2012-12-14, 18:21
Medlem
Tjoppos avatar
Nu är det 21 dagar kvar av min tjänstgöring här på KJK, sista lägret har precis passerat och på schemat återstår endast massa-loma och hemförlovningsförberedelser.
Känslan är så otroligt skön och ångrar inte en sekund att jag åkte hit.
Kommer konstigt nog sakna allt man varit med om.
Ni som tvekar på att göra detta, gör det! Helt klart värt det.
Citera
2012-12-22, 11:44
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoppo
Nu är det 21 dagar kvar av min tjänstgöring här på KJK, sista lägret har precis passerat och på schemat återstår endast massa-loma och hemförlovningsförberedelser.
Känslan är så otroligt skön och ångrar inte en sekund att jag åkte hit.
Kommer konstigt nog sakna allt man varit med om.
Ni som tvekar på att göra detta, gör det! Helt klart värt det.

Låter motiverande

Jag har dock en fråga. Jag har fått datum osv för min inryckning nästa sommar, men inte speciellt mycket övrig info. Undrar främst över hur ofta man kan ta sig hem?

Jag bor på Sveriges västkust, undrar om hon varit i samma sits? Kan man ta sig hem så gott som varje helg (flyger på fredag kväll och "hem" på söndag eftermiddag?) eller kommer man endast hem någon gång då och då?
Citera
2012-12-23, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Låter motiverande

Jag har dock en fråga. Jag har fått datum osv för min inryckning nästa sommar, men inte speciellt mycket övrig info. Undrar främst över hur ofta man kan ta sig hem?

Jag bor på Sveriges västkust, undrar om hon varit i samma sits? Kan man ta sig hem så gott som varje helg (flyger på fredag kväll och "hem" på söndag eftermiddag?) eller kommer man endast hem någon gång då och då?

Har du mkt cash så kan du ta dig hem nästan varje helg, ja. Vissa svenskar har varit hemma mer än andra. Jag har varit hemma 2 ggr.
Citera
2012-12-23, 12:14
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildbear
Har du mkt cash så kan du ta dig hem nästan varje helg, ja. Vissa svenskar har varit hemma mer än andra. Jag har varit hemma 2 ggr.

Finnair flyger mellan landvetter och helsingfors men det är inga ryanair-priser precis så om man inte får nån speciell värnpliktsrabatt så blir det dyrt..
Citera
2012-12-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Finnair flyger mellan landvetter och helsingfors men det är inga ryanair-priser precis så om man inte får nån speciell värnpliktsrabatt så blir det dyrt..

Det blir inte billigt. Man kan ansöka om att få flygbiljetter, dock får man inte mer än 4 resor.
Citera
2012-12-23, 16:28
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Nej det förstås, men alltid skönt att ha den möjligheten

Citat:
Det blir inte billigt. Man kan ansöka om att få flygbiljetter, dock får man inte mer än 4 resor.

Läste lite om det, men bekostar dom verkligen flyg? Tänkte att dom beskattade billigaste vägen hem?
Citera
2012-12-23, 16:44
Medlem
Läste lite om det, men bekostar dom verkligen flyg? Tänkte att dom beskattade billigaste vägen hem.

Jo, det gör dom. Man måste anhålla om rättigheten till flygbiljetter. Har en polare som bor i Göteborg nu som får flyga t.ex.

edit. jag failade med att citera
Citera
2012-12-25, 19:43
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Läste lite om det, men bekostar dom verkligen flyg? Tänkte att dom beskattade billigaste vägen hem.

Jo, det gör dom. Man måste anhålla om rättigheten till flygbiljetter. Har en polare som bor i Göteborg nu som får flyga t.ex.

edit. jag failade med att citera

Ojdå, det var faktiskt gentivt!
Citera
2012-12-25, 20:31
Medlem
KSEs avatar
Ni som slipper hem nu efter jul, har ni inte lust att dela med er av lite bilder och filmer om ni har några ?

Ni får såklart censurera bilderna hur ni vill/alt. andra personer i bilderna om ni inte vill bli outade

Vore skitkul att få se lite bilder från brigaden och övningar.
Citera
2013-01-02, 17:51
Medlem
cyckelpolisens avatar
Ska bli så jäkla kul att dra dit igen haha!! ser fram emot det som fan nån mer från stockholm som drar dit nu i januari? Och om någon befinner sig på 1:a kust , vilka är kvar som utbildare?
Senast redigerad av cyckelpolisen 2013-01-02 kl. 17:53.
Citera
2013-01-02, 18:00
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyckelpolisen
Ska bli så jäkla kul att dra dit igen haha!! ser fram emot det som fan nån mer från stockholm som drar dit nu i januari? Och om någon befinner sig på 1:a kust , vilka är kvar som utbildare?

Dra dit igen?
Citera
2013-01-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyckelpolisen

E-papiren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in