Citat:
Ursprungligen postat av
NokTrucker
Hela våren har jag varit på flera arbets intervjuer och samtliga av dessa har varit jävligt noga med att hålla kör och vilotider. Alltså en normal arbetsdag på 9h resterande kan du klämma in hur mycket träning som helst.
Under dessa 9h ska du även klämma i raster å så vidare låter nästan lite halv lökigt då jag tidigare jobbade 12h i annan branch.
Samtliga av dessa var 06 eller 07 till 16:00 beror ju förstås lite av vilken gren du vill köra i det finns ju många olika inriktningar men det känns som det finns hur mycket jobb som helst speciellt såhär till sommaren.
Vad som ska köras vet jag inte, min barndomsvän är åkare och har sagt att när jag är redo löser han arbete till mig via kontakter jag kan vraka lite grusbil eller styckegods är väl främst det han kunde lösa sist jag talade vid med honom.
Det låter inte vidare trevligt att tidigare ha arbetat 12timmar pass, tur att tiden är förbi för dig och att du hittat en ny väg. Jag har alltid arbetat vanliga tider är däremot ganska trött på att ständigt arbeta med andra och det är till viss del därför jag sökte mig till ett arbete med lite mer ensam tid. Jag har livlig fantasi, och har många idéer på vad jag kan bränna ut för något och lyssna på i hytten!
Men detta låter skit bra, min oro var helt obefogad.