2016-09-30, 23:32
Medlem
Spoons79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
Har en kollega i 50-års åldern som har ljugit om det mesta i lunchrummet.

- Han påstår att hans Yamaha ET 340 är snabbare på leden än min Lynx Rave RE 600 E-TEC.
- Han påstår också att hans gamla Saab 9000 är betydligt billigare i drift än en ny liten miljöbil.
- Han påstår även att han fällde två älgar på sin tomt på samma dag med sin älgstudsare.

(Det fetade) För oss som inte förstår, vad är det för nåt? Och vad är det som säger att den ena inte kan vara snabbare än den andra?
Citera
2016-10-01, 12:07
Medlem
Zteffen81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoons79
(Det fetade) För oss som inte förstår, vad är det för nåt? Och vad är det som säger att den ena inte kan vara snabbare än den andra?
Eftersom en Yamaha ET 340 är en 80-tals modell medans min skoter är från 2014 och är en betydligt rappare maskin.

Som att jämföra en motorcykel från 80-talet med en nästan helt ny motorcykel.
Citera
2016-12-04, 02:51
Medlem
Fittheligeandes avatar
Alla mytomaner borde dö! Patetiska lögnhalsar som tror att dom måste ljuga för att folk ska finna dom intressanta.
Citera
2016-12-10, 20:35
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Alla mytomaner borde dö! Patetiska lögnhalsar som tror att dom måste ljuga för att folk ska finna dom intressanta.

Jag hade en mytomanbekant som dog. Hängde sig.

Vi hamnade på samma utbildning för en del år sedan. I början trodde man på hans berättelser. I alla fall gjorde jag det, andra kanske genomskådade ljugeriet tidigare...

Var för sig var hans historier inte helt osannolika, det handlade mest om spännande händelser i hans jobb som licenssvetsare och dykare samt tjejer han träffat tidigare i ungdomen och sånt. Men sammantaget, nej...
Citera
2016-12-12, 05:21
Medlem
Heinekishs avatar
Har alltid trott att far min var mytoman.
Han berättade sjuka historier om hur han legat i buskar i flera timmar under tjack och trott att snuten skulle varit efter honom.

Blivit tagen av snuten 3 gånger under samma kväll, en gång för gående fylla, en gång för att han tagit en cykel, och en gång för att han körde bil berusad.

Han tydligen varit inne på avgiftningen, och innan de, lagt en kvarting i busken, och sedan när han kom in, tog de alkohol test på honom, och sen på något vis, tog han fram kvartingen i busken, och sen skulle de ta alkohol test på honom igen, och då visar det uppenbarligen att han druckit mer alkohol, och det kom han undan med.

Förens en gång, då jag var med han i GBG, och då träffar på en knarklangare som hade allt innanför rocken, även att han berättade att han körde last från punkt a till b för 40 papp.
Samma kväll träffar vi på 5 nazister som dagen efter står utanför vårat hotell och letar efter oss.

Sommaren efter det så är jag med farsan i husvagnen på Öland, han säger till mig att vi ska ut och gå till böda strand, och efter cirka 45 minuter efter vi satt på krogen vid ICA, så träffar vi en västeråsare som var en riktig alfahane och en fru som var bipolär, vi drar till deras stuga, jag snackar med alfahanen, och vi kommer in på ämnet gräs, och då hade han tydligen 25 gram weedi sin stuga som de hyrt för cirka 13k per vecka, och de stannade hela sommaren ut. Han var tydligen entrepenör, och skapade jobb lite överallt, (facepalm) I alla fall, han säljer weed till mig och sen drar vi till stranden, han hans fru, jag och min pappa, frun kunde spela gitarr, vilket hon tog med sig, vi drack champange för tusenlappen, rökte weed och chillade. Jag och farsan går sedan hem helt stenade till våran stuga, dagen efter tar jag bussen till Kalmar runt 8 tiden, har mitt weed i resväskan, och så här länge är det lugnt, frun sitter också på bussen, Iaf, jag sitter på tåget till Alvesta, och då sätter det sig en tjej och hennes hund bredvid mig, hunden sitter hela tiden och luktar och sniffar på min resväska, och jag trodde det var kört. Men det löste sig, jag kommer eventuellt hem och märker att "weedet" han sålde mig var oregano, medans weedet vi rökte på stranden var real shit.
Citera
2017-01-18, 20:16
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Rolf-Peter!

