Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Min pinsammaste var att påstå att en snubbe som står nära familjen var en mytoman, tills det visade att det var han inte alls.
Han HADE blivit gripen av SÄPO, han hade stått med i boken av Hans Holmér om Palmedådet, han hade fått björnmycket stryk och nära att dö av HA's närmsta och, mot all förmodan - han hade stulit en skalle från Dramaten i Stockholm som mycket riktigt donerats av en sminkös vars största dröm var att få vara på scenen (även om det var efter hennes död det hände)
Samma har hänt mig, d.v.s. jag sa inte rakt ut till personen att jag trodde att hon ljög, men jag försökte se lite skeptisk ut!

Det var en tjej som påstod att hon hade festat med den tidens stora världsstjärnor när hon var au pair i Los Angeles. ALLA hade hon träffat, ALLT hade hon varit med om. Råkade senare se bilder från en sådan kändisfest i en gammal damtidning; tjejen var mycket riktigt där och verkade vara i ivrigt samspråk med Megakändisen... och var DET sant, så kunde ju faktiskt alla dom andra historierna också vara sanna.
Tjejen hade en otrolig förmåga att vara trevlig och smidig och göra sig omtyckt när hon ville, att knyta kontakter och nätverka och utnyttja människor till att komma i kontakt med människor som hon sett ut, som hon ville lära känna. Sedan är det en annan sak, att saker hon var med om kanske inte var så positiva och smickrande EGENTLIGEN, ur ett vuxet och lite moraliskt - alternativt feministiskt - perspektiv... Hur eller hur så "blev" hon aldrig någon eller något på det, utan hamnade i vårdsvängen och är numera evighetssjukskriven.