2011-02-08, 21:33
Medlem
blaackjaacks avatar
Jag känner en som hittar på lite allt för mycket Det är verkligen överdrivna saker som:

Han fixa körkorten genom att ha sex med uppkörningsledaren
och han hade suttit i ett av sveriges hårdaste fängelser för några år sedan? Kan ju knappast stämma då måste han varit runt 16..

Han hitta på allt möjligt som ja verkligen inte kan köpa. Aja han kan leva i sin värld^
Citera
2011-02-09, 13:24
Medlem
Jag har en kompis som ljuger så mycket han tror nog sig själv. Han påstår att han hjälpte sin morfar sno en båtmotor och för detta fick han 8 kg hash. Jag frågade om jag kunde köpa lite så hade han rökt upp allt själv. Han påstår att han har pokemon grön till game boy color (Släpptes aldrig i europa). Han har knivmördat en familj när han bodde i stockholm. Han rånade gamla tanter och hade en grej så man kunde föra över pengar till sig själv. Han odlade hash i ett övergivet hus som han sedan sålde. Kan tillägga att det är den största mesen som finns.
Citera
2011-02-18, 15:18
Medlem
Youngboyss avatar
Haha.

En gammal släkting sa en gång att han brukade flyta omkring i någon sjö och läsa tidningen.
Citera
2011-10-23, 00:29
Medlem
Fishyscoops avatar
Bump!

Jag är smått bekant med en mytoman. Han är knubbig, kommer från en underklassfamilj och går på något naturbruksgymnasium. Han tycker om bilar och raggarkulturen.

Fina saker han har berättat:

Han har 120 000 kronor på banken, som han har tjänat från sitt extraknäck som bilmekaniker. (Dock har han aldrig råd med något, går omkring i samma kläder hela tiden och tigger cigaretter och snus från folk dagarna i ända. Dessutom jobbar han inte ens som bilmekaniker!)

Han har fått en motorcykel av sin pappa, men han får inte köra den än eftersom han vid tillfället han berättade om det var 17 år. Han pekade mot sitt hus och sa att den står i garaget där, men att han tyvärr inte kunde visa den.

Han har flera bilar, som han självklart antingen fått eller köpt av egna pengar. Jag har aldrig någonsin sett honom sitta i en bil dock. Ibland står han lutad mot en och påstår att det är hans dock.

Han har varit med i något jättetufft gäng i en förort i Göteborg, som han "svek". Därav är dom efter honom nu, och vill ha ihjäl honom. Därför är han nu istället med i ett annat gäng för skydd.

Det kostar 20 000 per månad att vara med i Bandidos berättade han en gång. Det har han hört från sina kontakter.

En gång berättade han att förra veckan när han satt utanför ett hus i området där han bor så trillade någon gubbe ner från balkongen från ett höghus, och då splattade det blod på honom. Tydligen var fastighetsskötaren med också. (Roligt nog hände en liknande incident några år tidigare i ett annat hus, och då var det ramaskri i tidningarna om det. Men i detta fallet var det helt tyst i tidningarna.)

Hans kompis har en tablett som kostar 500 kronor, och äter man den så visas inte ett knyst på pissprov för droger. "Helt sant" sa han. (Vet inte om det var han eller hans kompis som var mytomanen i detta fallet, haha)

Han lider av en svår lungsjukdom. Därför måste han då och då sitta lutad på ett retarderat vis. Han säger att han har varit inne på sjukhus och fått morfin flera gånger för sin svåra sjukdom. Han påstod att han hade ett "lungsjukdomsanfall" vid tillfället han berättade om det, lutade sig retarderat men pratade på och andades som vanligt. Dock sa han att han hade jätteont, haha.

Det finns en byggnad i området där han bor, som är en gammal panncentral. Den är gigantisk, 20 meter hög säkert. Han berättade att när den sattes på plats där den står idag, så var det EN helikopter som flög med HELA panncentralen i luften och satte ner den där den står. (Den sanna versionen är att en liten platta som är precis på toppen flögs iväg med en helikopter, inte hela jävla byggnaden.)
Citera
2011-10-23, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishyscoop

Hans kompis har en tablett som kostar 500 kronor, och äter man den så visas inte ett knyst på pissprov för droger. "Helt sant" sa han. (Vet inte om det var han eller hans kompis som var mytomanen i detta fallet, haha)

det finns dock tabletter som tar bort alla spår av droger tillfälligt, men dom kostar uppåt 1000-1500.

gött att du bumpade tråden iallafall, hade glömt den
Citera
2011-10-23, 22:51
Bannlyst
En kille jag känner och tidigare har jobbat med brukar berätta dom mest otroligasaker.

Såsom: att han skjutsat kungen( han kör taxi), att han varit undercoveragent för att spionera på terrorister i Sverige( han är svensk). Han har varit tio år i främlingslegionen, han har jobbar som "obduktionstekniker" och obducerat lik. Han har varit med om dom mest osannolika scenarior då han jobbat, han har hamnat i kravaller, skottlossningar, rena slagsmål då han med sina ninja kunskaper hjälp polisen( han är ju fd främlingslegionär).

Finns ingen hejd på den mannens påhitt alltså
Citera
2011-10-23, 23:27
Medlem
Hallonjudens avatar
Kände en kille i början av min gymnasietid, låt oss kalla honom för Benny, som hade gjort allt. Precis allt. Han var en sådan kille som enbart hade polare p.g.a att alla fullkomligt älskade att lyssna på hans helt sjuka historier. Jag fick ta del av mängder med sådana här och ska sammanfatta de bästa.

