2012-01-28, 23:43
Bannlyst
Får den äran att åka med i en 70tals opel med förgasare och 130hästar under huven.

helt slut bilen förövrigt.
då han plötsligt hävdar att den här minsann drog 0-100 på någon sekund bara.
eftersom att han kunde varva upp till 8.000rpm
Citera
2012-01-29, 09:49
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Jag var på en sådan där ams-åtgärd i en liten skitkommun och den där åtgärden fungerade även som någon avstjälpningsplats för folk som var lite bakom flötet och bedömdes inte någonsin kunna sköta ett riktigt jobb.

Där fanns det en finne som var bland det mest rubbade jag någonsin träffat.
Han var militärfixerad och hans tjänstgöringar varierade lite men vad jag minns.
*Militärpolis.
*General utav något slag.
*Prickskytt. (Enemy at the gates hade gått på tv och jag tänkte då att nu jävlar kommer han ha varit prickskytt också)
*Kustjägare.

Hade hittat "en tysk kopia på en amerikansk handgranat" vid familjens stuga i Finland. Denna desarmerade han för han "visste hur man gjorde".

Utöver det hade han varit livvakt åt finska presidenten, men visste inte vilket parti hon tillhörde.
Jag minns inte hur många gånger han hade räddat tjejer från att bli våldtagna.. Samma händelseförlopp varje gång dessutom.

En gång var det en trafikolycka utanför samhället och då hade han ju varit först på plats och hållit de skadade i hand tills ambulansen kom. När det sedan visade sig att en annan pajsare på åtgärden hade varit med i olyckan så ändrade han historian lite till att hans farsa hade sett denne personen och sagt åt mongot att ta hand om de i fram/baksätet, minns inte vilket.

Utöver detta var han även den mest irriterande person jag någonsin har träffat men det är väl en aning OT.
Citera
2012-01-30, 17:50
Medlem
ZlatanManias avatar
En gammal bekant kan möjligtvis vara mytoman.. Lite osäker men han kunde ljuga om precis vad som helst! Som tex vilken film han såg igår och att han köpte två color när han egentligen bara köpte en.

Men det bevisar ju egentligen inte om han är mytoman!
Citera
2012-01-30, 19:21
Medlem
Bahamut_Raydeats avatar
En brud som vart med om hur många hemskheter som helst och har alltid nån dramatisk actionhistoria att berätta, blivit gravid massor med gånger fast det är en omöjlighet inom samma tidsram. Att hon har farliga egenskaper inom typ kampsport och gjort massa elaka saker, men i slutändan alltid försöker utmåla sig som ett offer.

En jag minns är att hon hade fått tag i ett speciellt kort använd av FBI eller nåt, som kunde hacka sig in i ALLA datorer i världen

Man blir nästan lite avundsjuk att kunna ljuga så ohämnat och smidigt jämt, det värsta är att hon verkar trovärdig och få med sig många.
Citera
2012-01-31, 23:29
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag kände en kille som kallades Neger-Håkan. Jag tror allvarligt talat att många inlägg här har handlat om honom...

Han var bekant till ett ex till mig, de hade gått i skola tillsammans och exet hatade honom. Han och hans tjej, som var en kvinnlig version av Shrek, tillbringade kvällarna med att åka omkring i staden jag bodde i på den tiden och lyssna på polisradion som han införskaffat. Då något ropades ut på radion åkte han genast till platsen och fantiserade sedan ihop det som hände.

En kväll då jag var ledig så ringde han till mitt ex och berättade att det stod en sönderskjuten värdetransport utanför min arbetsplats och att man stängt affären, poliserna var där och personer var skadade. Ringde lagom orolig till en kollega som förvånat förklarade att hon inte visste vad jag snackade om.

Det stod om händelsen i tidningen sedan... Tydligen var det en värdetransport som fått motorstopp utanför en annan butik...

Han lämnade även in sin moped på macken som en kompis jobbade på och berättade att dom sabbat hans moped, han hade nämligen tankat deras 99-oktaniga bensin och det hade enligt mekaniker som han hade konsulterat gjort att motorn skurit trots att personal på macken sagt att det funkade att ha i moped.

