2014-03-01, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miami40
r det mnet "kinin" man ska leta i drycker fr att det ska frstrka ruset?

Ja. Finns i tonicvatten. Har lst att det finns i reningstabletter fr akvarium utomlands, men skulle tro att det inte gr det i Sverige pga lkemedelsklassning.
Har sjlv inte provat med loperamid, men det funkar bra med morfin.
Citera
2014-03-01, 17:15
Medlem
tarjaas avatar
Helt jvla insane att ungjvlar frsker bli hga p det. Det finns dokumenterade ddsfall pga detta i Sverige 2013 ta och lgg ner fr fan..

rnnskita vid opiatabstinens funkar detta imot. Inget annat.

EDIT: Fresten Stryknin innehller ju Kinin ta det vetja s dr ni p en gng =)

Ett gift fr ovetande.
Senast redigerad av tarjaa 2014-03-01 kl. 17:20.
Citera
2014-03-01, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
EDIT: Fresten Stryknin innehller ju Kinin ta det vetja s dr ni p en gng =)

Ett gift fr ovetande.

ralf2 skrev fr ngra r sedan att man kan anvnda stryknin i sm doser som centralstimulerande, s nej, du dr inte p en gng men det vore skert dligt att ta tillsammans med opiater om man inte r ute efter det mer energiska opiatruset.
Citera
2014-03-01, 18:52
Medlem
tarjaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
ralf2 skrev fr ngra r sedan att man kan anvnda stryknin i sm doser som centralstimulerande, s nej, du dr inte p en gng men det vore skert dligt att ta tillsammans med opiater om man inte r ute efter det mer energiska opiatruset.

Jo jag vet ven att det blandas ut i heroin ibland fr att ge en skjuss.

Det jag vill f fram r att det r idiotiskt att ta lopermid fr att bli hg, ingen vet hur detta pverkar andning med mera, och det finns ju tillomed folk i denna trd som berttar om anhriga som dtt.

Man kan ju ta nglatrumpet med, d blir man garanterad pverkad alternativt stendd.
Citera
2014-03-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Ja. Finns i tonicvatten. Har lst att det finns i reningstabletter fr akvarium utomlands, men skulle tro att det inte gr det i Sverige pga lkemedelsklassning.
Har sjlv inte provat med loperamid, men det funkar bra med morfin.

Allright, tack fr infon! Boostar det ven tram kanske? Alla opiater/opioder?
Citera
2014-03-01, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miami40
Allright, tack fr infon! Boostar det ven tram kanske? Alla opiater/opioder?

Jag vet inte. Jag lste ett utdrag just ur en studie som sger att det r s lite kinin i tonicvatten att det inte ska pverka alls, s det r nog bara placebo ven om det faktiskt kndes starkare med mindre (dolcontin).
Du fr kolla om opiaterna du ska prova har ngot med enzymet CYP2D6 att gra som kinin hmmar. Jag frstr mig inte p sna saker, jag vet inte ens vad ett enzym r. Men det borde vl gra detsamma med kodein och heroin ocks tminstone.
Citera
2014-03-02, 08:07
Medlem
Det r frmst effekterna av effluxpumpen passage glycoprotein man vill hmma fr att krma ur lope. Det r inte s att lope inte tar sig ver BBB utan problemet r att f den att stanna dr.

Kinin (tonic och svartpeppar) och protonpumpshmmare som omeprazol och cimetidin stadkommer detta till viss utstrckning.

Vill grna upplysa angende vetenskap dr jag besitter kunskap men rekommenderar ej att inta stora doser loperamid. Doseringen fr rus r svrtitrerad och ddsfall har frekommit, allvarligare mag-tarmproblem r ocks en risk.

Lagom dosering med ett par tabletter fr AT gr dock mest gott.
Citera
2014-03-05, 15:39
Medlem
nn som vet om dessa funkar? Imodium 2mg som innehller loperamidhydroklorid. Jag rkade ta fel p apoteket
Citera
2014-03-05, 16:28
Medlem
kothics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolek
nn som vet om dessa funkar? Imodium 2mg som innehller loperamidhydroklorid. Jag rkade ta fel p apoteket

Jad, det r bara en annan tillverkare.
Citera
2014-03-07, 04:19
Medlem
Lt nu dom som har AT p diverse Opiater ha tillgng till detta. Med det menar jag att hlla koll p era snorungar som frsker bli "hga" p Loperamid, detta r en gva till alla som ligger i en AT som knappt pallar livet. Mvh
Citera
2014-03-07, 07:21
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkburk
Lt nu dom som har AT p diverse Opiater ha tillgng till detta. Med det menar jag att hlla koll p era snorungar som frsker bli "hga" p Loperamid, detta r en gva till alla som ligger i en AT som knappt pallar livet. Mvh
Instmmer! Det r vid AT som denna dundermedicin gr sitt underverk!
Citera
2014-03-14, 16:55
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipo
Edit: det kan ju annars bero p att du startar om hela avtndningsprocessen nr du stimulerar dina receptorer med imodium, och att det drfr drjer ett tag innan receptorerna hinner bli hungriga igen.

Men visst r det shr det fungerar som du skriver? Allts r Loperamid endast anvndbart om du vill uthrda abstinensen tills du fr nsta dos av vilken opi du nu r beroende av? S om man faktiskt vill g igenom hela abstinensen och bli ren s kommer Loperamid bara skjuta upp det hela, dvs r det kontraproduktivt att ta det om mlet r att bli ren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in