Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-07, 19:42
Bannlyst
Jäklar vad trött jag blir av Loperamid...
Citera
2014-10-09, 13:55
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jäklar vad trött jag blir av Loperamid...

Ingen ovanlig biverkning samtidigt som man känner sig allmänt skum på höga doser, känns smutsigt på något sätt, svårt att förklara.
Citera
2014-10-09, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ingen ovanlig biverkning samtidigt som man känner sig allmänt skum på höga doser, känns smutsigt på något sätt, svårt att förklara.
Tur att jag känner av det på låga doser då. Känner av ett milt rus redan efter 10 mg. Men då är jag känslig mot opioider, troligen pga Seroquel.
Citera
2014-10-09, 15:19
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tur att jag känner av det på låga doser då. Känner av ett milt rus redan efter 10 mg. Men då är jag känslig mot opioider, troligen pga Seroquel.

Mjo Seroquel är boven, dom flesta neuroleptika gör en känsligare för opiater/opioder.
Citera
2014-10-14, 13:16
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Hur många tabs rekommenderas att ta vid avtändning från sub?

Har gått på 20mg sub om dagen i ca 3 år och nu trappat ner till 4mg/dagen. Skall ner till 2mg/dagen innan jag slutar helt. Hur många tabs tror ni jag behöver ta, och hur ofta? Är det 3ggr om dagen som gäller?

Och, det är väl inget som drar ut på avtändningen, med tanke på att det är en opioid?
Citera
2014-10-14, 16:17
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Hur många tabs rekommenderas att ta vid avtändning från sub?

Har gått på 20mg sub om dagen i ca 3 år och nu trappat ner till 4mg/dagen. Skall ner till 2mg/dagen innan jag slutar helt. Hur många tabs tror ni jag behöver ta, och hur ofta? Är det 3ggr om dagen som gäller?

Och, det är väl inget som drar ut på avtändningen, med tanke på att det är en opioid?
Klippa när du ligger på 2mg/dagen lär nog bli tungt, bara så du är införstådd i det!

Loperamid är en väldigt potent opioid, och som håller i länge. När jag var som mest oförståndig i mitt forna oxy-beroende, och låg på 200mg+ om dagen, och klippte cold turkey, så brukade jag slänga i mig ett paket Dimor på en gång, och det brukade oftast räcka som dygnsdos, dvs 32mg Loperamid!

Huruvida det förlänger avtändningen eller inte råder det delade meningar om! Oavsett vilket så bör man använda Loperamid sparsamt och snarare se den som en in case of emergency medicin när kallsvettningarna och värmeböljan blir för brutal, samt när man inte ens kan sitta still utan att benen ska springa iväg pga alla myrkrypningar!

Tänk på att Loperamiden tar en timme eller två för att komma igång, så vänta i alla fall den tiden innan du eventuellt slänger i dig mer!
Citera
2014-10-15, 12:58
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Klippa när du ligger på 2mg/dagen lär nog bli tungt, bara så du är införstådd i det!

Loperamid är en väldigt potent opioid, och som håller i länge. När jag var som mest oförståndig i mitt forna oxy-beroende, och låg på 200mg+ om dagen, och klippte cold turkey, så brukade jag slänga i mig ett paket Dimor på en gång, och det brukade oftast räcka som dygnsdos, dvs 32mg Loperamid!

Huruvida det förlänger avtändningen eller inte råder det delade meningar om! Oavsett vilket så bör man använda Loperamid sparsamt och snarare se den som en in case of emergency medicin när kallsvettningarna och värmeböljan blir för brutal, samt när man inte ens kan sitta still utan att benen ska springa iväg pga alla myrkrypningar!

Tänk på att Loperamiden tar en timme eller två för att komma igång, så vänta i alla fall den tiden innan du eventuellt slänger i dig mer!

Jo jag vet att det kommer bli jobbigt. Ska försöka få tag på någon benso för att underlätta den första veckan, eller somadril, men det är ju nästan omöjligt att få utskrivet.

Får väl iof Theralen utskrivet men det ger ju ännu värre kryp i benen.
Citera
2014-10-15, 13:12
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jo jag vet att det kommer bli jobbigt. Ska försöka få tag på någon benso för att underlätta den första veckan, eller somadril, men det är ju nästan omöjligt att få utskrivet.

