Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag har också något minne av att det var leverpastej i burkarna.
Tro mig, du borde vara tacksam. Att göra G-perioden när det är varmt ute är fan så mycket bättre än att frysa röven av sig mitt i vintern. Fast klart, det finns ju gränser också. 2003 när jag var i Dragsvik så var det varmaste sommaren sedan början av 1900-talet någon gång. Folk svimmade där ute på uppställningarna och man fick dricka vatten som en kamel när man var ute på marscher. Nu brukar ju den finska sommaren dock vara svalare än så, och då är det nog rejält mycket bättre än att vara våt, kall och stelfrusen under "mullibordellen".
Ni kommer inte att behöva bry er om att elda något i tältet eftersom det är varmt. Ni behöver inte gräva poteron i stelfrusen mark. Ni får förflytta er på cykel istället för skidor. Att sitta vakt mitt i natten där ute är mycket trevligare då det är ljust och varmt ute etc. etc.
Hade ändå ställt in mig på den trevliga kylan, är väldigt van med den så fungerar bäst i kyla, sommar får mig att vilja dränka mig varje sekund, hellre stelfrusen och blöt av vatten, än kladdig av svett och inte kunna lätta på klädnaden när man är varm.
Fast när du sa det där så har jag nog rätt tur, men står ju de som rycker in i Januari har chans o förbättra sina vitsord till sommaren, fast får väl försöka stanna i ett år då
Förresten nån mer som ska in nu i Juli ?