2011-02-21, 11:06
Medlem
greyneons avatar
nä morsan fixade det åt mig xD

Men enligt han morsan pratade med så får jag välja land att tjänstgöra i samt at tom jag flyttar till finland innan jag är 30 blir det tjänstgöring på dirren
Citera
2011-02-21, 12:10
Medlem
Elegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyneon

Men enligt han morsan pratade med så får jag välja land att tjänstgöra i samt at tom jag flyttar till finland innan jag är 30 blir det tjänstgöring på dirren

Nåmen, kommer du på att du har 6/12 månader utan något speciellt att sysselsätta dig med, då är det bara att flytta över. Poliserna i Finland är sparsamma med att använda batongen.
Citera
2011-02-21, 21:49
Medlem
greyneons avatar
är faktiskt jävligt sugen på saken :P
Citera
2011-02-21, 21:59
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:

Jag var "efterlyysen" i flera år innan jag fick för mig att rycka in, men var i finland många gånger under de åren. När jag ringde ambassaden sa de att jag kunde skicka ett brev där jag skulle skriva att jag bott i Sverige hela livet och inte har för avsikt att göra militärtjänst i Finland.
Reglerna kanske har ändrats sedan dess, men det går ju alltid att säga upp medborgarskapet om de skulle bli allt för närgångna...

EDIT:

Citat:
Dåså, do it! Det är kul!
Citera
2011-02-22, 01:17
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan
Jag var "efterlyysen" i flera år innan jag fick för mig att rycka in, men var i finland många gånger under de åren. När jag ringde ambassaden sa de att jag kunde skicka ett brev där jag skulle skriva att jag bott i Sverige hela livet och inte har för avsikt att göra militärtjänst i Finland.
Reglerna kanske har ändrats sedan dess, men det går ju alltid att säga upp medborgarskapet om de skulle bli allt för närgångna...

Jag var på kryssning förra veckan faktiskt, och inget hände, även fast jag är "lyst". Dock så visste de ju inte att jag var i landet, men skulle vara kul att boka en hytt i mitt namn och personnummer när någon vän/ovän åker, bara för att se om de stormar hytten
Citera
2011-02-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Beror i första hand på om den föreställer en ros med mammas namn under eller ett hakkors med texten "alla judar ska dö, särskilt den evige".

Det lär väl knappast vara ett problem. Den här grabben: http://www.youtube.com/watch?v=GfiBYDTkT7Y (Bäckman) ska tydligen ha ett stort germaniskt kors med texten "Mein Ehre Hasst Treu" i gotiska bokstäver tatuerat på armen.
Citera
2011-02-22, 17:23
Medlem
Citat:

Åk för fan du kommer aldrig ångra dig, det finns dock en dag då du är för gammal och ångrar dig då.

Jag har inget direkt band med finland och sökte medborgarskap visste ingenting om det här landet, men nu är jag här som Undersergeant, och detta är nog det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Planerar att få stanna kvar här och arbeta, dagarna är sig olika och man gör något hela tiden otroligt roligt här även fast vissa dagar kan vara mindre roliga så är det värt de.

Dock så är det enligt Finland ditt fel att du är efterlyst då det är din skyldighet att uppdatera din adress till magistraten.
Citera
2011-02-22, 20:12
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmerson
Det lär väl knappast vara ett problem. Den här grabben: http://www.youtube.com/watch?v=GfiBYDTkT7Y (Bäckman) ska tydligen ha ett stort germaniskt kors med texten "Mein Ehre Hasst Treu" i gotiska bokstäver tatuerat på armen.

Huh? Var har du hört det? Visst, jag har hört att den mannen ska vara lite särskild (hade honom bara som utbildare på pappret, han var visst upptagen med nåt annat så vi såg honom aldrig) men inte ens mulliradion har talat om det där.

När det gäller Dragsvik ska man väl dock aldrig bli förvånad.
Citera
2011-02-22, 23:25
Medlem
Citat:
Huh? Var har du hört det? Visst, jag har hört att den mannen ska vara lite särskild (hade honom bara som utbildare på pappret, han var visst upptagen med nåt annat så vi såg honom aldrig) men inte ens mulliradion har talat om det där.

När det gäller Dragsvik ska man väl dock aldrig bli förvånad.

Känner en kille som var där för några år sedan. Bäckman ska tydligen ha varit lite speciell...
Citera
2011-02-23, 08:31
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmerson
Känner en kille som var där för några år sedan. Bäckman ska tydligen ha varit lite speciell...

Vem av de som arbetar på brigaden är inte speciell?
Citera
2011-02-23, 08:45
Medlem
KSEs avatar
Hade också en del att göra med Bäckman, visst är han sammanbiten och hård som sten,
men jag skulle väl inte kalla honom speciell på samma sätt som tex. Wesku eller Tamminen.

Hade dock ingen aning om tatueringen, känns verkligen inte som honom.
Men hur mycket vet man egentligen om dessa killar ?
Citera
2011-02-23, 14:21
Medlem
Citat:
Vem av de som arbetar på brigaden är inte speciell?
De flesta där är spritt språngande galna. Det finns ett par undantag men de jobbar nog inte på "enheterna" längre utan har gått vidare i organisationen.

Nånstans i denna tråd har jag nog nämnt hur det kunde se ut efter en helg/fest på officersmässen. Spyor lite här och där, blodpölar och nån som kom och letade efter sina "borttappade" glasögon. Det var sånt man fick höra när man var vän med killen som var kock på mässen, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in