Får väl iof Theralen utskrivet men det ger ju ännu värre kryp i benen.

Gabapentin eller pregabalin om du kan få tag på det hjälper mkt också.
Citera
2014-10-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
För att få ut så mkt som möjligt utav loperamid behöver du grapefrukt, ska vara rent fruktkött o inte ifrån koncentrat o omeprazol eller Tagamet.

Loratadin o svartpeppar fungerar också för att få mer loperamid att tränga igenom blodbarriären.
Du verkar ju ha koll på detta. Vilket eller vilka två hjälpare skulle du säga är mest effektiva och mest lättillgängliga? Kinin tex, är ju receptbelagt, Loratadin är inte det.

Tänkte bara att det är rätt krångligt med fyra olika grejer, utöver loperamiden, som ska plockas ihop, vilket känns lite bökigt.

Så om du kunde rangordna de som ger loperamiden mest effekt, vore jag sjukt tacksam! Testade igår med 4 x 2mg utan effekt och idag 8 x 2 mg med Tropicana grape en halvtimme innan, och då blev det ju lite småskönt.

Tack på förhand Slingshot!
Citera
2014-10-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Du verkar ju ha koll på detta. Vilket eller vilka två hjälpare skulle du säga är mest effektiva och mest lättillgängliga? Kinin tex, är ju receptbelagt, Loratadin är inte det.

Tänkte bara att det är rätt krångligt med fyra olika grejer, utöver loperamiden, som ska plockas ihop, vilket känns lite bökigt.

Så om du kunde rangordna de som ger loperamiden mest effekt, vore jag sjukt tacksam! Testade igår med 4 x 2mg utan effekt och idag 8 x 2 mg med Tropicana grape en halvtimme innan, och då blev det ju lite småskönt.

Tack på förhand Slingshot!

För att få kinin köper du tonicvatten, typ schweppes.
Alla hjälpmedel är lättillgängliga, tonic, omeprazol (receptfritt), grapefrukt (köp juice, ej hel frukt, ej 100% koncentrat), nån matsked svartpeppar.

Har missat anledningen till varför du beslutat dig för att bruka loperamid. Brukar du ofta opioider annars? Har du avtändning?
Dosering ligger på allt mellan 10-100 mg.

Nu vet jag inget om dig, dina opiatkunskaper eller brukarhistoria så slänger bara ut lite generella råd.
Är du inte riktigt sjuk från opiatavtändning eller riskerar att bli det så håll dig undan loperamid. Har du problem med magen eller feber, lägg undan loperamiden, får du mycket smärtsamma magkramper så sök dig till akuten, better safe than sorry.
Om du verkligen behöver nån opiat men har slut på kontakter och ej är svartlistad på vårdcentralen så gå dit och säg att du länge haft ont i halsen, värst på morgonen, nattlig hosta som antagligen ger en ond cirkel med den irriterade halsen, du behöver verkligen få sova just nu också. Hosta lite innan besöket för att få en liten rodnad i svalget. Klä dig rent och prydligt. Förhoppningsvis resulterar detta i coccillana.

All lycka!
Citera
2014-10-24, 12:26
Medlem
Tack ponungen! Jag ville bara testa på en väldigt mild sub-AT, vilket jag också gjorde. Svårt att säga om det gjorde nån nytta egentligen, blev mest jävligt hård i magen. Tog väl typ 8 st med grapefrukt, mer än så skulle jag aldrig ta. Tror inte jag gör detta igen, möjligen rekommenderad dos för att lugna magen.
Citera
2014-11-04, 11:00
Medlem
Någon som vet ungefär hur länge man bör vänta innan man drar i sig t ex laxoberal för att kontra förstoppningen för bäst "effekt"? Sist så väntade jag ett par - tre dagar, men tyckte fan inte laxoberalen gjorde någon som helst skillnad... Nu har jag alltså käkat 4 paket dimor för att flumma, eftersom jag lämnar UP 2 gånger /vecka i väntan på att få komma in på sub programmet.

Må väl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in