Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
Tråkigt med ditt knä! Själv hoppas jag att slippa in på GrkK och behöver förhoppningsvis inte springa runt med minor!
Kan du finska bra då? Du måste ha trivts ganska bra i det militära när du vill dit igen eller är du enbart ute efter makt och att få militära grader att fylla ditt CV med?

Ingen maktkänsla här inte. Jag gillade bara själva stilen. Jag var en av de få svenskar, dvs vi sov på brigaden nästan varje helg, jag anmälde mig frivilligt till alla läger och "uppdrag", medans andra åkte hem. Var skönt då man hade stugan för sig själv. Kan finska hyffsat, tror det dock fallerar för mig, men min förälder känner en kapten i Svenska armén som tur är. Då får jag vitsord av han, pga armén i FInland, samt allt annat.
Jag söker utomlandstjänst mer än allt annat. Oavsett om det är genom Finska eller Svenska, men helst slåss jag för Finland.
Jag tror även jag har en naturell ledar"sak", då jag gör det nästan automatiskt, fick leda våra grupper ofta, bestämma vart de skall vara osv. Ta kommandot helt enkelt. Få dra folket till mat osv. En roll jag gillar, folket där lyssnade även på mig, vilket var chockande. Trodde inte det, men de gjorde det.
Under en uppställning så skrek US XXXX UT FRÅN LEDET. jag steg ut. US: DU HAR VELAT LEDA ENHETEN; GÖR DET NU". jag tvekade. Tills flera ur enheten sa "Vi går ingenstans föränns XXXXXXX leder oss ner till provianteringssalen", blev jag faktiskt lite stolt, då ingen gick föränns jag sa kommandot :P
Tro fan att efter maten ställde de sig upp för min skull, skrek "TAKSE POISTU" för skojjs skull, tro fan att de sprang bakåt tills jag ropade stopp. Att de gjorde det för mig, känns ändå jävligt kul.