Historia 1 - Den gången han snodde 40L lustgas på östra sjukhuset och flydde på ett udda sätt.
Benny och hans vänner hade, enligt historien, varit ute och rökt en 28-grams holk i Göteborg och blivit sugna på lite lustgas. Benny får idén att de ska smita in på östra sjukhuset och sno 40L tuber som de har ståendes helt framme tydligen.

Sagt och gjort så smiter de in på sjukhuset och får med sig en större mängd sådana här tuber, men såklart så går larmet och de måste springa. Utanför sjukhuset hittar de varsin sparkcykel och börjar fly från polisen med en sparkcykel och lyckas tydligen med detta. Hans kompis trillade dock och polisen tog honom, men Benny han självklart undan då han har vunnit VM i sparkcykelåkning flera år i rad. När han väl kommit undan hittar han ett halvt kilo DMT i en av tuberna och röker upp allt i en joint. Detta var han helt allvarlig med.

Historia 2 - Benny och hans vänner snor Stena Danica och beger sig ut på havet för en färd
Benny och hans vänner hade vart i stan och druckit två lock öl var och får för sig att de ska sno en stena line-båt och lyckas också smita ombord på Stena Danica som var tom och stod parkerad. Så de startar den nästan 100m långa båten och åker ut till havs. Väl ute hinner de bli jagade av kustbevakningen, se vithajar, koka vodka och dricka det som soppa och bli "svinpackade" innan de bestämmer sig för att åka tillbaka. Detta berättade han dagen efter det skulle ha inträffat och hade redan haft rättegång och blev dömd till 4 års fängelse, men han ville inte sitta inne så han struntade i det.

Historia 3 - Benny och hans vänner har en rolig utekväll som slutar med att de mördar nio poliser, 24 civila och snor 81 båtar i Fiskebäcks hamn, Göteborg
Benny och hans vänner hade vart ute och rökt ungefär ett kilo gräs i stan, varpå snuten stannar dem och försöker ta deras gräs, men Benny rycker fram sin AK47 som han hade i jackan och skjutar ALLA poliserna på fläcken. När folk sen samlades runt så "råkade" han skjuta ihjäl 24 civila.

De fick sedan syn på alla båtar och ringde dit hela hells angels, som dök upp med lastbilar och Benny hjälpte dem att sno 81 olika båtar och han fick en miljon svenska kronor för varje. Detta var han fortfarande efterlyst för och han var därav lite nojig ibland.

Historia 4 - Benny snor en motorcykel
Min polare tyckte att det var roligt att driva med Benny och bad honom därför sno en KTM 250cc super motard åt honom, vilket Benny skulle ordna för en röding. Dagen efter avtalet frågar vi Benny hur det gick med motorcykeln, varav han drar på historien of his life.

Hans flickvän hade tyligen blivit skjuten av ett gäng och låg på sjukhuset i Kungälv och han var tvungen att skynda sig dit. Så han snor en Ferrari och kör i över 300(!)km/h på väg mot sjukhuset och blir såklart stoppad av polisen. Men polisen visste precis vem Benny var och de var så rädda för honom, så de lät honom bara köra vidare.

Väl framme i Kungälv opererade han själv sin flickvän och räddade hennes liv när hon höll på att dö. Han slog även en av läkarna för att de "försökte döda" hans flickvän. När han sedan var klar tog han med sig sin nyopererade tjej ut för att åka hem och hittar såklart motorcykeln han lovade min polare. Så när han var påväg hem så blev han stoppad igen av ett par poliser, som tog fast honom. Han hade rättegång samma dag och fick ytterligare 3 år i fängelse och han kunde därför inte hålla dealen.

Denna Benny har gett mig så många goda historier att berätta och jag önskar verkligen att alla fick känna en Benny och få ha alla roliga tillfällen som jag haft med honom.
Citera
2011-10-23, 23:30
Medlem
Hallonjudens avatar
En tjej i min skola har också dragit ihop lite sköna historier. Som att hon har över 300 livvakter konstant runt sig, trots att ingen har sett dem. Att hon är drottning i ett land som ingen får veta namnet på, att hon flydde sitt land för att alla paparazzi i hela världen ville åt henne, att hon har varit modell.

Bruden i fråga är en liten gangsterbrud i mjukisbyxor med ett ohyggligt utseende.
Citera
2011-10-24, 00:06
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citera
2011-10-24, 03:25
Medlem
Hallonjudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Hahaha, underbart!
Citera
2012-01-28, 21:56
Medlem
AbstraktKontrasts avatar
Min morsa
Citera
2012-01-28, 23:05
Medlem
FreddeDs avatar
Vi frågade en kille då vi gick högstadiet om han hade en skoter.

V=Vi
H=Han

V: Hur snabbt brukar du köra med skotern då?
H: Njaaa... vet inte riktigt.
V: Brukar du köra snabbare än 150?
H: Jo, lätt
V: Snabbare än 160?
H: Jo
V: Snabbare än 170?
V: Snabbare än 180?
V: Snabbare än 190?
H: *vickar lite på som om han funderar* Njaa... nej
V: Så du brukar köra 185 typ?
H: *glatt* Ja jo det brukar jag.
V: Var brukar du köra då?
H: I skogen.
V:

185 km/h i skogen med snöskoter. Han har även kläckt ur sig att han drar res i 200 på vägen med skotern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in