2010-06-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Testa att snabbt som satan ta dig till en dörr 2 km bort, sen ställer du dig utanför och väntar i 2 timmar (med foten mot väggen, och om du knackar, två knackningar enbart) sen skyndar du dig tillbaka dit du kom ifrån och ställer dig och väntar lite till. Skynda att vänta helt enkelt.

Skämt åsido, kanske ta en skogspromenad eller två med halvtungt packad ryggsäck kanske kan vara nått för dig.

Ryggsäcken är ditt bästa tips alltså, har funderat på detta och verkar ju som att vänja ryggen vid packning verkar vara det starkaste engagemanget.
Citera
2010-06-06, 19:12
Medlem
jud3ns avatar
Hur många här är det som rycker in nu den 12.07.2010? nylandsbrigad , det gör jag iallafall , vill fan inte sitta ensam på båten!

Edit : skicka pm! bor i sthlm
Senast redigerad av jud3n 2010-06-06 kl. 19:44.
Citera
2010-06-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Är de samma som Tallink-silja?, för när man går in på Silja line heter den tallink-silja.

Åker samma tid, och är framme 09.50 på Måndagen, måste ju vara samma färja vi tar?(Stannar i helsinki).

Dock så blir ju tidsskillnaden 10.50 i Finland så blir ju lite stressigt till brigaden.

Förresten en fråga till era gamla lumpare, något extra ni rekommenderar träning på?

Extra mycket armhävningar, promenad med rygga? name it.

Det är säker samma färja. Om du åker med mig så är vi framme på noll tid så som jag kör ne men skämt och sido. Man är säkert framme ca 12:00.
Citera
2010-06-06, 21:55
Medlem
Verkar vara jäkligt många här som ska dit då.

Jag tycker vi alla möts på båten ;D

Men hur ska vi göra för att få kontakt med varran väl på båten?

Bestämma mötesplats ?
Citera
2010-06-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Verkar vara jäkligt många här som ska dit då.

Jag tycker vi alla möts på båten ;D

Men hur ska vi göra för att få kontakt med varran väl på båten?

Bestämma mötesplats ?

Bestämma mötesplats på färjan lär vara bästa iden. Har någon något bra förslag? Jag tänkte om vi kunde träffas vid infon som är längst bak på promenad våningen, våning 7 om jag minns rätt.
Citera
2010-06-06, 22:21
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSam
Bestämma mötesplats på färjan lär vara bästa iden. Har någon något bra förslag? Jag tänkte om vi kunde träffas vid infon som är längst bak på promenad våningen, våning 7 om jag minns rätt.

Äh, träffs i baren. Ni vet lika väl som jag att ni ändå slutar där förr eller senare.
Citera
2010-06-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSam

Låter perfekt.

Ska vi säga 2-3 timmar efter avgång så spikar vi en exakt tid, så för oss som inte vet vart info disken är kan fråga runt lite innan så man hittar den o inte missar hela gänget
Citera
2010-06-07, 16:05
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Då jag var där 2008 så hade iaf en kille varit till tandläkaren förr lagning av ett eller ett par hål, minns inte. Hålen blev inte lagade, tandläkarn hade boratt på andra ställen än hålen och sen vägrat erkänna att han gjort fel, killen gjorde väl rättsak av det och haft kontakt med nån ombudsman av något slag. Detta var ett ämne på ett bevkom möte, så någon mulliradio var det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan
Nu vill jag inte skrämma dig här eller nåt, men tandläkarn (om det är samma som vid 2008) kallas för Slaktarn och är enligt rykten utbildad veterinär. Vilket märktes när jag tänkte som du, passa på att fixa när det är gratis.
Jag borrade tre hål. Den första lagningen har ramlat ut, den andra har jag fortfarande ont i till och från och den tredje kändes bara lite mysko i några månader.
Han hade redan dragit igång borren när jag frågade om bedövning och med en lång suck tryckte han in en spruta rakt i en nerv i tandköttet. Han sa "Nå det där händer ibland", väntade tills jag ryckt färdigt och sen försökte han direkt börja borra. Jag gurglade att bedövningen ska väl för fan börja verka innan man borrar. Han suckade djupt igen och väntade lite innan han satte igång igen, även denna gång alldeles för tidigt.

När jag efteråt frågade sköterskan hur länge lagningarna kommer hålla sa hon typ:
- Ja, vi har ju ett lite annat material i lagningarna än i det civila, så det kan hålla i allt från ett till tio år, men det är ju framför allt meningen att det ska hålla militärtiden ut.

Tandläkaren på Nylands Brigad skulle jag inte rekommendera ens för min värsta fiende.
Jag var till tandläkaren idag. Tänkte att det vore en bra idè att fixa till ett par hål före man rycker in. Väl där råkar jag nämna att tandvården vid Dragsvik inte lär vara den bästa, men fick snabbt mothugg, speciellt när jag nämnde att grejerna dom fyller tänderna med inte är den samma som där... Enligt den kvinnliga tandläkaren så är det utbildade tandläkare där som står under precis samma lag som dom och man kan anmäla dom om dom gör något fel, och att det är mest själva undersökningen av tänderna som går "tufft" till, eftersom dom skall hinna med så många.

Jag kanske borde ha nämnt att Laaf och Finn-Fan på Flashback trollar ej och bett henne att dra åt helvete?
Citera
2010-06-07, 19:42
Medlem
Tandundersökningen man gjorde under de första hälsogranskningarna var inte farlig, bara kollade så allting såg bra ut, och inget mer en det. Och så fick man en söt tub tandkräm.

Men sen flyttades allting till Ekåsens sjukhus och då blev det som det blev
Citera
2010-06-12, 15:41
Medlem
Alla som skulle träffas på färjan, blev plötsligt rädda att de andra var serie-våldtäktsmän?
Citera
2010-06-13, 12:54
Medlem
Är det bara jag eller har någon annan svårigheter att öppna bankkonto i Finland?
Citera
2010-06-13, 13:20
Medlem
knptys avatar
Är det bara jag som åkte dit utan att ställa massa frågor och löste allt på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in