2014-10-07, 19:42
Bannlyst
Jklar vad trtt jag blir av Loperamid...
Citera
2014-10-09, 13:55
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jklar vad trtt jag blir av Loperamid...

Ingen ovanlig biverkning samtidigt som man knner sig allmnt skum p hga doser, knns smutsigt p ngot stt, svrt att frklara.
Citera
2014-10-09, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ingen ovanlig biverkning samtidigt som man knner sig allmnt skum p hga doser, knns smutsigt p ngot stt, svrt att frklara.
Tur att jag knner av det p lga doser d. Knner av ett milt rus redan efter 10 mg. Men d r jag knslig mot opioider, troligen pga Seroquel.
Citera
2014-10-09, 15:19
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tur att jag knner av det p lga doser d. Knner av ett milt rus redan efter 10 mg. Men d r jag knslig mot opioider, troligen pga Seroquel.

Mjo Seroquel r boven, dom flesta neuroleptika gr en knsligare fr opiater/opioder.
Citera
2014-10-14, 13:16
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Hur mnga tabs rekommenderas att ta vid avtndning frn sub?

Har gtt p 20mg sub om dagen i ca 3 r och nu trappat ner till 4mg/dagen. Skall ner till 2mg/dagen innan jag slutar helt. Hur mnga tabs tror ni jag behver ta, och hur ofta? r det 3ggr om dagen som gller?

Och, det r vl inget som drar ut p avtndningen, med tanke p att det r en opioid?
Citera
2014-10-14, 16:17
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Hur mnga tabs rekommenderas att ta vid avtndning frn sub?

Har gtt p 20mg sub om dagen i ca 3 r och nu trappat ner till 4mg/dagen. Skall ner till 2mg/dagen innan jag slutar helt. Hur mnga tabs tror ni jag behver ta, och hur ofta? r det 3ggr om dagen som gller?

Och, det r vl inget som drar ut p avtndningen, med tanke p att det r en opioid?
Klippa nr du ligger p 2mg/dagen lr nog bli tungt, bara s du r infrstdd i det!

Loperamid r en vldigt potent opioid, och som hller i lnge. Nr jag var som mest ofrstndig i mitt forna oxy-beroende, och lg p 200mg+ om dagen, och klippte cold turkey, s brukade jag slnga i mig ett paket Dimor p en gng, och det brukade oftast rcka som dygnsdos, dvs 32mg Loperamid!

Huruvida det frlnger avtndningen eller inte rder det delade meningar om! Oavsett vilket s br man anvnda Loperamid sparsamt och snarare se den som en in case of emergency medicin nr kallsvettningarna och vrmebljan blir fr brutal, samt nr man inte ens kan sitta still utan att benen ska springa ivg pga alla myrkrypningar!

Tnk p att Loperamiden tar en timme eller tv fr att komma igng, s vnta i alla fall den tiden innan du eventuellt slnger i dig mer!
Citera
2014-10-15, 12:58
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Klippa nr du ligger p 2mg/dagen lr nog bli tungt, bara s du r infrstdd i det!

Loperamid r en vldigt potent opioid, och som hller i lnge. Nr jag var som mest ofrstndig i mitt forna oxy-beroende, och lg p 200mg+ om dagen, och klippte cold turkey, s brukade jag slnga i mig ett paket Dimor p en gng, och det brukade oftast rcka som dygnsdos, dvs 32mg Loperamid!

Huruvida det frlnger avtndningen eller inte rder det delade meningar om! Oavsett vilket s br man anvnda Loperamid sparsamt och snarare se den som en in case of emergency medicin nr kallsvettningarna och vrmebljan blir fr brutal, samt nr man inte ens kan sitta still utan att benen ska springa ivg pga alla myrkrypningar!

Tnk p att Loperamiden tar en timme eller tv fr att komma igng, s vnta i alla fall den tiden innan du eventuellt slnger i dig mer!

Jo jag vet att det kommer bli jobbigt. Ska frska f tag p ngon benso fr att underltta den frsta veckan, eller somadril, men det r ju nstan omjligt att f utskrivet.

