2015-10-29, 19:52
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoftskjutaren
Det stämmer.

Rörande vådaskottet igår så är det ju troligen slarvfel. Stormgeväret kan dock få ett fel som gör att det avfyras vid repetitionsrörelsen, detta är dock ingen ursäkt till att ha geväret siktat mot foten.

Detta är blir ett bra exempel i framtida vapenhanteringsutbildningar

Sant, men då har man nog fan nästan ansträngt sig och hällt superlim i låset.

Sålänge man skjuter sin egen och inte kaverins fot är det ju dock förlåtligt i min värld.
Citera
2015-10-30, 15:35
Medlem
REALINs avatar
Har nu fått hem beväringsinfon och ska skicka tillbaka några papper.

66 dagar kvar!
Citera
2015-11-02, 17:23
Medlem
Är nu väldigt sugen på att göra lumpen i finland men har tyvär inte kvar mina papper jag fick hem när jag var 18 år och undrar nu hur jag söker?
Citera
2015-11-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IknowUwantME
Är nu väldigt sugen på att göra lumpen i finland men har tyvär inte kvar mina papper jag fick hem när jag var 18 år och undrar nu hur jag söker?

Ring Nylands regionalbyrå eller brigadstaben. Nummer hittar du genom google.
Citera
2015-11-02, 20:34
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowUwantME

Ta tag i det då och se till att det blir av, inte alls svårt.
Citera
2015-11-03, 21:08
Medlem
HiiriHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
http://www.abounderrattelser.fi/news...g-i-foten.html

Vet någon mer av vad som föranledde detta?
Killen mådde psykiskt dåligt och ville bort från värnplikten men ville inte ta civiltjänst (har några vänner där som var på samma läger)
Citera
2015-11-03, 22:33
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Killen mådde psykiskt dåligt och ville bort från värnplikten men ville inte ta civiltjänst (har några vänner där som var på samma läger)
Ha ha, har hört att "dom tar inte in sjuka i Finland längre, mår du dåligt får du inte genomföra värnplikt" eller "det är väldigt lätt att få civiltjänst idag"

Djävla skitsnack, denna storyn är ju ett bevis för att det inte är så!
Citera
2015-11-04, 03:32
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze

Aha. Makes sense.

Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Ha ha, har hört att "dom tar inte in sjuka i Finland längre, mår du dåligt får du inte genomföra värnplikt" eller "det är väldigt lätt att få civiltjänst idag"

Djävla skitsnack, denna storyn är ju ett bevis för att det inte är så!

På så många ungdomar slinker det garanterat igenom en här och där. Är säkert många som försöker spela idioter också för att slippa, och då blir det ju lätt hänt att någon som påriktigt är sämre bemedlad misstas för simulant.
Citera
2015-11-04, 12:54
Medlem
Hur lång tid tar det innan respons kommer egentligen? Skickade in mina papper någonstans i September.
Citera
2015-11-04, 18:44
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDanger
Hur lång tid tar det innan respons kommer egentligen? Skickade in mina papper någonstans i September.

Minns inte hur lång tid det tog, men betänk vilken enorm organisation det är - Räkna med ett tag till.
Citera
2015-11-05, 09:22
Medlem
Måste nu lämna mitt finska personnummer, vart får jag tag på det? Haha
Citera
2015-11-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Minns inte hur lång tid det tog, men betänk vilken enorm organisation det är - Räkna med ett tag till.

Jag sökte till Januari, att ett svar kommer dröja längre innebär väl i princip att jag inte kommer med där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in