2016-05-07, 15:26
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Vet inte men säkert den yngre.

Tänkte jag också. D.ä måste ju vara tusen år gammal vid det här laget.
Citera
2016-05-07, 15:27
Medlem
Omiga85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveber1

Sedan, vem är den här fru löjtnant? Bilderna har försvunnit. Är det möjligen nuvarande kaptenlöjtnant B?

Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Haha ja, Wiksten hade mycket god humor.

Fru Löjtnant har jag för mig hette Laitala, eller något liknande.

Fru Löjtnant? Vilka bilder???

Det finns/fanns en Bäck, hette tidigare Laitala, se klipp vid 0:30. Är det hon som menas? Vilka bilder? Något smaskigt?
Citera
2016-05-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omiga85
Fru Löjtnant? Vilka bilder???

Det finns/fanns en Bäck, hette tidigare Laitala, se klipp vid 0:30. Är det hon som menas? Vilka bilder? Något smaskigt?

Då är det samma människa, kaptenlöjtnant Bäck är nu kompanichef i GrkK (vilket det i och för sig står i videon också). Tidigare i tråden finns det länkar till bilder som nu är borttagna.
Citera
2016-05-09, 13:59
Medlem
Ser man på. Vill minnas hon gick i skolan samtidigt som mig.
Citera
2016-06-17, 20:31
Medlem
Välkomna till reserven mina II/15-kamrater, hoppas TJ -1 känns bra!
Citera
2016-06-23, 01:30
Medlem
REALINs avatar
Snart kommer de nya rekryterna. Någon här som rycker in?
Citera
2016-07-30, 03:31
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Någon som har uppdateringar från NylBr? Något smaskigt som mulliradio kan berätta?

Undrar dels vad som har hänt med följande personer

Löjtnant Manninen
Löjtnant Wiksten(Vars norra öga ser allt, dvs mer eller mindre blind på ena ögat, inte sonen)
Premiärlöjtnant Herttuainen(stavningen kan vara fel) som kunde springa jorden runt 4 gånger om han så ville.

Jag minns också en skappare vars namn jag glömt bort, kort svart hår, vars ögon kunde genomborra ens själ. Speciellt ett tillfälle då jag bland annat hade BTUT, höll på att rensa stugan med 2 andra kaverin och plötsligt kände jag en iskall känsla gå igenom kroppen. Jag ställde mig upp och kollade bakåt, där stod han med sina helsvarta ögon, precis som om djävulen hade tagit över honom.

Jag skojar inte, hans blick klädde av en och verkligen genomsyrade ens själ. Det hade lika gärna kunnat ha varit Hitler som stod bakom en, ropade "HUOMIO" och de andra två ställde sig upp. Jag kan lova än idag att han inte var mänsklig utan besatt. Jag kommer aldrig att glömma honom, dock har jag glömt hans namn, jag vill nog inte ens minnas hans namn. Jag minns sista parollen vi hade med honom, högt knästående medan han stod i mitte och berättade att han skulle byta enhet.

Hade man haft en bunt med papper hade dem flygit överallt med lättnaden som tog över gruppen och han talade om hur tråkigt det är att han ska byta och att vi säkert tycker att det är tråkigt och en förlust för oss, inte en chans. Det var då F.D enhetschefen för 2KK. Den nya var helt chill, även om han var strikt.
Senast redigerad av Slitet-Golv 2016-07-30 kl. 03:42.
Citera
2016-07-30, 08:38
Medlem
RattleHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Någon som har uppdateringar från NylBr? Något smaskigt som mulliradio kan berätta?

Undrar dels vad som har hänt med följande personer

Löjtnant Manninen
Löjtnant Wiksten(Vars norra öga ser allt, dvs mer eller mindre blind på ena ögat, inte sonen)
Premiärlöjtnant Herttuainen(stavningen kan vara fel) som kunde springa jorden runt 4 gånger om han så ville.

Jag minns också en skappare vars namn jag glömt bort, kort svart hår, vars ögon kunde genomborra ens själ. Speciellt ett tillfälle då jag bland annat hade BTUT, höll på att rensa stugan med 2 andra kaverin och plötsligt kände jag en iskall känsla gå igenom kroppen. Jag ställde mig upp och kollade bakåt, där stod han med sina helsvarta ögon, precis som om djävulen hade tagit över honom.

Jag skojar inte, hans blick klädde av en och verkligen genomsyrade ens själ. Det hade lika gärna kunnat ha varit Hitler som stod bakom en, ropade "HUOMIO" och de andra två ställde sig upp. Jag kan lova än idag att han inte var mänsklig utan besatt. Jag kommer aldrig att glömma honom, dock har jag glömt hans namn, jag vill nog inte ens minnas hans namn. Jag minns sista parollen vi hade med honom, högt knästående medan han stod i mitte och berättade att han skulle byta enhet.

Hade man haft en bunt med papper hade dem flygit överallt med lättnaden som tog över gruppen och han talade om hur tråkigt det är att han ska byta och att vi säkert tycker att det är tråkigt och en förlust för oss, inte en chans. Det var då F.D enhetschefen för 2KK. Den nya var helt chill, även om han var strikt.

Kan utbildaren du talar om hett Tamminen?

Själv var jag inne kont 206. Vi hade en utbildare som hette Kortett och liknande precis på Duke Nukem. Minst lika stark var han också. Han drog nämligen av det orange markeringssnöret med en hand. Minns att vi alla privade i tur och ordning, men vi alla misslyckades.
Citera
2016-07-30, 11:28
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RattleHead

Själv var jag inne kont 206. Vi hade en utbildare som hette Kortett och liknande precis på Duke Nukem. Minst lika stark var han också. Han drog nämligen av det orange markeringssnöret med en hand. Minns att vi alla privade i tur och ordning, men vi alla misslyckades.

Det måste vara Tamminen. Hade honom som utbildare i 4 månader på KJL. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv som de dagarna. Han är läskigare än ryska stridsvagnar och artilleri.

Kortet talade en mycket komisk variant av väldigt långsam, bruten svenska, vilket passade hans egna aura väldigt bra. Minns särskilt då han sade till oss under någon övning att "och seeen, ni tar bantminor med era småååå händeeer".

Mycket riktigt, våra händer var väldigt små.
Citera
2016-07-30, 16:45
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RattleHead

Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Det måste vara Tamminen. Hade honom som utbildare i 4 månader på KJL. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv som de dagarna. Han är läskigare än ryska stridsvagnar och artilleri.

Kortet talade en mycket komisk variant av väldigt långsam, bruten svenska, vilket passade hans egna aura väldigt bra. Minns särskilt då han sade till oss under någon övning att "och seeen, ni tar bantminor med era småååå händeeer".

Mycket riktigt, våra händer var väldigt små.

Taminnen måste det vara för det gick en rysning genom hela kroppen när jag såg namnet, usch obehaglig utstrålning. Jag hade hellre suttit inne i en latrin med allt skit än att ha något med han att göra.

Kortet han var riktigt skön.
Senast redigerad av Slitet-Golv 2016-07-30 kl. 16:49.
Citera
2016-07-30, 17:40
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Taminnen måste det vara för det gick en rysning genom hela kroppen när jag såg namnet, usch obehaglig utstrålning. Jag hade hellre suttit inne i en latrin med allt skit än att ha något med han att göra.

BUH! ->
http://www.forsvarsmakten.se/content...largeimage.jpg

Han var dock, ska sägas, bästa utbildaren iallafall jag någonsin haft å göra med.
Senast redigerad av Sinkomies 2016-07-30 kl. 17:47.
Citera
2016-12-20, 14:44
Medlem
REALINs avatar
Befunnit mig i stort sett hela året i Finland på Nylands brigad i Dragsvik men nu är jag hemma i Sverige. Om ni undrar något så bara skriva här eller i PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in