Jag kände en kille som kallades Neger-Håkan. Jag tror allvarligt talat att många inlägg här har handlat om honom...
Han var bekant till ett ex till mig, de hade gått i skola tillsammans och exet hatade honom. Han och hans tjej, som var en kvinnlig version av Shrek, tillbringade kvällarna med att åka omkring i staden jag bodde i på den tiden och lyssna på polisradion som han införskaffat. Då något ropades ut på radion åkte han genast till platsen och fantiserade sedan ihop det som hände.
En kväll då jag var ledig så ringde han till mitt ex och berättade att det stod en sönderskjuten värdetransport utanför min arbetsplats och att man stängt affären, poliserna var där och personer var skadade. Ringde lagom orolig till en kollega som förvånat förklarade att hon inte visste vad jag snackade om.
Det stod om händelsen i tidningen sedan...
Tydligen var det en värdetransport som fått motorstopp utanför en annan butik...
Han lämnade även in sin moped på macken som en kompis jobbade på och berättade att dom sabbat hans moped, han hade nämligen tankat deras 99-oktaniga bensin och det hade enligt mekaniker som han hade konsulterat gjort att motorn skurit trots att personal på macken sagt att det funkade att ha i moped.
När jag hörde det pratade jag med ägaren och berättade att han var lite annars, ägaren ringde då den mekaniker som han krävt att de skulle anlita på deras bekostnad och kollade om de kunde kontrollera bränslet. Det var etanol i tanken och den macken säljer inte ens etanol... Ingen av de andra kunderna hade av misstag fått fel bränsle heller. Konfronterad med sin lögn och en räkning från mekanikern ballade han ur helt och anklagade dem för att vara lögnare och att de bytt ut innehållet i tanken och skrek att de förlorat en jäkligt bra kund som hade tänkt spendera fler hundratusen hos dem. Han hade socbidrag och en praktikplats på ett halv-sär-jobb...