2010-10-27, 19:13
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Det finns en mytoman som inte skäms för sina historier. Han har även en blogg

http://gammalhardrockare.blogspot.com/

427 mytomanhistorier finns att läsa.

Aha han har ju sagt att alla historier är inte sanna heller. Han fatiserar om folk han ser på stan.
Citera
2010-10-27, 19:15
Medlem
oriks avatar
Känner tre mytomaner varav den värsta av dem är en kille jag känt sen före lekis, gått i samma klass 9 år osv..

Han har varit likadan hela tiden, då som nu. Det roliga är att han alltid har varvat uppenbart omöjliga lögner med små, helt meningslösa lögner som ändå inte imponerar på någon.

När vi var små var det mycket om att hans pappa hade massa skithäftiga grejer i källaren, typ en eldkastare, pansarvagn, världens dyraste högtalare och gud vet vad. Samtidigt kunde han komma med massa onödiga lögner som att han använt nåt fusk som inte fanns i ett spel (bl.a. ett pengafusk i Leisure Suit Larry 1 ) och bla bla bla.

Hängde en del med honom igen i slutet av, och just efter gymnasiet. Samma sak då. Det värsta exemplet var att han när han var runt 18 snackade massa om att han höll på med K1 och att det var "hemliga underjordiska matcher". Kommer från en tanig kille som vad jag vet aldrig ens tränat kampsport. Självklart hade han vunnit alla sina matcher på KO.

Det var alltid värre när folk han inte kände var med men ändå kunde han komma med helt genomskinliga lögner inför oss i kompisgänget som gick att avslöja på fem sekunder. Som när han sa att han självmant lödat in IR-överföring i sin laptop (som han hade framför sig) och jag föreslog att vi ju då kunde lägga över lite grejer på min gamla telefon som också har IR. Sur min tillbaka. Eller när han sa att hans webbkamera egentligen var nån slags spionmodell från Kina som är olaglig i Sverige. Kontrar med att just den olaglia spionmodellen finns på Webhallen. Sur min tillbaka.

Till slut började vi andra i gänget bara säga "du behöver inte säga sådär, vi tycker om dig ändå" så fort han drog en uppenbar vals. Men då blev han oftast bara tjurig. Inte träffat honom på ett bra tag nu men kan tänka mig att ränderna inte gått ur helt. Vad jobbar han med då? Butikssäljare förstås!
Citera
2010-10-27, 19:15
Medlem
Louvs avatar
Ingen kompis tyvärr. Men tycker den förtjänar att vara med ändå.

Hon tar chansen framför kamerorna.

http://www.youtube.com/watch?v=yagMP...eature=related
Citera
2010-10-27, 19:16
Medlem
shhs avatar
Det fanns en liten mytoman i min hemstad. Han drog alla möjliga sorters lögner (han var faktiskt något utav ett problembarn, kanske bör tilläggas). Jag har dock aldrig skrattat så mycket som när han berättade om gången han var ute och pimplade (ice-fishing).

Han satt och pimplade och mitt i allt så råkade han tappa ner sin mobiltelefon i hålet. En gammal sketen Nokia 3210. Han började försöka fiska upp den igen och efter ca. 20 minuter lyckades han(!!). Förresten var det i en älv han fiskade. Men det skumma var att nu hade mobilen färg-display, gratis sms och polyfoniska(?) ringsignaler.

En annan berättelse var om hans kära far (han hade ett par sådana). En dag var hans far och körde motorcykel i Paris. Han körde över 200 km/h och då kom polisen och han blev tvungen att dra ifrån dem. Då körde han på tok och krockade rakt in i Eiffeltornet. Hans hjälm sprack men han klarade sig utan en skråma. Dessutom är hans bravader förevigade genom en spricka i Eiffeltornets struktur. True story.

En mindre påhittig historia var när han skulle gå och lägga sig i sin säng. Då hade hans far () kastat kniv inne på hans rum och råkat lägga kniven med bladet uppåt i hans säng. När han gick och la sig så märkte han inte att han la sig rakt på kniven så att den stack in i hans ryggrad. Som tur var så var bladet så litet (va?) så det började inte ens blöda. Inget ärr blev det heller (så passande). Hans far kom in och tog ut kniven hur hans rygg medan han sov. Han vaknade inte ens.

Jag kan hålla på hur länge som helst.
Citera
2010-10-27, 19:20
Bannlyst
Träffade en snubbe på krogen som drog loss att han var släkt med den ryske tsaren. Plus att han på något vis ägde mer land i Ryssland än ytan på Gotland. Vilken han inte kunde komma åt längre. Dessutom var delar av marken KGB:s hemliga begravningsplats.

När han besökte Kina med sin fru, då viskade han till taxiföraren om sitt ryska namn eller ursprung. Tydligen bjöd då den kinesiska maffian in honom på en hel helg med fri mat och dryck.

Sedan stängde kinaföraren av taxametern och körde mannen till kvarteren där dom sålde ÄKTA märkeskläder. (Hela han var inklädd i Armani och DG-kopior).

Såg sedan snubben några dagar senare i blåbyxor och i en firmabil för en sketen elfirma.

