten. Ganska lugnt i området med en drös med sovande trailerchaufförer.
Trallar fram till brevlådan, kastar ner lite papper, vänder mig om: BAM! Står en gubbe med ovårdat hår, ciggen i mungipan med ett utséende likt nån jävla sjörövare och bara tittar på mig. Han börjar vifta med armarna och ger mig något som liknar en paradkurs med armar, ben och händer pekandes åt alla håll - han var visst en polack och kunde inte ett ord svenska.
Vad han ville? ingen aning faktiskt. Jag viftade lite med min arm åt två olika håll, sen hoppade jag in i bilen och gasade iväg. Gubben gestikulerade vad jag förstod var ett tack - sen såg jag i backspegeln att han körde åt andra hållet.
Hahahhaa.. det är så man ska göra. Vifta själv lite, vinka lite med handen, gå och sätta sig.
Det är för övrigt lite kul att köra de två reservbussarna som har satts i trafik här. Det är fortfarande X-trafiks märkning på dom. Går inte att skylta eller nånting. Men jäkla nice dom är att köra.
hahahahahahaa, underbart, jag brukar notoriskt skicka iväg parabolerna åt fel håll om dom inte kan göra sej förstådda på Svenska.... bara vinka o gestikulera och babbla lite dialektmål så är dom iväg åt fel håll
Helvetes jävla kuk vad dumt man kan bete sig ibland, och dyrt blev det!
I vanliga fall håller jag max 85km/h med trailern, lagom fort för att Harry Haffa inte ska gnälla allt för mycket där det är 90 eller t.om 80.
Idag hade jag dock ställt av trailern för service och på motorvägen lägger jag mig därför i 90 istället.
Kommer av motorvägen och hamnar på landsväg där hastighetsgränsen är 80km/h, slår på farthållaren (som i normalfall hade lagt mig på 85km/h) och slänger upp vänsterfoten i rutan och glider som vanligt
Kommer fram till fartkamera som jag känner till och brukar passera, men glömmer helt av att jag håller 90 för en gångs skull och visst fan blixtrar det till och jag kan förvänta mig att behöva punga ut med sura 1500:- spänn.
Förbannat att man ska vara så slut i huvudet att man glömmer att man håller högre hastighet än vanligt
Sådär, då fick jag gnällt av mig åtminstone.
Det "roliga" är att jag sedan jag fick körkort blivit fotograferad av fartkamera två gånger...båda gånger i jobbet
Haha, nej, honom vill jag inte träffa.
Vad är det du kör nu btw?
Ja... herregud. Vilka minnen. Nästan så man skulle skriva en bok och föreläsa på lastbilsutbildningarna på regelbunden basis.
Jag har själv lekt med tanken faktiskt. Känns lite ödesmättat att planera sina memoarer vid 33, men bara under våra få månader ihop fanns det ju material till att fylla flera kapitel...
Jag har själv lekt med tanken faktiskt. Känns lite ödesmättat att planera sina memoarer vid 33, men bara under våra få månader ihop fanns det ju material till att fylla flera kapitel...
jag skriver upp mig för ett ex, signerat ska det va...
Mitt liv är så ointressant att jag skulle kunna skriva om det på baksidan av ett inrikes frimärke.