Citat:
Ursprungligen postat av FNA.Slusken
Text
Haha, Du låter riktigt nostalgisk angående Mustin, hur skulle denna smaka?
http://www.varusteleka.fi/product.ph...i,+deaktivoitu
Så kan du gå ut å ta en promenad me Mustin närhelst du känner för det, även civilt

..det är bara synd att den ska va så fans dyr.
Men jo, har faktiskt hört talas om det där ljudet åbäket ger ifrån sig, och att den kastar upp skit i luften tvivlar jag inte heller på, fast jag undrar om inte RSKES APILAS ändå är värre där. Har skjutit både sån och 66 KES i syndalen och den där terrängen är väl inte direkt optimal verksamhet för nåt av vapnen.
Har fortfarande sandkorn inkilat under skinnet på väster handled sedan APILAS skjutningen som ett litet minne.
Citat:
Ursprungligen postat av FNA.Slusken
@Sinkomies vet inte när du var inne men gissar på att det var lite tuffare. Hur lång barettmarsch hade ni. Hört att det bara är 20-30 nu.
Vi runade runt 87 km
Vaa? Int kan den va så jävla kort? Visst har KJK fått en jävla downgrade i kvalitén allt sedan vartenda penni ska läggas på politiskt korrekt fredsbevaringsverksamhet enligt svensk modell, men de dära måst va mulliradio.
Jag låg inne 07. Hur lång Marchen var varierar beroende på vem du frågar, särkillt om man tar felnavigering och straffvarv med i beräkningen (en grupp Pionjärer tex klåpade och fick nog
minst 15km extra), men ja skulle väl tippa att vi gick någonstans mellan 75-85 beroende på grupp och otur. Då var det sen skolans march på sommaren som följde en annan rutt än den vanliga jägarna gick på senhösten. Hurvida någon var längre än den andra vet jag dock inte.
Edit: kan lägga till för nyinryckta att det lönar sig att kolla upp fötterna ifall man misstänker marchfraktur efter Barettmarchen. Jag skippade det vilket resulterat i att frakturerna, främst en i vänsterfoten som var riktigt stor nu läkt ihop helt jävla goddag yxskaft. Har ett helvete med den nu med jämna mellanrum.