2010-08-22, 01:40
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragvalds
Som tidigare sagt så är det för att skilja på stamanställda och beväringar. Tror avtalssoldater (sergeantet då) borde ha någon sorts stjärna där, men det används inte. Vem har du btw som utbildare? Borde inte kommit någon ny sen förra kontingenten.

Och ja, regn i skogen är från reven!

Jepp. Det hade inte så stor skillnad tidigare fram till slutet på 2007 då samtliga skappare (utom tex Vaktchefer) hade Officers grad, men i slutet på 07 så tog man ju tillbaka Underofficerare som utbildare, och då kan det vara lite tarvligt att skilja mulli/vanha mot skapparna annars.

Mulli bör dock komma ihåg att många av Kessuna egentligen är UndLtn och uppåt och beté sig därefter.

Förresten, hur går det för Sampsa Tamminen? Någon som haft med denne eminente herreman att göra från 2008 och framåt? Då jag gick ut genom portarna var han Ekenäs KBat's chef.

Till Mulli som inte ännu vet vem han är - Fittas med honom på ett eller annat och berätta sen hur de gick
Citera
2010-08-22, 15:19
Medlem
jud3ns avatar
Blir auk för mig som Eldledare ! nån annan här som ska dit?
Citera
2010-08-22, 15:30
Medlem
Vi på kjk har iaf inte fått reda på än vart vi ska. Vi har dock intervju med enhetschefen imorron och då får man tydligen reda på en premilinär plats. Har sökt till skolan men inte som eldledare.

Och stuga Nordsjö används av rekryter, tror jag har skymtat sthlm inristningar lite här och där
Citera
2010-08-22, 15:39
Medlem
jud3ns avatar
ajaj då , då kanske vi ses på amfibeskolan under aukin , vart i sverige är du från?
Citera
2010-08-22, 15:41
Medlem
Jag är från stockholm, ni då?
Citera
2010-08-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Jepp. Det hade inte så stor skillnad tidigare fram till slutet på 2007 då samtliga skappare (utom tex Vaktchefer) hade Officers grad, men i slutet på 07 så tog man ju tillbaka Underofficerare som utbildare, och då kan det vara lite tarvligt att skilja mulli/vanha mot skapparna annars.

Mulli bör dock komma ihåg att många av Kessuna egentligen är UndLtn och uppåt och beté sig därefter.

Förresten, hur går det för Sampsa Tamminen? Någon som haft med denne eminente herreman att göra från 2008 och framåt? Då jag gick ut genom portarna var han Ekenäs KBat's chef.

Till Mulli som inte ännu vet vem han är - Fittas med honom på ett eller annat och berätta sen hur de gick

Den sista jag fittas med e tamminen :P e på 1kustk
Citera
2010-08-24, 22:02
Medlem
Citat:
VA!? KVINNA PÅ KJK!?
Jaha. Då har det gått åt helvete då.

Kvinnan ni talar om gjorde grundutbildningen på AMFSK:en, AUK 1 som eldledare och sedan vidare till RUK. Ett roligt exempel var när hon som aspirant kom gåendes och samtidigt skälde ut sina rekryter för att de inte sprang nog fort. En skappare fick syn på det hela och skälde ut henne efter noter för att hon inte sprang med när hon klagade på deras fart!
Aspirantmärket steg henne åt huvudet och latheten ligger väl i eldledarnas karaktär...synd att KJK ska dras med det...
Citera
2010-08-28, 19:18
Medlem
Luigis avatar
Blir AUK i höst för mig med, GRKL...
Citera
2010-08-28, 21:20
Medlem
KJL för mig
Citera
2010-08-29, 16:00
Medlem
jud3ns avatar
då ses vi på amfibieskolan , jag är också från stockholm
Citera
2010-08-29, 21:24
Medlem
Citat:

2/08 va han enhetschef på 1 KustK iaf.
Citera
2010-08-30, 10:24
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
2/08 va han enhetschef på 1 KustK iaf.

Jo det var de ja mena. Va lite på örat å yrade där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera