Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Då jag var där 2008 så hade iaf en kille varit till tandläkaren förr lagning av ett eller ett par hål, minns inte. Hålen blev inte lagade, tandläkarn hade boratt på andra ställen än hålen och sen vägrat erkänna att han gjort fel, killen gjorde väl rättsak av det och haft kontakt med nån ombudsman av något slag. Detta var ett ämne på ett bevkom möte, så någon mulliradio var det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan
Nu vill jag inte skrämma dig här eller nåt, men tandläkarn (om det är samma som vid 2008) kallas för Slaktarn och är enligt rykten utbildad veterinär. Vilket märktes när jag tänkte som du, passa på att fixa när det är gratis.
Jag borrade tre hål. Den första lagningen har ramlat ut, den andra har jag fortfarande ont i till och från och den tredje kändes bara lite mysko i några månader.
Han hade redan dragit igång borren när jag frågade om bedövning och med en lång suck tryckte han in en spruta rakt i en nerv i tandköttet. Han sa "Nå det där händer ibland", väntade tills jag ryckt färdigt och sen försökte han direkt börja borra. Jag gurglade att bedövningen ska väl för fan börja verka innan man borrar. Han suckade djupt igen och väntade lite innan han satte igång igen, även denna gång alldeles för tidigt.
När jag efteråt frågade sköterskan hur länge lagningarna kommer hålla sa hon typ:
- Ja, vi har ju ett lite annat material i lagningarna än i det civila, så det kan hålla i allt från ett till tio år, men det är ju framför allt meningen att det ska hålla militärtiden ut.
Tandläkaren på Nylands Brigad skulle jag inte rekommendera ens för min värsta fiende.
Jag var till tandläkaren idag. Tänkte att det vore en bra idè att fixa till ett par hål före man rycker in. Väl där råkar jag nämna att tandvården vid Dragsvik inte lär vara den bästa, men fick snabbt mothugg, speciellt när jag nämnde att grejerna dom fyller tänderna med inte är den samma som där... Enligt den kvinnliga tandläkaren så är det utbildade tandläkare där som står under precis samma lag som dom och man kan anmäla dom om dom gör något fel, och att det är mest själva undersökningen av tänderna som går "tufft" till, eftersom dom skall hinna med så många.
Jag kanske borde ha nämnt att Laaf och Finn-Fan på Flashback trollar ej och bett henne att dra åt helvete?