2014-05-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
MIn tog 25v. Det är segt som fan, och mycket dötid, men det är det värt. Om du smiter iväg o jobbar nån dag i veckan så tror jag inte de bryr sig nämnvärt.
kallades det för "yrkesförarutb"? har inte sett så korta för komplett utb förutom via af(men de kanske du gick genom? orkar inte kolla i tråden igen)

Citat:
Ursprungligen postat av testocyp

nej.30v i stöten. pengar är inget problem får dessutom 7tusen utan att ta lån och på det har jag sparade inkomster och frugans inkomst som är över medel.

absolut inte.
af har jag aldrig haft kontakt med.

Hmm hur då???
Citera
2014-05-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messier11
Hmm hur då???

CSN beviljade mig det som kallas 'högre bidrag'.
Jag hade aldrig som tanke att ta lån eftersom jag har besparade pengar så att det blir över, snål som man är har man ju lagt undan en hel del utifall oväntade kostnader helt plötsligt skulle blir relevant.
Citera
2014-05-11, 21:53
Medlem
Haha, vad fan? 7000 i CSN-bidrag?
Citera
2014-05-11, 22:10
Medlem
Citat:
Hur lång utb? de via af är ju oftast mer humana tidsperspektiv på..
Januari till augusti med ett sommaruppehåll (helt idiotiskt), så ja, den var lite väl långdragen. Man var på skolan ett par gånger i veckan på antingen YKB- eller körlektion. Jag hann dock bli klar till början av juni innan sommaruppehållet, så det var perfekt timing till att börja sommarjobba.
Citera
2014-05-11, 22:13
Medlem
Citat:
CSN beviljade mig det som kallas 'högre bidrag'.
Jag hade aldrig som tanke att ta lån eftersom jag har besparade pengar så att det blir över, snål som man är har man ju lagt undan en hel del utifall oväntade kostnader helt plötsligt skulle blir relevant.

Inför din kommande karriär bör du tänka på att du kör drog påverkad med testo i kroppen, jag moral predikar inte men din arbetsgivare lär inte uppskatta att hans chaufförer torskar för aas. om nu träningen är allt för dig råder jag dig helt söka till annat arbete.

Det lär säkert bli lite kontroller både på vägen och av en del arbetsgivare.
Citera
2014-05-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NokTrucker
Inför din kommande karriär bör du tänka på att du kör drog påverkad med testo i kroppen, jag moral predikar inte men din arbetsgivare lär inte uppskatta att hans chaufförer torskar för aas. om nu träningen är allt för dig råder jag dig helt söka till annat arbete.

Det lär säkert bli lite kontroller både på vägen och av en del arbetsgivare.

Tack för din omtanke, jag vill bara förtydliga att jag har lagt av med steroider för mer än ett år sedan och lever ett nytt liv utan påverkan av substanser. Står du fortfarande fast vid att jag borde söka mig till ett annat arbete just enbart för att jag brinner för träning? Vi pratar om 4 pass i veckan. Eller slutsatsen drog du tillsammans med dopingmisstankarna?

Citat:
Ursprungligen postat av JonahQuizz
Haha, vad fan? 7000 i CSN-bidrag?

En mer exakt summa är 6598:-
Senast redigerad av testocyp 2014-05-11 kl. 22:22.
Citera
2014-05-11, 22:28
Medlem
Citat:
Tack för din omtanke, jag vill bara förtydliga att jag har lagt av med steroider för mer än ett år sedan och lever ett nytt liv utan påverkan av substanser. Står du fortfarande fast vid att jag borde söka mig till ett annat arbete just enbart för att jag brinner för träning? Vi pratar om 4 pass i veckan. Eller slutsatsen drog du tillsammans med dopingmisstankarna?

En mer exakt summa är 6598:-

Självklart inte, kände bara igen ditt nick tror jag, möjligt att vi haft lite diskussioner i några kurrapport.

låg själv på testo+tren A innan jag började köra.
Senast redigerad av NokTrucker 2014-05-11 kl. 22:33.
Citera
2014-05-11, 22:37
Medlem
Citat:
Självklart inte, kände bara igen ditt nick tror jag, möjligt att vi haft lite diskussioner i några kurrapport.

låg själv på testo+tren A innan jag började köra.

Det är inga som helst bekymmer för dig att klämma in träning kontinuerligt samtidigt som du är yrkesförare?

Självklart har jag inte som avsikt att vara yrkesförare samtidigt som jag missbrukar någonting. Allt eftersom livet har tagit sig när man lagt av så har man öppnat upp ögonen för mycket annat i livet, bl.a att utvecklas vidare som person och ett av stegen för mig var att byta arbete. Så jag kollade runt lite och hamnade här jag är idag, med lite skepticism vid ingång men som lätt lugnade sig när man fick prova att köra omkring lite.

