2014-09-22, 18:38
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nej tyvrr.

Jag verkade klara mig nd. Tagit 11 stycken. Kkade lite svartpeppar tog 80mg omeprazol och drack en Shwepez.

Har d ven tagit baclofen idag. Knner mig lite opioidad, med lite skn klda och s men inte s det kns vrt besvret och problemen med magen nr tabletterna brjar sl p.
Citera
2014-09-22, 23:12
Medlem
PonPows avatar
Mitt rus frsvann p typ 4 timmar. r inte det hr en substans som ska sitta i lnge?
Citera
2014-09-23, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
En karta rcker inte.
Jag fick rnnskita pga antabus drickande s jag tog 4 st och det hjlpte. Fick rnnskitan trots att jag kkat tram i en vecka nu.
Citera
2014-09-23, 13:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PonPow
Jag verkade klara mig nd. Tagit 11 stycken. Kkade lite svartpeppar tog 80mg omeprazol och drack en Shwepez.

Har d ven tagit baclofen idag. Knner mig lite opioidad, med lite skn klda och s men inte s det kns vrt besvret och problemen med magen nr tabletterna brjar sl p.

Ah som sagt baklofen ihop med loperamid r speciellt.

Citat:
Ursprungligen postat av PonPow
Mitt rus frsvann p typ 4 timmar. r inte det hr en substans som ska sitta i lnge?

r s olika hur det slr p o rustid, om man tog det p tom mage etc, vissa dagar fr man inget rus alls.

Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Jag fick rnnskita pga antabus drickande s jag tog 4 st och det hjlpte. Fick rnnskitan trots att jag kkat tram i en vecka nu.

Menar fr att f ett rus.
Citera
2014-09-25, 20:32
Medlem
newmills avatar
r det ngon som har ngot nytt inom detta omrde?
Ngon som lyckats klura ut hur man ska f ut s mycket som mjligt av denna substans?

Fr vrigt kan jag meddela att apoteket har ftt ett brev (eller vad dom nu fr) med en uppmaning frn ngon annan myndighet att iaktta frsiktighet nr ngon hmtar ut denna medicin p recept alt. kper en stor mngd frn hyllan.
Jag skulle hmta ut mina p recept d var det typ en nyanstlld som hjlpte mig som fick ta hjlp av en annan anstlld hon frklarade detta med att dom ftt just denna varning att dom ombedes vara vaksamma p detta.
Sen hade hon en teori sjlv om att dessa piller brjats rka men det stmmer ju inte riktigt men nd...
S det drjer nog inte lnge innan denna medicin ox blir klassad p ett eller annat stt...
Citera
2014-09-26, 12:19
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newmill
r det ngon som har ngot nytt inom detta omrde?
Ngon som lyckats klura ut hur man ska f ut s mycket som mjligt av denna substans?

Fr vrigt kan jag meddela att apoteket har ftt ett brev (eller vad dom nu fr) med en uppmaning frn ngon annan myndighet att iaktta frsiktighet nr ngon hmtar ut denna medicin p recept alt. kper en stor mngd frn hyllan.
Jag skulle hmta ut mina p recept d var det typ en nyanstlld som hjlpte mig som fick ta hjlp av en annan anstlld hon frklarade detta med att dom ftt just denna varning att dom ombedes vara vaksamma p detta.
Sen hade hon en teori sjlv om att dessa piller brjats rka men det stmmer ju inte riktigt men nd...
S det drjer nog inte lnge innan denna medicin ox blir klassad p ett eller annat stt...

Fr att f ut s mkt som mjligt utav loperamid behver du grapefrukt, ska vara rent fruktktt o inte ifrn koncentrat o omeprazol eller Tagamet.

Loratadin o svartpeppar fungerar ocks fr att f mer loperamid att trnga igenom blodbarriren.
Citera
2014-10-06, 10:44
Bannlyst
Jag knner en del redan p 7-8 stycken 2 mg. Loperamid r helt okej att ta i brist p annat. Bttre n inget, och det funkar bra mot diarr dessutom. Loperamid r ett sistaval i rusvg typ.
Citera
2014-10-06, 11:19
Medlem
Tropexs avatar
Hrt/lst att det ska g att injicera loperamid, att det t.o.m ger en rush eftersom det d passerar blod-hjrn-barriren. Men det jag har r Imodium Plus som ocks innehller mnet Dimetikon. Nn fara att injicera? Tabletterna r jvligt mycket strre n Dimor ocks....
Citera
2014-10-06, 13:14
Medlem
Skohornets avatar
r p ett behandlingshem dr folk suger i sig dimor som om det vore godis. Nn pstr att det r "typ som metadon" medan andra ligger och tokspyr alternativt ker ivg till sjukan med kramper. 10 paket t gngen verkar vara standard. r det folk som p riktigt blir skna av det hr? Varvar man med listerine och lite toppisar kanske man har en helkvll
Citera
2014-10-06, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
r p ett behandlingshem dr folk suger i sig dimor som om det vore godis. Nn pstr att det r "typ som metadon" medan andra ligger och tokspyr alternativt ker ivg till sjukan med kramper. 10 paket t gngen verkar vara standard. r det folk som p riktigt blir skna av det hr? Varvar man med listerine och lite toppisar kanske man har en helkvll
7-8 stycken 2 mg rcker fr mig fr att bli skn iallafall. Som en mild dos av en mildare opioid. Rcker gott och vl om man har dligt med pengar eller inget annat hemma.
Citera
2014-10-06, 14:45
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
7-8 stycken 2 mg rcker fr mig fr att bli skn iallafall. Som en mild dos av en mildare opioid. Rcker gott och vl om man har dligt med pengar eller inget annat hemma.

Spass lite allts, vrt ett frsk d
Citera
2014-10-06, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Spass lite allts, vrt ett frsk d
Du kommer skerligen behva fler n s, jag r vldigt knslig mot opioider. Men testa 16-20 mg frst. Det tar fyra timmar fr full effekt ungefr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in