Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-18, 20:32
  #1
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Går det att bli soft på loperamid eller är den bara bra att ha när man trappar ner? Hur många måste man ta för att bli skön om det skulle gå?
Citera
2007-09-18, 20:59
  #2
Medlem
Zytrams avatar
Det går inte att bli soft på Loperamid (Imodium, Dimor, etc). Dessa funkar dock utmärkt för att förhindra den "lösa" perioden av at'n, då man slipper oroa sig för att konstant behöva kräka ur sig bajs som är lika flytande som vatten.

Loperamidhydrochlorid ska så vitt jag vet vara en opiat, men den går dessvärre inte att flumma på. Varför tror du att du kan köpa den receptfritt på Apoteket i detta avlånga land?
Citera
2007-09-18, 21:04
  #3
Medlem
Laban_Lurkares avatar
det var nog en dum fråga ja men jag läste inte på innan, läste på lite nu och såg att den fanns recept fri.
tänkte väl mest om jag kunde ha lite kul eftersom jag har ett bra antal hemma men jag får väl använda dem i medicinsk syfte som vanligt då
Citera
2009-01-17, 00:33
  #4
Medlem
klybans avatar
Blev smått chockad när jag hittade denna under opiod listan.
Citera
2009-01-18, 18:04
  #5
Medlem
Inte så chockerande, loperamid ÄR en opiat. Kruxet är bara att det inte passerar blod/hjärnbarriären och följdaktligen inte är "flumningsbart". Det har dock spekulerats i möjligheten huruvida man på nåt sätt skulle kunna ändra på det faktumet: https://www.flashback.org/showthread.php?t=618582
Citera
2009-01-18, 18:23
  #6
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pharmaniac
Inte så chockerande, loperamid ÄR en opiat....
Såklart man blir lite chockad när använt den såpass många år vid olika tillfällen och sen får man reda på att det var opioid.

Såklart jag fattar det är opioid när jag postade första gången, men att jag var smått chockad över nyheten när jag fick reda på det då.
Citera
2009-01-18, 18:26
  #7
Medlem
Hardcore Junkys avatar
Jag kan lova er alla här att jag ätit mest Loperamid/Dimor av alla på hela jävla forumet och jag har då aldrig märkt av någon effekt bortsett från att man inte kan skita på en vecka när man ätit två kartor på en timma
Citera
2009-01-18, 18:59
  #8
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Loperamid kan inte ta sig igenom blod-hjärnbarriären och kan alltså inte påverka hjärnan med mindre än att man skjuter in det direkt i skallen, vilket känns lite överdrivet bara för att knarka.

Det är väl därför det finns receptfritt, påverkar bara opioidreceptorerna man har i tarmen.

Göra något för att försvaga blod-hjärnbarriären vill man nog heller inte då den är ganska bra att ha.
Citera
2009-01-18, 19:55
  #9
Medlem
Cautions avatar
Men Loperamid Merck är väl inte receptfria? Jag fick i alla fall hämta ut mitt 100-paket utskrivet med recept.

Går det rent teoretiskt på något sätt att få effekt av Loperamiden? Om det nu, teoretiskt skulle gå, hur starkt och vad för typ av rus tror ni att man skulle få?

Jag skrev ett liknande inlägg i tråden men det verkar ha försvunnit.

Vänliga hälsningar,
Caution
Citera
2009-01-18, 21:05
  #10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Men Loperamid Merck är väl inte receptfria? Jag fick i alla fall hämta ut mitt 100-paket utskrivet med recept.

Går det rent teoretiskt på något sätt att få effekt av Loperamiden? Om det nu, teoretiskt skulle gå, hur starkt och vad för typ av rus tror ni att man skulle få?

Jag skrev ett liknande inlägg i tråden men det verkar ha försvunnit.

Vänliga hälsningar,
Caution
Finns små paket att köpa med 16st som är recept fritt.

Precis som att få alvedon på recept så kan du få större förpackningar, vilket inte går utan recept,
Citera
2009-01-18, 21:14
  #11
Medlem
799s avatar
På bluelight fanns en diskussion om Loperamid. Nån tyckte sig tydligen få effekt efter att ha ätit runt 100st. Det verkar va så att lite tar sig genom "bjb"..
Citera
2009-01-18, 21:33
  #12
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 799
På bluelight fanns en diskussion om Loperamid. Nån tyckte sig tydligen få effekt efter att ha ätit runt 100st. Det verkar va så att lite tar sig genom "bjb"..

Hmm... kanske, men det känns inte riktigt värt det, speciellt med tanke på den andra effekten loperamid har.

Eller går det att kompensera med att ta en jävla massa dulcolax eller liknande samtidigt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback