Citat:
Ursprungligen postat av
Mulan92
Bad på mina bara knä att jag skule hamna på halvåret men det gjorde jag int. Hur är dem funtade, vill verkligen hem
Jag var i dragsvik i 6mån, var supernöjd när jag var där men såhär i efterhand ångrar jag att jag inte satsade mer på ett år.
Backa tillbaka lite från besvikelsen och fundera vad som egentligen väntar på dig där hemma. Själv kom jag hem till ett deltidsjobb svart i en kiosk för att sedan börja studera. Vari ligger brådskan till det?
Jag kunde lika gärna ha stannat 12månader, fått en bättre utbildning, utvecklats mer som människa och fått fler erfarenheter. Istället åkte jag hem i "förtid" som en liten skitunge, kände mig nöjd och glad tills man inser hur jävla kort 6mån (och för all del 12mån) egentligen är.
Vi är många som skulle vilja byta plats med dig om vi kunde, tänk på det. Tänk på att allt, verkligen allt du gör där borta är i princip omöjligt att göra utanför militären, och det blir ändå inte samma sak om du försöker. Det civila livet är grått, vardagligt, tråkigt, enformigt och förutsägbart. Vakna på morgonen, hasa iväg till skola/jobb, samma gamla kallprat med samma gamla människor, sup och knarka på helgen, har du tur får du knulla någon full 6/10 och så upprepas det gång på gång på gång tills du dör.
Där borta får du åtminstone ibland vara med om något nytt.
Jag säger inte att du ska vara glad, men försök att se värdet i det åtminstone. Efter skiten är över kommer du vara stolt över att du gjort det, och bara minnas det roliga. Den där fittiga ångesten du känner under eftermiddagarna och kvällarna kommer du aldrig komma ihåg. Hemlängtan kommer du inte heller minnas. Dina vänner och din familj kommer finnas kvar när du kommer hem. Själv har jag som bosatt i Sverige bara träffat folk från milin typ 2gånger, och då inte ens bråkdel av hela "gänget".
Min "bästa vän" när jag var där bor på andra sidan jorden och jag har inget nummer/facebook/epost ingenting. Att jag ens träffar honom igen under min livstid är relativt orimligt.