Citat:
Ursprungligen postat av Urmakaren
Tnk p att levern nog tar ORDENTLIGT med stryk av skiten!
"nog"?
Vill inte vara fr petig och pretentis av mig, men tillsammans med sdana uttalanden vill jag grna se kllor.
Jag har d inte tnkt trycka i mig massa loperamid, men denna diskussionen liknar den om T-rd, dr en minoritet som lst p om vad t-rd r och vad det faktiskt innehller en sak, medans resten gr p ngon sorts magknsla kombinerat med vad de blivit lrda.
Jag fresprkar nu varken att verdosera Loperamid eller att dricka T-rd. Men jag r trtt p uttalanden av folk som tror saker utan att ha tagit reda p det och sedan moralpredikar om det.
Lite fakta har ju dykt upp i trden kring alternativa bieffekter Loperamid skulle kunna ge, dessa har sen igen halvvgs frstrts av att fr lite basfakta finns fr att kunna styrka pstendena till den grad att de blir fakta.
De flesta av oss r trtta p en stat som stndigt predikat fr oss i ratal med urldrig propaganda som bara bitvis stmmer och som ofta r helt fel sammanfogad och utan kllor i det hela, utan bestr av skrmselpropaganda.
Drfr nskar jag att vi alla p detta fria forum kan frska hlla oss s faktabaserade som mjligt.
Det r inget fel i att du tror att Loperamid kan ge rejla leverskador, s kan mycket vl vara fallet. Men att utala sig om det utan ngon bakgrundsfakta eller stttande klla r ungefr lika illa som nr staten lr oss om Apelsin-psykoser.