2011-05-20, 14:25
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackHora
Jag kunde inte skita p 7 dagar! va tvungen att g till doktorn fr laxeringsmedel utskrivet!

Hur mycket loperamid kkade du d och vad fick du fr laxeringsmedel? Fick ta 4st Dulcolax innan jag gick la mig inatt har lyckats skita lite iaf
Citera
2011-05-20, 19:18
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
17:57 - 19:18 r inte tv timmar. Dessutom tar det minst 3 timmar innan effekt.

Nej inte enligt mina inlgg. Men blev fel d jag skrev att jag "nyss" tagit dom nr jag inte uppdaterade frrn efter ca en timme. Enligt klockan var det 2 timmar och ~20 min efter jag tog tabletterna som jag skrev inlgget.

Citat:
Ursprungligen postat av Urmakaren
Hur gick det fr dig Shizzle? Strk du med?

Nejd. Jag r fortfarande vid liv! Och fortfarande fri frn AT-symptom. S fr min del var det garanterat vrt 100 kr. Lyckades skita imorse ocks s inga strre biverkningar fr min del. Dock inget rus .h.t. Men det klarar jag mig utan..
Senast redigerad av ShizzleNizzle 2011-05-20 kl. 19:22.
Citera
2011-05-20, 21:09
Medlem
FlashbackHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Hur mycket loperamid kkade du d och vad fick du fr laxeringsmedel? Fick ta 4st Dulcolax innan jag gick la mig inatt har lyckats skita lite iaf

Kkade drygt 100mg... Jag minns inte va det hette men fick dricka nn skit innan ja gick la mig sen fick ja ta microlax p morgonen, d gick de till sig men kan kolla om jag hittar flaskan senare! e inte hemma just nu! prva kra dulcolax innan du lgger dig sen tar du microlax p morgonen! lovar att de slpper p det!
Citera
2011-05-20, 23:23
Medlem
deadsets avatar
Stenhrda sm hare-pluttar i flera dagar eftert blev det fr mig.
Citera
2011-05-20, 23:56
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Tog 64mg i tisdags, kndes som brjan av ett traddrus de frsta timmarna sen vergick det till illamende, mdde illa hela onsdagen och torsdagen och kunde inte skita frrens inatt, blev arg och tog 20mg Dulcolax och nu r min mage kaos med explosionsartad diarr
Vist dimor'n tog bort suget efter traddarna men biverkningarna var de inte vrt.
Citera
2011-05-22, 15:40
Medlem
Slingshots avatar
Hittade detta angende loperamid o kodein.

Loperamide (Immodium): This drug is related to meperidine/pethidine (Demerol) but does not cross the blood-brain barrier in sufficient quantities to cause euphoria. However, the consumption of doses of 150-300% of the therapeutic dose when mixed with high doses of codeine or meprobamate have been reported to produce a weak Darvon-like buzz aside from the effects of the other drugs.

Vad r Darvon-like buzz? Lter intressant.
Citera
2011-05-22, 20:24
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Ta inte 50-100mg fr fan. Har ni at, testa 10-15mg, det tar inte bort ATn, men det lindrar lite iaf. Iaf min sub AT, kan inte svra det hjlper en fullblown H AT dock. Kodein mixen dr mste provas. Kanske Tram+kodein+loperamid hade funkat som substitut till suben ibland...
Citera
2011-05-25, 20:32
Medlem
FaNirs avatar
Testade prylshoppens nya kratom "maeng da T" och vilken skit det var!
Jag fick endast huvudverk, nej nu blir det inget mer kratom fr min del.
S imorgon blir det att inta 100mg loperamid!
Ngot som jag vet fungerar och jag fr ett schysst rus p i nstan 2 dygn=)
Citera
2011-05-26, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Testade prylshoppens nya kratom "maeng da T" och vilken skit det var!
Jag fick endast huvudverk, nej nu blir det inget mer kratom fr min del.
S imorgon blir det att inta 100mg loperamid!
Ngot som jag vet fungerar och jag fr ett schysst rus p i nstan 2 dygn=)

Tnk p att levern nog tar ORDENTLIGT med stryk av skiten!
Citera
2011-05-26, 00:49
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Tnk p att levern nog tar ORDENTLIGT med stryk av skiten!

"nog"?
Vill inte vara fr petig och pretentis av mig, men tillsammans med sdana uttalanden vill jag grna se kllor.
Jag har d inte tnkt trycka i mig massa loperamid, men denna diskussionen liknar den om T-rd, dr en minoritet som lst p om vad t-rd r och vad det faktiskt innehller en sak, medans resten gr p ngon sorts magknsla kombinerat med vad de blivit lrda.

Jag fresprkar nu varken att verdosera Loperamid eller att dricka T-rd. Men jag r trtt p uttalanden av folk som tror saker utan att ha tagit reda p det och sedan moralpredikar om det.

Lite fakta har ju dykt upp i trden kring alternativa bieffekter Loperamid skulle kunna ge, dessa har sen igen halvvgs frstrts av att fr lite basfakta finns fr att kunna styrka pstendena till den grad att de blir fakta.

De flesta av oss r trtta p en stat som stndigt predikat fr oss i ratal med urldrig propaganda som bara bitvis stmmer och som ofta r helt fel sammanfogad och utan kllor i det hela, utan bestr av skrmselpropaganda.
Drfr nskar jag att vi alla p detta fria forum kan frska hlla oss s faktabaserade som mjligt.

Det r inget fel i att du tror att Loperamid kan ge rejla leverskador, s kan mycket vl vara fallet. Men att utala sig om det utan ngon bakgrundsfakta eller stttande klla r ungefr lika illa som nr staten lr oss om Apelsin-psykoser.
Citera
2011-05-26, 13:52
Bannlyst
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2011-05-26, 15:05
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Str inte s mycket om leverstryk dr inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in