Citat:
Big Bang eller evolutionsteorin? Det är inte riktigt samma sak.
Ursprungligen postat av Slitage
Du sa att Gud är evig, ett begrepp vi inte kan förstå till fullo. Men Big bang teorin är precis likadan. Evolutionsteorin är också rätt sagoaktig i mina ögon.
Citat:
Här håller jag med dig. Medmänskligheten tummas det på när det är dags att håna andra. Men religiösa är bra på att kasta medmänsklighet och respekt i soptunnan också.
Det som är jobbigt idag är att personer som är religiösa dumförklaras eftersom jag vet många som är väldigt intelligenta. Måste vara fruktansvärt jobbigt för de som är "normalt" religiösa att behöva utstå dumförklaringar av andra, shit jag skulle aldrig orkat. Nu menar jag attityden folk har att alltid ha en egenskap av att vilja håna en annan människa för dennes övertygelse.
Citat:
Vet inte om framtiden varken är ljus eller mörk. Global rättvisa är vi långt ifrån.
Ett tips, titta på nyheterna. Vi har ingen ljus framtid framför oss direkt. Hela systemet raseras, inget man ser här hemma så man bryr sig inte så mycket.
Citat:
Nu ogillar jag MTV-kulturen, men hjärnskadad vet jag inte om folk blir. De flesta MTV-fjortisar brukar växa upp och bli ansvarsfulla medborgare de också.
Sen så är det väldigt synd att vi inte stannade på apstadiet, då hade vi sluppit mycket skit. Fast vi börjar nog gå tillbaks till att bli apor, kolla bara på MTV, man blir seriöst hjärnskadad.
Citat:
Det är just därför vi är var vi är. Folk ber istället för att gå till handling. Låta andra göra saker åt oss, vilket inte sker.
Vem än ni tror på, forskarna, politikerna, gud, satan, så är det bäst ni börjar be att dessa gör något.
Citat:
Det får stå helt för dig. Nog för att vi har miljöproblem och annat men nån undergång för hela planeten ser jag inte i den närmaste framtiden. Fast mig och likasinnade har du ju viftat bort elegant med att "vågar antagligen inte erkänna sanningen för att skapa masshysteri". Tur är ju då att sådana som du finns, som ensam lyckas se det miljarder andra människor inte kan se. Ja tur att ni profeter har direktkontakt med han där uppe så ni kan berätta för oss hur det egentligen ligger till!
För jag tror jorden är i sitt slutskede som planet. Tippar på 10 - 20 år till! Forskarna har själva sagt att det är för sent för att rädda planeten. De som säger emot vågar antagligen inte erkänna sanningen för att skapa masshysteri.
Citat:
Ja, jag tror att år 3000 kommer att inträffa. 1000 år är ingenting i det stora hela.
Att jag nu sa 10 - 20 är vad jag tror, vad tror ni? Att år 3000 ska inträffa är nog ganska liten