2008-05-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars i småland
Jepp ska in i Januari, då ses vi nog
Har inte läst alla 39 sidor, men man kan ju även söka svenskt medborgarskap och då inte behöva gå lumpen i finland, eller ni kanske vill göra tjänstgöring i detta löjliga land! "Laukaus, Laukaus"
Citera
2008-05-27, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Du råkar inte vara manne?

Folk har blivit ihjälslagna för mindre förolämpningar. Ta en titt i I&I, krim. och juridik-forumen och se vad jag tycker om zigenarpacket.

Vad är det för fel på vanlig kapitalism? Det fanns en efterfrågan på varor och jag kunde stå för tillgången då jag åkte på permission hem till Sverige emellanåt. Precis som det skall fungera.
Senast redigerad av henkka 2008-05-27 kl. 00:31.
Citera
2008-05-27, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Vad är det för fel på vanlig kapitalism? Det fanns en efterfrågan på varor och jag kunde stå för tillgången då jag åkte på permission hem till Sverige emellanåt. Precis som det skall fungera.

Det var kopplingen mellan det för dem vanliga namnet "henkka" (se exempelvis, samt denne välsjungande herre), bilen (som på grund av din dåvarande ungdom fick mig att associera till gammal Mersu) och svart biznizverksamhet. Annars håller jag med dig, det är entreprenörskap som driver allting framåt.

Citera
2008-05-27, 14:11
Medlem
Henrik och Lars i småland, alltså blir det vi tre från Sverige som får hålla suput på brigaden
Citera
2008-05-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Henrik och Lars i småland, alltså blir det vi tre från Sverige som får hålla suput på brigaden

Känns bra att vi blir några stycken iaf! Ni har sökt Kjk också eller?
Citera
2008-05-27, 16:27
Medlem
Henrik Sordins avatar
Citat:
Känns bra att vi blir några stycken iaf! Ni har sökt Kjk också eller?

Såklart! Man kan väl inte söka så mycket annat som icke-finsktalande?
Citera
2008-05-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Sordin
Såklart! Man kan väl inte söka så mycket annat som icke-finsktalande?

Pionjärkompaniet eller Granatkastarkompaniet då?, jag söker förmodligen Pionjärkomp, även fasst Kjk är lockande , men tror på fler jobb möjligheter som Pionjär.
Citera
2008-05-27, 18:57
Medlem
Henrik Sordins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Pionjärkompaniet eller Granatkastarkompaniet då?, jag söker förmodligen Pionjärkomp, även fasst Kjk är lockande , men tror på fler jobb möjligheter som Pionjär.

Fast samtidigt pallar man inte dra runt på massa skittunga attrapper dagarna i ända... häng med mig och Lars till Kjk!
Citera
2008-05-27, 21:52
Medlem
Hur många sökanden brukar det vara till Kjk och hur många av dessa tas in?
Citera
2008-05-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Sordin
Fast samtidigt pallar man inte dra runt på massa skittunga attrapper dagarna i ända... häng med mig och Lars till Kjk!

Jag har funderat på KJK och kommer söka det om jag klarar barett kraven civilt här hemma. Men kan du/någon berätta om jobbalternativen efter vid respektive tjänst. Främst utlandstjänst eller vidaranställning/vidarutbildning.
Citera
2008-05-28, 19:45
Medlem
Finna det civila kläder med typ trycket "Nylands brigad" eller "kustjägarkompaniet" som man kan få eller få köpa när man ligger inne?
Tänkte att det finns ju väl här i Sverige, vet kompisar som kommit hem med kläder från de olika regementena med deras förbandsnamn på tröjan/t-shirten.
Citera
2008-05-28, 20:19
Medlem
Citat:
Finna det civila kläder med typ trycket "Nylands brigad" eller "kustjägarkompaniet" som man kan få eller få köpa när man ligger inne?
Tänkte att det finns ju väl här i Sverige, vet kompisar som kommit hem med kläder från de olika regementena med deras förbandsnamn på tröjan/t-shirten.

Troligtvis dyker det upp någon som vill sälja kustjägar-joggingoverall och nån t-shirt. På min tid fick dessa användas istället för den "sportdräkt" som inofficiellt kallades "smurffipuku" på grund av sin blåa färg.

Rannikkojääkärilita/kustjägargillet brukar ha kläder till salu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in