Citat:
Ursprungligen postat av BoMePa!
Hej,
Jag ska rycka in nu i januari (Nylands brigad) och jag undra bara lite om en lapp som jag fick för någon vecka sedan. Det är ett frågeformulär som som bl.a. tar upp motionsaktivitetsnivå, där alternativen är "inte alls", "1-3" och "4 gånger eller mer" per vecka. Det står även att detta svar gör att du kommer placeras i olika motionsgrupper. Jag undrar helt enkelt om dessa grupper har någon inverkan på vilken tjänst man får. Kan någon som vet berätta om skillnaden mellan dessa grupper, t.ex. hur mycket springer man i "4 gånger eller mer" gruppen jämfört med "1-3" gruppen.
Tacksam för svar.
Det där är mest till för byråkraterna så de kan se på ett ungefär hur mycket folk har tränat innan de rycker in, alltså inget som påverkar vart du hamnar. När du väl ska ut på länk under G-perioden så delar de då upp alla i olika grupper; Kenyanerna, Lagsportarna, Normala jävlar, Playstation-gruppen.
Fast nu verkar det som att stavgång är prio nr 1. Mycket manligt. Vi var dock förbjudna att gå nån stavgång då våra utbildare ansåg det ytterst omilitäriskt, vilket det också ser ut att vara... Det är dock bra för de som inte är så vältränade då vikten rasar snabbt för dem vid stavgång.