Fr vl iof Theralen utskrivet men det ger ju nnu vrre kryp i benen.
Citera
2014-10-15, 13:12
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jo jag vet att det kommer bli jobbigt. Ska frska f tag p ngon benso fr att underltta den frsta veckan, eller somadril, men det r ju nstan omjligt att f utskrivet.

Fr vl iof Theralen utskrivet men det ger ju nnu vrre kryp i benen.

Gabapentin eller pregabalin om du kan f tag p det hjlper mkt ocks.
Citera
2014-10-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Fr att f ut s mkt som mjligt utav loperamid behver du grapefrukt, ska vara rent fruktktt o inte ifrn koncentrat o omeprazol eller Tagamet.

Loratadin o svartpeppar fungerar ocks fr att f mer loperamid att trnga igenom blodbarriren.
Du verkar ju ha koll p detta. Vilket eller vilka tv hjlpare skulle du sga r mest effektiva och mest lttillgngliga? Kinin tex, r ju receptbelagt, Loratadin r inte det.

Tnkte bara att det r rtt krngligt med fyra olika grejer, utver loperamiden, som ska plockas ihop, vilket knns lite bkigt.

S om du kunde rangordna de som ger loperamiden mest effekt, vore jag sjukt tacksam! Testade igr med 4 x 2mg utan effekt och idag 8 x 2 mg med Tropicana grape en halvtimme innan, och d blev det ju lite smsknt.

Tack p frhand Slingshot!
Citera
2014-10-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Du verkar ju ha koll p detta. Vilket eller vilka tv hjlpare skulle du sga r mest effektiva och mest lttillgngliga? Kinin tex, r ju receptbelagt, Loratadin r inte det.

Tnkte bara att det r rtt krngligt med fyra olika grejer, utver loperamiden, som ska plockas ihop, vilket knns lite bkigt.

S om du kunde rangordna de som ger loperamiden mest effekt, vore jag sjukt tacksam! Testade igr med 4 x 2mg utan effekt och idag 8 x 2 mg med Tropicana grape en halvtimme innan, och d blev det ju lite smsknt.

Tack p frhand Slingshot!

Fr att f kinin kper du tonicvatten, typ schweppes.
Alla hjlpmedel r lttillgngliga, tonic, omeprazol (receptfritt), grapefrukt (kp juice, ej hel frukt, ej 100% koncentrat), nn matsked svartpeppar.

Har missat anledningen till varfr du beslutat dig fr att bruka loperamid. Brukar du ofta opioider annars? Har du avtndning?
Dosering ligger p allt mellan 10-100 mg.

Nu vet jag inget om dig, dina opiatkunskaper eller brukarhistoria s slnger bara ut lite generella rd.
r du inte riktigt sjuk frn opiatavtndning eller riskerar att bli det s hll dig undan loperamid. Har du problem med magen eller feber, lgg undan loperamiden, fr du mycket smrtsamma magkramper s sk dig till akuten, better safe than sorry.
Om du verkligen behver nn opiat men har slut p kontakter och ej r svartlistad p vrdcentralen s g dit och sg att du lnge haft ont i halsen, vrst p morgonen, nattlig hosta som antagligen ger en ond cirkel med den irriterade halsen, du behver verkligen f sova just nu ocks. Hosta lite innan besket fr att f en liten rodnad i svalget. Kl dig rent och prydligt. Frhoppningsvis resulterar detta i coccillana.

All lycka!
Citera
2014-10-24, 12:26
Medlem
Tack ponungen! Jag ville bara testa p en vldigt mild sub-AT, vilket jag ocks gjorde. Svrt att sga om det gjorde nn nytta egentligen, blev mest jvligt hrd i magen. Tog vl typ 8 st med grapefrukt, mer n s skulle jag aldrig ta. Tror inte jag gr detta igen, mjligen rekommenderad dos fr att lugna magen.
Citera
2014-11-04, 11:00
Medlem
Ngon som vet ungefr hur lnge man br vnta innan man drar i sig t ex laxoberal fr att kontra frstoppningen fr bst "effekt"? Sist s vntade jag ett par - tre dagar, men tyckte fan inte laxoberalen gjorde ngon som helst skillnad... Nu har jag allts kkat 4 paket dimor fr att flumma, eftersom jag lmnar UP 2 gnger /vecka i vntan p att f komma in p sub programmet.

M vl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in