När jag hörde det pratade jag med ägaren och berättade att han var lite annars, ägaren ringde då den mekaniker som han krävt att de skulle anlita på deras bekostnad och kollade om de kunde kontrollera bränslet. Det var etanol i tanken och den macken säljer inte ens etanol... Ingen av de andra kunderna hade av misstag fått fel bränsle heller. Konfronterad med sin lögn och en räkning från mekanikern ballade han ur helt och anklagade dem för att vara lögnare och att de bytt ut innehållet i tanken och skrek att de förlorat en jäkligt bra kund som hade tänkt spendera fler hundratusen hos dem. Han hade socbidrag och en praktikplats på ett halv-sär-jobb...
Citera
2012-02-01, 21:52
Medlem
Känner en nörd som hittar på om allt möjligt:
"Jag kan hacka Steam när jag vill"
"En gång var jag på top 20 i världen på CS 1.6"
"Köpte en moppe som jag trimmade till 150"
"Fick 40 iphones av en snubbe som jag skulle fixa nåt åt honom med"
Citera
2012-02-01, 22:03
Medlem
Strongmanx2s avatar
En jugge berättade om att han skattefifflade med sin åkerifirma, totalt rörde det sig strax under 500.000kr. Iaf så blev han påkommen, men han fick varken böter eller fängelse. Yeah right.
Citera
2012-02-01, 23:02
Medlem
Snilleblixten.s avatar
Han här måste väl ändå kamma hem priset?
http://www.youtube.com/watch?v=7XWsdoj5Yk8
Citera
2012-04-20, 00:29
Medlem
Under grundskolan gick jag i samma klass med en lirare som vi kan kalla för Jon som man skulle kunna kalla för en halvt efterbliven mytoman. Hans största ambition i livet var att börja snusa när han började sjuan så jag antar att man kan säga att han har lyckats på ett sätt. En av hans många lögner var att hans pappa jobbade med att gå hem till folk när dom var på jobbet och mata deras akvariefiskar.

När vi var små så bodde Jon och hans familj i närheten av byns lokala alkis, ett faktum Jon aldrig missade att utnyttja i sitt historieberättande. Jon berättade många historier om hans besök hemma hos denne. Bland annat hade han blivit bjuden på frukt som alkisen påstod var apelsiner men som visade sig vara potatis med orange sprayfärg på :O. Vid ett annat tillfälle skulle alkisen bjuda på äpplen som visade sig vara, hör och häpna, potatis med grön sprayfärg på.
Eftersom vi växte upp på landsbyggden var en cross det absolut häftigaste man kunde ha. Mig veterligen hade aldrig Jon någon cross men han var självklart inte sämre än att han försökte lura i oss att han hade en. När vi frågade vad det var för cross svarade han olika varje gång man frågade. Ena veckan var den en Yamaha, andra veckan en Suzuki och den tredje en Kawasaki.

Mycket har man råd med på fiskmatarlön.

När vi inte trodde på honom hotade han att komma hem till var och en av oss när vi låg och sov och "burna upp kuken" på oss.

Han berättade att han en gång tagit sin imaginära crossmotorcykel och åkt hem till den tidigare nämnda alkisen för att göra punka på dennes bil. Alkisen hade självklart ingen bil. Rasande hade alkisen kommit ut och skrikit på honom och Jon hade bara skrattat och dragit iväg på sin cross. Alkisen hade då gått och hämtat sin fyrhjuling och börjat jaga Jon genom villaområdet där dom bodde. Med alkisen hack i häl hade Jon blivit jagad genom villaområdet på sin cross, men när han såg sin special-lärare som bodde i samma område var han inte sämre än att han hann med att peka finger och be henne dra åt helvete. Polisen hann till slut ikapp alkisen på fyrhjulingen men som tur var hade Jon trimmat sin motorcykel så han kom undan.
Citera
2012-04-20, 00:37
Medlem
Tja, passera ett grindhål med en bil bredare än passagen utan en skråma på bilen är väl inte så illa, eller att hatten blåser av under en promenad för att sen komma farandes med vinden och landa på huvet igen efter promenaden låter väl inte så trovärdigt.
Citera
2012-04-20, 04:40
Medlem
Cubicles avatar
Hade två mytomaner i min högstadie klass. Den ena påstod att han brottats med en krokodil och att han vid ett tillfälle haft 17(!) vapen på sig i skolan, bland annat en katana. Den andra sa saker som att hennes pappa åkte 300+ på autobahn och att hon blivit våldtagen när hon sov.
Vem ljuger och säger att man blivit våldtagen?!

En sak jag förövrigt märkt med mytomaner är att lögnerna blir större desto längre man känner dom, håller nån med?
Citera
2012-04-20, 06:13
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle
Vem ljuger och säger att man blivit våldtagen?!

Jag va kompis med en mytoman för många år sedan, vi umgicks dagligen och hans lögner kunde va nåt i hästväg morbida. Han hade alltid en tjej som man aldrig fick träffa för hon bodde alltid på annan ort. Först trodde vi honom för han fick telefonsamtal från nån ibland men det visade sig till slut vara från hans mamma. När han varit tillsammans med denna påhittade flickvän ett tag kom nyheten att hon va gravid. Sen gick ytterligare några veckor och då hade tydligen det ofödda barnet dött. Visst, detta skulle kunna va sant, om det hade hänt 1 gång, men när han berättade samma historia om och om igen med minst 5 olika flickvänner, som vi dessutom aldrig fick träffa, så är ju trovärdigheten lika med noll. Jag tror till i med vid ett tillfälle eller två att "flickvännen" strök med.
En annan sjuk grej han gjorde en gång va när han hade skaffat msn. Då ballade han verkligen ur. Han satt ensam hemma och låtsades vara sin flickvän som prata med mig via msn. Jag spelade med ett tag för att se hur långt han kunde driva detta men till slut orka jag inte mer och kort därefter såg jag till att tappa kontakten med honom.
Jag starta en tråd om honom här på Flashback för många år sen som hette "Cannabis och mytomaner"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in