Den enda tanken som har präglat mig under tiden är om träningen blir lidande. Jag kan lägga om den så att det bara är 3 pass i veckan, men jag ser helst att jag kan köra mina 4 pass i veckan till stor del av min tid.
Senast redigerad av testocyp 2014-05-11 kl. 22:47.
Citera
2014-05-11, 23:07
Medlem
Citat:
Det är inga som helst bekymmer för dig att klämma in träning kontinuerligt samtidigt som du är yrkesförare?

Självklart har jag inte som avsikt att vara yrkesförare samtidigt som jag missbrukar någonting. Allt eftersom livet har tagit sig när man lagt av så har man öppnat upp ögonen för mycket annat i livet, bl.a att utvecklas vidare som person och ett av stegen för mig var att byta arbete. Så jag kollade runt lite och hamnade här jag är idag, med lite skepticism vid ingång men som lätt lugnade sig när man fick prova att köra omkring lite.

Den enda tanken som har präglat mig under tiden är om träningen blir lidande. Jag kan lägga om den så att det bara är 3 pass i veckan, men jag ser helst att jag kan köra mina 4 pass i veckan till stor del av min tid.

Hela våren har jag varit på flera arbets intervjuer och samtliga av dessa har varit jävligt noga med att hålla kör och vilotider. Alltså en normal arbetsdag på 9h resterande kan du klämma in hur mycket träning som helst.

Under dessa 9h ska du även klämma i raster å så vidare låter nästan lite halv lökigt då jag tidigare jobbade 12h i annan branch.

Samtliga av dessa var 06 eller 07 till 16:00 beror ju förstås lite av vilken gren du vill köra i det finns ju många olika inriktningar men det känns som det finns hur mycket jobb som helst speciellt såhär till sommaren.
Citera
2014-05-11, 23:11
Medlem
Citat:
Hela våren har jag varit på flera arbets intervjuer och samtliga av dessa har varit jävligt noga med att hålla kör och vilotider. Alltså en normal arbetsdag på 9h resterande kan du klämma in hur mycket träning som helst.

Under dessa 9h ska du även klämma i raster å så vidare låter nästan lite halv lökigt då jag tidigare jobbade 12h i annan branch.

Samtliga av dessa var 06 eller 07 till 16:00 beror ju förstås lite av vilken gren du vill köra i det finns ju många olika inriktningar men det känns som det finns hur mycket jobb som helst speciellt såhär till sommaren.

Vad som ska köras vet jag inte, min barndomsvän är åkare och har sagt att när jag är redo löser han arbete till mig via kontakter jag kan vraka lite grusbil eller styckegods är väl främst det han kunde lösa sist jag talade vid med honom.

Det låter inte vidare trevligt att tidigare ha arbetat 12timmar pass, tur att tiden är förbi för dig och att du hittat en ny väg. Jag har alltid arbetat vanliga tider är däremot ganska trött på att ständigt arbeta med andra och det är till viss del därför jag sökte mig till ett arbete med lite mer ensam tid. Jag har livlig fantasi, och har många idéer på vad jag kan bränna ut för något och lyssna på i hytten!

Men detta låter skit bra, min oro var helt obefogad.
Senast redigerad av testocyp 2014-05-11 kl. 23:13.
Citera
2014-05-11, 23:42
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
kallades det för "yrkesförarutb"? har inte sett så korta för komplett utb förutom via af(men de kanske du gick genom? orkar inte kolla i tråden igen)

?

Yes that´s the one. 25 veckor o man får hela paketet, ADR, YKB osv..
Citera
2014-05-11, 23:44
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
detta lättade bröstkorgen på mig.. då träning till stor del har varit mitt brinnande intresse i mer än 15år. att sitta i hytten och köra är kul, det är inte mycket jag finner roande när det kommer till arbete men lastbilschaufför är någonting jag blivit genuint intresserad av vilket jag inte direkt var när jag sökte till utbildningen.. självklart vill jag ju inte att yrket ska krocka med mitt intresse men vid en annan eftertanke då jag har tillgång till det vilken tid på dygnet det passar mig så borde det inte vara några bekymmer alls men det var en tanke som präglat mig ett tag.

det är någonting jag kan tänka mig kommer att underlätta vilket inte annat är ett plus.. när vi väl är igång, hur är det med mikrovågsugn och kyl är detta något som hör till vanligheter i lastbilar? jag äter ogärna ute, laga mat är en av mina passioner och mat är någonting jag vräker i mig i mängder.
Har varken eller i min, men ska få en ny bil förmodligen med kylskåp i. Långfärdsbilar brukar väl ha mikro också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in