Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag tänkte mest på om ett däck smäller eller något annat oväntat, man har förmodligen inte hundraprocentig kontroll över ekipaget om man sitter med benet upp i rutan. Jag tycker snarare att det är högra sidan som är problematisk, man blir ofta väldigt stel i högerbenet efter en stunds körning.
På vänstersidan har man ju en "inbuktning" så att man kan sträcka ut benet vilket inte finns på högersidan av någon underlig jävla anledning. Det är ju ändå det ben man nästan uteslutande använder och därför skulle behöva avlasta ibland...
Jo självklart blir det nog spännande i det läget, men 'det händer ju aldrig mig' tänker man för det mesta tyvärr.
Jag lägger vänsterfoten på instegshandtaget, stödjer armbågen på knäet...då når jag ratten bra medans högerhanden ligger på armstödet.
Högerfoten lägger jag i vinkel så den ligger på fel sida om rattstången.
När jag sitter så kan jag nöta hur många mil som helst på motorväg/större landsväg utan att bli trött i kroppen.
Dock vill det ju till att väglaget/trafiksituationen tillåter det, känner jag att jag behöver alla lemmar så har jag båda fötter där de ska vara.