2012-09-26, 23:51
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Jag har själv lekt med tanken faktiskt. Känns lite ödesmättat att planera sina memoarer vid 33, men bara under våra få månader ihop fanns det ju material till att fylla flera kapitel...
Haha. Fan. Det är nu man ångrar att man inte skrev en detaljerad dagbok under den tiden.

2lkopp blir den första som får ett ex då. Signerad. Givetvis signerad medan man ligger i 158 med ett tungt fordon i en nerförsbacke bland norska fjäll.
Gärna tre långa personliga meningar också. Krokiga och jävliga bokstäver. Man ska känna dödsångesten i varje bokstav. Det ska kännas unikt.
Citera
2012-09-27, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Helvetes jävla kuk vad dumt man kan bete sig ibland, och dyrt blev det!

I vanliga fall håller jag max 85km/h med trailern, lagom fort för att Harry Haffa inte ska gnälla allt för mycket där det är 90 eller t.om 80.
Idag hade jag dock ställt av trailern för service och på motorvägen lägger jag mig därför i 90 istället.
Kommer av motorvägen och hamnar på landsväg där hastighetsgränsen är 80km/h, slår på farthållaren (som i normalfall hade lagt mig på 85km/h) och slänger upp vänsterfoten i rutan och glider som vanligt

Kommer fram till fartkamera som jag känner till och brukar passera, men glömmer helt av att jag håller 90 för en gångs skull och visst fan blixtrar det till och jag kan förvänta mig att behöva punga ut med sura 1500:- spänn.
Förbannat att man ska vara så slut i huvudet att man glömmer att man håller högre hastighet än vanligt

Sådär, då fick jag gnällt av mig åtminstone.

Det är upp till din chef att uppge dig eller inte.
Citera
2012-09-27, 03:52
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2lkopp
jag skriver upp mig för ett ex, signerat ska det va...

Mitt liv är så ointressant att jag skulle kunna skriva om det på baksidan av ett inrikes frimärke.

Jag tror att jag kan tala för både mig själv och Jocke när jag säger att många av dom erfarenheter vi haft kunde vi lika gott varit utan...
Men klart att du ska få ett signerat exemplar om jag kan mordhota någon förläggare till att utge det, men jag tror inte det blir skrivet i 158km/h dessvärre.
Citera
2012-09-27, 04:38
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Det är upp till din chef att uppge dig eller inte.

Och det gör han serru.

Eftersom vi har en trafiksäkerhetspolicy som bland.annat säger att vi inte skall överskrida hastigheten så är han så vänlig och tjallar.

Jag är redo att ta mitt straff, så jävla surt att åka dit på ren 'orutin' bara.
Men skitsamma Torsdags-Fredag idag så jag överlever :-D
Citera
2012-09-27, 09:23
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Kommer av motorvägen och hamnar på landsväg där hastighetsgränsen är 80km/h, slår på farthållaren (som i normalfall hade lagt mig på 85km/h) och slänger upp vänsterfoten i rutan och glider som vanligt
Jag har aldrig förstått varför folk gör så. Någon som vill förklara? Dels känns det jävligt farligt om något skulle inträffa och det verkar inte heller vara särskilt bekvämt.
Citera
2012-09-27, 10:11
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag har aldrig förstått varför folk gör så. Någon som vill förklara? Dels känns det jävligt farligt om något skulle inträffa och det verkar inte heller vara särskilt bekvämt.

Så jävla säkert lär det inte vara, skulle man fronta behöver man nog inte oroa sig för att ha benet kvar vid höften längre.

Dock tycker jag det är bekvämt vid längre sträckor då man inte behöver vänsterfoten så mycket.
Blir lite mer avslappnad körställning enligt mig.
Citera
2012-09-27, 11:21
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Så jävla säkert lär det inte vara, skulle man fronta behöver man nog inte oroa sig för att ha benet kvar vid höften längre.

Dock tycker jag det är bekvämt vid längre sträckor då man inte behöver vänsterfoten så mycket.
Blir lite mer avslappnad körställning enligt mig.
Jag tänkte mest på om ett däck smäller eller något annat oväntat, man har förmodligen inte hundraprocentig kontroll över ekipaget om man sitter med benet upp i rutan. Jag tycker snarare att det är högra sidan som är problematisk, man blir ofta väldigt stel i högerbenet efter en stunds körning.

På vänstersidan har man ju en "inbuktning" så att man kan sträcka ut benet vilket inte finns på högersidan av någon underlig jävla anledning. Det är ju ändå det ben man nästan uteslutande använder och därför skulle behöva avlasta ibland...
Citera
2012-09-27, 13:38
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Jag tänkte mest på om ett däck smäller eller något annat oväntat, man har förmodligen inte hundraprocentig kontroll över ekipaget om man sitter med benet upp i rutan. Jag tycker snarare att det är högra sidan som är problematisk, man blir ofta väldigt stel i högerbenet efter en stunds körning.

På vänstersidan har man ju en "inbuktning" så att man kan sträcka ut benet vilket inte finns på högersidan av någon underlig jävla anledning. Det är ju ändå det ben man nästan uteslutande använder och därför skulle behöva avlasta ibland...

Jo självklart blir det nog spännande i det läget, men 'det händer ju aldrig mig' tänker man för det mesta tyvärr.

Jag lägger vänsterfoten på instegshandtaget, stödjer armbågen på knäet...då når jag ratten bra medans högerhanden ligger på armstödet.
Högerfoten lägger jag i vinkel så den ligger på fel sida om rattstången.
När jag sitter så kan jag nöta hur många mil som helst på motorväg/större landsväg utan att bli trött i kroppen.

Dock vill det ju till att väglaget/trafiksituationen tillåter det, känner jag att jag behöver alla lemmar så har jag båda fötter där de ska vara.
Citera
2012-09-27, 13:55
Medlem
Citat:

du kan aldrig kört mer än 10mil i sträck utan att behöva stanna?
Citera
2012-09-27, 14:42
Medlem
2lkopps avatar
Jag brukar inte lägga upp benet så men jag kan säga att när farthållaren är i och vägen är lång så åker båda benen upp ur pedalbrunnen. Ena foten på dörrfacket och den andra på motortunneln och sen en skön inställning på stolen.
Citera
2012-09-27, 15:10
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2lkopp
Jag brukar inte lägga upp benet så men jag kan säga att när farthållaren är i och vägen är lång så åker båda benen upp ur pedalbrunnen. Ena foten på dörrfacket och den andra på motortunneln och sen en skön inställning på stolen.

Hur fan är du byggd?
Provade precis och kan inte sätta upp fötterna så utan att vinkla upp ratten helt.
Annars tar låren i ratten, kanske är det jag som är felbyggd:-D
Citera
2012-09-27, 16:19
Medlem
2lkopps avatar
Citat:
Hur fan är du byggd?
Provade precis och kan inte sätta upp fötterna så utan att vinkla upp ratten helt.
Annars tar låren i ratten, kanske är det jag som är felbyggd:-D

Normalbygd men när jag tänker efter så är jag osäker på i fall jag har foten på dörrfacket eller om jag låter den vila mot instegshandtaget. Kör Volvo och Scania. Funkar på dem båda men bäst på Scania.

Jag ligger inte ned och kör men sitsen är vinklad max bakåt.

Jag kanske är konstigt bygd för jag fattar inte hur de som har armstöden pekandes i 24 graders vinkel uppåt kör. Många på åkeriet som kör så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in