Men den här mytomanen var annars väldigt trevlig. Han kunde allt om whisky också. Men jag fattade inte något om vad han pratade om. Ingen annan i baren heller
Citera
2010-10-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Hände detta möjligtvis vid nybro och killen som dog var snut?

Nope, skåne
Citera
2010-10-27, 19:26
Medlem
hicetnuncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gentlemen-
hahahaha, jösses. Kuba av alla ställen

Jag hade en kompis i min hemstad som ljög om verkligen ALLTING!
Jag är på fullt allvar fortfarande inte säker på var han kommer ifrån eller vad han heter.
Han kunde berätta lögner som var så förbannat roliga, hans specialitet var historier som stred mot grundläggande fysiska lagar.
Är lite besviken att jag inte kan komma på nån nu, men han ljög verkligen om allt. Efter att ha känt honom ett tag så fatta jag ju att han var mytoman på riktigt, han kunde liksom inte sluta ljuga, det gick inte.

Han fick ju lite problem eftersom han var karismatisk och ingen konfronterade honom med lögnerna, och om man gjorde det nån gång så var det som att han inte förstod vad man pratade om, som att han inte förstod språk liksom, han bara stirrade på en.
Lite obehagligt nu när jag tänker på det.
Han var lärare (musik lol) (vikarie) så han fick ju lite problem till sist.
Jag har lärt mig mycket av honom.

Lol, du vet inte var han var musiklärare? hade nämligen en musikvikarie som ljög ihop historier titt som tätt. Oerhört roligt när han berättade att han räddat sin fru från terrorister och var professor i diverse ämnen . Detta var dock runt tre år sen.
Citera
Medlem
Shifflets avatar
Tycker ändå att man borde vara lite förlåten om man ljuger som barn. Jag minns att jag ljög om lite allt möjligt (inget lika rubbat som mycket här dock! ) innan jag på mellanstadiet insåg varför man inte kan göra så.

En gubbe på mitt förra jobb ljög många gånger om dagen. Det som var jobbigt med det var att vi jobbade i en affär och gubbfan ljög för kunderna så fort han inte visste vad han skulle svara, istället för att göra som oss andra och säga att vi skulle försöka ta reda på det. Tvärsäkert spände han ögonen i dem och hittade på något som lät trovärdigt, "Du, jag har 30 år i branschen och..." brukade han börja sina utläggningar med.

Kan tänka mig att det blev en dyr affär att handla hos oss för många kunder när det gick åt helvete (Vilket jag är övertygad om att det ofta gick)
Citera
Moderator
Evil Eds avatar
Slog samman två liknande ämnen.

Nä... nu ljög jag, slog samman tre ämnen faktiskt.

/mod
Citera
2010-10-27, 19:27
Medlem
Flamezons avatar
Jag har en kompis som ljuger och ljugit om det mesta.

Tex som:
1 Att hans föräldrar dog i bilkrasch när han var liten (jag har själv pratat med dem i telefon)
2 Hans styvfarsa slår honom. Och att det är pga det han mår dåligt och cuttar sig.
3 Han är typ världens bästa hacker och har hackat sig in i polisregistret och raderat alla bevis mot honom om att han hackat sig in i banken och snott alla pengar därifrån.
4 Att han tävlar i illegala bil race på nätterna som han vunnit i flera gånger.

5 Att han alltid är trogen , (det stämmer. Han är "trogen" mot ca 20 olika tjejer.. )
6 Hade skickat massa nya spel med kopior av varje till mig i julklapp och en 30 timmar lång porrfilm, vilka såklart aldrig kom fram.
7 Han hade byggt en hoverboard till mig som kan flyga. -Hur flyger den då? Han: Jaa den har väldigt starka fläktar på undersidan"

8 Han är en "professionell deejaay " med mycket hög inkomst.
9 Har länsat samtliga guldsmyckes affärer i staden. "Hur?" -"Det var öppet. Bara att gå in"
10 Hade cancer och skulle dö om 2 veckor (det var för 2 år sen)
11 Han skulle råna ica med några kompisar med några ak47 och rånarluvor på sig och frågade om jag ville hänga med.
12 Dricker läkarsprit varje helg.
13 Har gett mig en bränd skiva med fable 2 till pc.
14 Går till kyrkan för att be till djävulen, "för att då får jag krafter" haha.

Med mera med mera.

Plus på det att han dessutom är världens kleptoman och stjäl allt han kommer med fingrarna över. Allt från gummiband till mobiler. Vilket också gjort honom portförbjuden från de flesta affärer han varit inne i.
Senast redigerad av Flamezon 2010-10-27 kl. 19:35. Anledning: butterfingers
Citera
2010-10-27, 19:27
Medlem
Elwisps avatar
En som gick på samma högstadium som mig påståd att han hade kört en stena line-båt för att han kände nån kapten, han skulle också börja nåt militärgymnasium där en termin kostade 60 000. Har inte hört av honom sen dess så gissar att han ligger på skjutbanan fortfarande
Citera
2010-10-27, 19:30
Medlem
Fan vilken bra tråd tycker faktiskt syn om mytomaner de är ju som vilken annan "drog" somhelst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in