2009-04-06, 22:51
Medlem
Slitages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiaveli
Detta som du kallar för "det globala miljöproblemet" kan lika gärna vara en naturlig klimatförändring som jorden genomgår.
Klimatförändringar har inträffat flera gånger under jordens långa historia och är inget nytt precis och jag tror definitivt inte att detta kommer få jorden att gå under. Möjligen så kommer en stor del av jordens befolkning inte överleva denna klimatförändring och ifall det värsta händer så kanske människorasen dör ut , men jorden kommer säkerligen finnas kvar.

Jag menade inte att Jorde skulle "gå under" men precis som du säger. Människorasen dör ut snart
Att det är en "naturlig" klimatförändring är inte riktigt rätt lilla gubben då det är människan som satt igång den jag pratar om

That´s my boy <3
Senast redigerad av Slitage 2009-04-06 kl. 22:54.
Citera
2009-04-06, 23:52
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Det finns ingen mittpunkt, expansionspunkt, i ett oändligt stort universum!

Det går överhuvudtaget inte att propagera för Big Bang-teorin, eftersom universum inte har någon mittpunkt, ingen expansionspunkt!

bla bla med felaktigheter
Som nämnts ovan är det rummet som expanderar. Du svamlar, som vanligt.
Citera
2009-04-07, 14:24
Medlem
Machiavelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitage
Jag menade inte att Jorde skulle "gå under" men precis som du säger. Människorasen dör ut snart
Att det är en "naturlig" klimatförändring är inte riktigt rätt lilla gubben då det är människan som satt igång den jag pratar om

That´s my boy <3

Fast saken är den att det går inte att bevisa att människan har satt igång den, det är endast en teori Det må vara en allmänt accepterad teori, men fortfarande bara en teori. Man ska vara försiktigt med det man släpper ut i naturen håller jag med om, men det vetenskapsmännen har sagt kommer hända om vi fortsätter släppa ut skit i naturen är endast en hypotes.
Citera
2009-04-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Trådskaparen tar upp invändningar emot ateismen som ofta framförts förut. Problemet med att försöka argumentera emot en ateist med logiska bevis är att grunden för ateistens tro inte är logik utan bekvämlighet. En icke-troende har en viss föreställning om hur han vill att världen ska vara, och i den föreställningen är Gud ett hinder (beroende på ateistens felaktiga Gudsbild). Alltså är det bekvämare att intala sig att Gud inte finns, för då behöver man inte reflektera över sina val och handlingar på samma sätt.

Tvärtom.

Ateister nöjer sig inte att tro på något som inte kan förklaras/bevisas på något sett.

Ateister söker efter fakta som vetenskapligt kan bevisas, inte någon gudstroende som spammar sönder internet med alla möjliga olika bloggar och forum med nonsens (sneglar på trådskaparen).

Ateister kommer fortsätta kampen att hitta sanningen tills det att den kan bevisas, inte nöja sig med någon enkel teori som något övermäktigt som "gud" etc..

Vissa saker är helt enkelt väldigt svåra att förstå, men vill man så kan man, så sluta inte vid det första steget som alltför många vänder sig till, gud.
Citera
2009-04-08, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Din clown (skaffa bättre läppstift). Observationer visar på att universum utvidgar sig, samt att det har (tidigare) varit mer komprimerat [ref:WMAP-data/bakgrundsstrålning]. Ta nu och backa detta förfarande, vad fås?

He he gillar din avatar..
Citera
2009-04-09, 00:21
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Citat:
Det finns ingen mittpunkt, expansionspunkt, i ett oändligt stort universum!

Det går överhuvudtaget inte att propagera för Big Bang-teorin, eftersom universum inte har någon mittpunkt, ingen expansionspunkt!

Som nämnts ovan är det rummet som expanderar. Du svamlar, som vanligt.

Tänker jag fel nu;

Tänk dig ett koordinatsystem, (x,y) där (0,0) är centrum och du har oändligt med -y +y -x +x är inte detta ett tecken på att oändlighet visst kan ha en mittpunkt? Samma princip med en vanlig tallinje, finns oändligt med - och oändligt med +.
Citera
2009-04-09, 14:28
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Om det skulle finnas en Gud och han är allsmäktig, måste han vara en komplett idiot med tanke på hur världen ser ut.

Och det innebär också att typ 70% av världens invånare har fel, dvs ateister och folk som tror på andra Gudar.
Citera
2009-04-10, 11:21
Medlem
Karl-Bertils avatar
Två år och 2000 inlägg försent, men:

Lite av det jag känner mest för hos den empiriska vetenskapen gentemot religionen är att vetenskapen faktiskt inte säger att exakt så här är det, men det här är mest troligt tills vi vet mer. Religioner (många) har en absolut, fix och färdig världsbild på hur det är. När något nytt upptäcks måste det passas in i en färdig världsbild eller förnekas.
Citat:
10) Människolivet är en JACKPOT!
Nej, liv är ingen jackpott - det är en oudviklighet om rätt förutsättningar finns. I den kemiska jättegröten av förutsättningar för liv som fanns då var det kanske en chans på miljonen att liv uppstod en dag, men på en av dom miljoner dagarna uppstår liv. Och om man ger livet en miljon chanser att uppstå är det inte en så himmla stor "tur". Och om man på en miljon dagar lägger en miljon år är det mer osanolikat att liv inte uppstår - inte en sådär stor "jackpott".
Citera
2009-04-16, 21:37
Medlem
Einstein

Citat:
8) Skillnaden mellan ANDLIGA och FYSISKA bevis:

11) Einstein, Sokrates och Strindberg KLOKA MÄN...

"Det är lika orimligt att tro på världen men förneka Gud, som att tro på skon men förneka skomakaren!"

- August Strindberg

"Människokroppen består av jord, vatten osv...utanför människokroppen finns stora reservoarer av jord, vatten osv.

Människokroppen består även av intelligens. Då måste det rimligen också finnas stora reservoarer av intelligens utanför människokroppen; dvs Gud!"

- Sokrates

"När jag läser Bhagavad-gita funderar jag bara över hur GUD skapade universum. Allt annat verkar så oväsentligt"

- Albert Einstein

__________________________________________________ _

VAD SÄGER NI, kära vänner?

Ska vi inte satsa på att TA OSS tillbaka HEM till Högste HERREN i den eviga andliga världen efter att vi har lämnat vår nuvarande stofthydda?

Kära vän

Jag säger så här, Einstein är religiös men inte i den bemärkningen som t.ex. kristendom. Du förstår einstein var panteist, (http://sv.wikipedia.org/wiki/Panteism). Einstein tror således inte på någon övernaturlig gud utan ser naturen,universum som gud. Du förstår Einstein förespråkade aldrig någon teistisk eller deistisk gud, som kristendomen gör (teistisk).

På så sätt kunde Einstein uttala sig om "Gud spelar inte tärning" d.v.s. "universum spelar inte tärning".

Strindberg och Sokratres kan jag inte uttala mig om då jag inte har läst deras åsikter om gud utan bara citaten som du har skrivit.
Citera
2009-04-16, 22:02
Medlem
Lewis-Blacks avatar
HAr DoÅ äntligen försvunnit?
Citera
2009-04-16, 22:15
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Ser ut som det, ibland var det ju faktiskt kul att läsa hans idiotiska inlägg.
Citera
2009-04-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black

Nejdå! sån tur har vi inte. Han samlar sig för en storstilad comeback med ännu knäppare trådar och än mer dårhusmässiga länkar allt kryddat med den vanliga dosen av brist på logik och intelligens....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in