Citat:
Ursprungligen postat av
wildbear
Mindrevärdeskomplex...

Tsst... Vitun hurrit
Finner det ganska kul att jag antagligen är den första i Keuruu (Pioneerirykmentti) som har gjort Soldatgrundproven på Svenska, alltså de här helvetes långa testerna som mäter ledaregenskaper och rationellt tänkande osv. När vi skulle göra provet i Elokuvaluokka (alltså typ bioklassrummet haha) så berättade Löjtnanten om reglerna och hur man skulle skriva provet osv... Efter ett tag kom han till punkten om någon kände att dom kunde få ett bättre resultat genom att göra provet på svenska så skulle man räcka upp handen, jag räcker upp handen men han liksom bara läser vidare utan att egentligen kontrollera om nån ville göra på svenska. Han var så säker på att ingen skulle göra på svenska att en Undersergeant fick avbryta honom och påminna att jag ville göra på svenska

Han vart riktigt jävla förvånad och jag fick ganska mycket uppmärksamhet av alla där. Det visade sig dessutom att dom hade tagit med exakt 1 kopia av det svenskspråkiga provet bara för att de var tvugna

Tur är dock att jag gjorde det på svenska, eftersom orddelen aldrig hade gått ens i närheten på finska även fast jag behärskar språket bra..
Nåväl, efter det vet hela mitt kompani vem jag är iaf. Har ett flertal gånger kommit fram randoms som undrar om jag kan ta med snus till dom
Får reda på om jag kommer in på RUK på onsdag om en vecka. Galet jävla nervös.