Citat:
Ursprungligen postat av Vanson
Hur kort ska håret vara? Någonstans har jag läst 7mm. Hur kort klippte ni er innan ni ryckte in?
Är det lönt att ta med egna strumpor/underkläder/underställ osv eller får man allting? I broschyren står det att man ska i princip bara ha med sig
1. Pengar
2. Brevpapper
3. Nål och tråd
4. Skavsårsplåster och plåster
5. Rakhyvel och andra hygienartiklar
Det kan man ju i princip få in i en ica-kasse så hur blir det om man tar med allt i en sportbag? När jag ser bilder på skåpen så ser de väldigt små ut så att man kanske inte ens får plats med en sportbag.
Är stölder vanligt? Vågar jag ha en plånbok med 100€ i? Var lägger man de civila kläderna?
Har börjat inse att jag åker snart och känner mig lite nervös
Skåpen verkar se ut ungefär som de svenska, du kan få in en jävla massa skit där utan att det syns. En polare som var just i Finland och gjorde lumpen lyckades få in fem flaskor vodka och tio stockar snus. Blev tydligen ganska intressant vid nån skågranskning. Han kom undan med att förklara att vodka skulle han ta hem till Sverige, snuset hade han tagit med till Finland för att sälja till folk där. Det slutade med att han fick "böta" en stock snus till sin löjtnant.

Ett tips är ju att ha åtminstone ett ombyte kläder med dig om du inte alltid vill ha samma kläder på dig när du åker på permission. Sen kan det ju vara kul att ha mobil, mp3spelare och kanske en bok eller två att läsa, ananrs lär du få jävligt tråkigt. Snus som sagt är också bra att ha med, om inte annat för att sälja/byta/muta kompisar och befäl med.