Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
Ska till Dragsvik nu i juli och har haft ont i benen länge, nyligen kommit på att det måste vara benhinne inflammation. Ifall det inte läkt och jag kommer dit med benhinne inflammation då ryker jag första veckan va?
Som sagt tidigare så kan du få en E-klassning (uppskjuten tjänstgöring) eller C-klassning (befriad i fredstid). Nu är det dock en bra bit kvar till Juli så ta det bara lugnt, vill du göra det så kommer de inte hindra dig. Ont i benen kommer du hinna få därborta flera gånger om
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
Satans helvete. Skickade in uppgifter och fick tillbaks en lapp där det stod att jag skulle hälsoundersöka mig i Sverige, jag gör det, missar ett litet jävla R av 10 andra bokstäver på syntavlan och får därför 1,6 ist för 2,0, får detta några stora konsekvenser? Fick även ikryssat att jag har "konstaterad allergi" fast jag sa att jag var friskriven från min pälsdjursallergi 2009.... har det några konsekvenser?
Tack på förhand! /Aningen grinig W!
Jag lämnade bara in alla papper med ett kryss som intygade att jag mådde bra. Gjorde inga läkarundersökningar etc. innan inryck. Syntestet i milin är också lite annorlunda (vad är inte det?) Tavlan bestod bara av en massa C-liknande bokstäver som man sen skulle säga åt vilket håll öppningen i bokstaven var åt. Jag ser ganska bra men kan inte höger och vänster vilket kan ställa till lite
Jag ryckte in kont 1/10 (januari) och skulle verkligen rekommendera dig att göra detsamma. Du rycker in när det är som kallast men å andra sidan sitter du mycket på lektion första tiden. Det blir bättre och bättre väder hela tiden vilket gör livet lite enklare. Tjänstgjorde som spaningsmanskap på 1.KustK. Ingen tjänstgöring på Brigaden är "för" tuff om man har lite i skallen och ballen. Jag tjänstgjorde 180 dygn och det räckte gott och väl. Har grön barrett och allt annat man kan få. Varför man ska ligga inne 362 är för mig en gåta då de flesta av alla chefsutbildade inte kunde något mer än lite sängbäddningsteknik osv jämfört mot manskapet. 362 dygn tvättar inte bort det största problemet: att majoriteten kommer från Österbotten och är kompletta jävla bönder.
Sök som spaningsmanskap om de fortfarande kör det, kan lova att du får bästa utbildaren(En viss Ltn. L) Ingen gör bättre anmälan inför manskap än han. Inför övning med skarp handgranat:
"Ha-ha-ha-ha-ha handgranat, pluton!"
Denna kommentar gav han åt vår spaningsgrupp i fält:
"Fiende våldtar er med stålkuk!"
Kan någon som ryckte in 2/10 eller senare säga ifall man fortfarande kör M/05 och springskor första veckorna efter inryck i 1.KustK? Fick ni använda kängor eller blev det bara m/91 gummistövel på brigaden som ett svar på SA:s budget-cut?
Hur var er skyddsutbildning förresten? Vår var hemsk med Sgt. Skyddsmask.