2008-05-10, 01:07
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
En farlig pansarspränggranat har försvunnit från garnisonen i Sandhamn. Helsingforspolisens kriminalavdelning säger att granaten är ytterst farlig om den hamnar i fel händer.

Den försvunna granaten är en halv meter lång och några kilo tung. Dess diameter är 66 millimeter, och den är kopparfärgad. Granaten har avfyrats men inte detonerat. Polisen säger att man inte får röra den eller flytta på den.

Polisen ber alla som vet något om saken ta kontakt med kriminalkommissarie Kari Niinimäki på (09) 189 5576.

Får mig att tänka på Hamilton - Den demokratiske terroristen
Senast redigerad av TomEMT 2008-05-10 kl. 01:13.
Citera
2008-05-10, 19:16
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Jag vill få hem en rökgranat
jag vill ha en fullständig M05:a.
Så ska jag gå runt i sthlm och ropa "vänster! vänster! vänster to treee" i enmansformation och se hur folk reagerar..

vilket kompani är du på förresten?
Citera
2008-05-11, 12:39
Medlem
Jag åker först i sommar.
Citera
2008-05-11, 13:58
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Jag åker först i sommar.
hajoo blivande mulli

har du några planer på vad du ska försöka bli?
Citera
2008-05-11, 14:02
Medlem
Mycket möjligt KJK eller GRK, bara jag inte blir chaffis eller b-kar
Citera
2008-05-11, 16:40
Medlem
Poddes avatar
Stackars jävlar som har inryckningen framför sig
Citera
2008-05-11, 20:56
Medlem
Vad innebär då muskelkonditionsskalan? Minns jag inte fel så står det att man ska ha nått muskelkondition 9 för att komma ett steg närmare baretten, men vad innebär då den siffran?
Citera
2008-05-11, 21:32
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars i småland
Vad innebär då muskelkonditionsskalan? Minns jag inte fel så står det att man ska ha nått muskelkondition 9 för att komma ett steg närmare baretten, men vad innebär då den siffran?

När du gör alla tester (muskel + copper) så blir du bedömd efter en skala beroende på hur många av övningarna du klarar. Sedan räknar man ut ett snitt och där får du sedan en slutgiltig poäng.
Citera
2008-05-11, 22:32
Medlem
siwashs avatar
Aha, jag trodde mer att x antal armhävningar, x antal sit-ups, rygglyft etc var mer som riktvärden/rekommendationer. "Om du klarar dessa så klarar du vad man skall när man rycker in" typ..

Men man får ex inte baskern om man inte klarar 30 armhävningar(eller vad nu antalet är)?
Citera
2008-05-11, 22:59
Bannlyst
Om du är intresserad av en karriär inom det militära så ska du självklart göra lumpen i Finland.
Det svenska mönstringssytemt är uppåt väggarna, i Finland välj tex gruppchefer ut efter en viss tid inte som här på mönstringen.
Ångrar mig grovt att jag genomförde lumpen här i Sverige.
(trivdes dock bra här med men hade nu i efterhand inte tvekat en sekund på att göra den i Finland istället)
Citera
2008-05-12, 11:37
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyVeasel
Om du är intresserad av en karriär inom det militära så ska du självklart göra lumpen i Finland.
Det svenska mönstringssytemt är uppåt väggarna, i Finland välj tex gruppchefer ut efter en viss tid inte som här på mönstringen.
Ångrar mig grovt att jag genomförde lumpen här i Sverige.
(trivdes dock bra här med men hade nu i efterhand inte tvekat en sekund på att göra den i Finland istället)

Man bore kunna göra i båda länderna skulle vara kul att göra svenska lumpen också!
Citera
2008-05-12, 14:18
Medlem
Har fått hem papprena från nylands brigad. Men jag förstår inte riktigt innehållet. Det står att jag är kallad till nylands brigad 12/1 2009.
Sedan står det "Truppförbandskod 1200" vad innebär det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in