https://www.youtube.com/watch?v=pSXsiZTFAv8

Oj! Honom har jag haft som pat för många år sedan. Då gick han med två vattenfyllda colaflaskor i band kring halsen för att inte "tappa kontroll med verkligheten". Han hade även små trekantiga tygbitar knutna till en lång lina il en låda som man absolut inte fick kasta. Men han var jäkligt skön. Vill dock påpeka att han inte är mytoman, utan har en psykosjukdom.
Citera
2017-01-19, 21:42
Medlem
Cannabisministerns avatar
Jag hade en mytoman på mitt tidigare jobb. Han var ganska trevlig men i grunden en väldigt tragisk figur. Jag tror han visste att alla visste att han ljög hela tiden, men man fortsatte ändå. Märkligt beteende.
Citera
2017-01-20, 14:36
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilodag
Haha

Få är så jobbiga som mytomaner. Spelar ingen roll om de är överdrivna som han ovanför eller "bara lite". Lika störigt då man inte kan lita på någon av dem. Vad driver dem att hålla på?
Föräldrar som ställer enorma krav och inte är nöjda med sin avkomma tex.

Barnet lär sig ljuga för att få uppmärksamhet o bekräftelse då det inte får nog av det samt kanske ej heller villkorslöst.

Hushåll med frånvarande föräldrar, dysfunktionella familjer.

Skilda föräldrar, psykiska o fysiska trauman, mobbning, utstötthet osvosv.

Ljugande föräldrar, föräldrar som inte håller sina löften.

Några exempel jag skulle gissa på utifrån egna erfarenheter.
Senast redigerad av AnalJesus 2017-01-20 kl. 14:47.
Citera
2017-01-20, 15:19
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerfuffle
Hahahaha, jag får ont i magen! Jag vill också ha såhär livlig fantasi!
Du borde tänka om skulle jag vilja påstå

Fast såklart, det finns ju fördelar med det men....
Citera
2017-01-20, 16:36
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdue
Tror nog att vissa av dessa historier är skriva av mytomaner
Tror den här tråden agerar magnet åt dem/oss
Citera
2017-01-21, 01:09
Medlem
Fanns en mytoman på en utbildning jag gick för några år sedan.

Han berättade att när han var 18 så var han svensk mästare i gymnastik, men bröt benet i en motorcrossolycka och var då tvungen att lägga av med gymnastiken. Efter detta gick han in i en depression och började med droger, han tog allt möjligt, t.o.m droger som inte fanns. Han hittade alltså på egna namn till hans livsfarliga fantasidroger. Trots allt detta knarkande så hade han fortfarande kvar en massa pengar från tiden som gymnast, pengar han tjänat ihop via sponsorer och prispengar. Givetvis var hans farsa stormrik också, och bodde i en lyxvilla i Thailand. När det var helg så åkte han och låtsasflickvännen till kusten där han hade en husbåt.
Citera
2017-02-22, 04:11
Medlem
Ååh i vår umgängeskrets när jag var runt 14-15 fanns en redig jävla lögnhals. Hon var lika gammal som jag och bodda på ett behandlingshem utanför stan. Anledningen till att hon bodde där var för att hon va sprutnarkoman (enligt sig själv).
Vi rökte ner henne ett par gånger, då kan hon ha tagit kanske 2-3 bloss och blivit helt sjukt konstig. Märkligt tänkte jag, hon om någon lär ha rökt ett gäng spliffar i sina dagar om hon redan klivit på tjack och horse.
På den tiden becknade en släkting till mig riktigt fultjack så jag bad om att få köpa en gubbe för att testa henne.

Under den tiden hade jag häst och hade tillgång till sprutor utav den större kalibern så att säga. Så jag tog med allt till stan och frågade henne, "duuu, kan inte du göra iordning mitt tjack till mig??????". Nervös och högröd tog hon emot mina grejer och började fippla. Ingen kommentar om storleken på sprutan. Det hon gjorde var att ta bort locket eller vad fan det heter på sprutan, siktade ner tjacket, fyllde sprutan med vatten och skakade om
Konversationen löd:
Jag- du har aldrig gjort det här förut va?
Hon- jo fast med heroin.
Jag- fast det ska ju kokas..
Hon- ja jag hade en speciell kastrull.
Jag- fel igen.
Suck, stön, hon börjar nästan gråta...
Hon- berätta inte för någon, men jag sitter på hemmet för att jag slog min mamma och mina syskon..

Hon blev utstött och fick aldrig komma tillbaka till vårt crew igen. Fittunge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in