2020-12-30, 17:37
Medlem
Nr jag hamnade p behandlingshem och de hade trappat ut suben p typ 4 dagar s brjade jag kka loperamid. t ca 2-5 paket/dag i minst en mnad, kanske 2. Minns inte exakt. Sub at:n frsvann men nr de upptckte vad jag hll p med och blev tvungen att sluta s fick jag ett helvete som varade minst 6 veckor. Usch!
Citera
2020-12-30, 17:40
Medlem
Som mest stoppade jag i mej 8 askar p en gng. Blev typ hg faktiskt...
Citera
2021-01-25, 18:36
Medlem
Mste frga en sak hr kanske redan str men gr ett frsk nd.
Skjuter loperamid upp opiat atn?
Lt sga att man kkar loperamid i Max 5dagar och ter nstan ett paket om dagen 1-2 kartor 16-32mg per dag. Sen slutar man r man p dag 1 igen eller har man sparat sig ntt lidande?
Tacksam fr alla svar!
Citera
2021-01-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targeniq
Mste frga en sak hr kanske redan str men gr ett frsk nd.
Skjuter loperamid upp opiat atn?
Lt sga att man kkar loperamid i Max 5dagar och ter nstan ett paket om dagen 1-2 kartor 16-32mg per dag. Sen slutar man r man p dag 1 igen eller har man sparat sig ntt lidande?
Tacksam fr alla svar!
Strre mngder Loperamid kan lindra vissa AT-symptom. Det beror helt p vilken opioid/opiat du har gtt p tidigare och i vilken dos. Du fr nog prva dig fram fr att hitta en lmplig niv . De ren jag hll p dessa dumheter s tog jag bara loperamid de gnger jag fick en ofrivillig AT. Exempelvis att jag visste att jag skulle f in kta vara senare under veckan men hade slut fr tillfllet. Va det en planerad avgng s blev jag mest besvrad ver att det mest gjorde lidandet lngre. Fr de gnger jag frskte trappa ner med hjlp av loperamid s kndes allt bara s lnlst, knndes d bttre fr mig att g rakt till CT.
Senast redigerad av tulipa 2021-01-25 kl. 20:11.
Citera
2021-01-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Strre mngder Loperamid kan lindra vissa AT-symptom. Det beror helt p vilken opioid/opiat du har gtt p tidigare och i vilken dos. Du fr nog prva dig fram fr att hitta en lmplig niv . De ren jag hll p dessa dumheter s tog jag bara loperamid de gnger jag fick en ofrivillig AT. Exempelvis att jag visste att jag skulle f in kta vara senare under veckan men hade slut fr tillfllet. Va det en planerad avgng s blev jag mest besvrad ver att det mest gjorde lidandet lngre. Fr de gnger jag frskte trappa ner med hjlp av loperamid s kndes allt bara s lnlst, knndes d bttre fr mig att g rakt till CT.

Okej ja nu ska jag g av helt! och de har varit allt mjligt i opiat vg, men senaste tiden sub1-2mg eller tramadol 400-600mg om dagen.
Jag vill bara kunna ta hand om familjen dom hr frsta dagarna p atn s har krt loperamid nu r p dag 3 och visst hjlper loperamid.
Men om man nu fr samma avtndning frn loperamid nr man lgger av (tnkt kra ca 5-6dagar. D r de ju ingen mening. Opiater/opioider kan jag f tag p, men vill anvnda loperamiden fr att sluta med den hr skiten.
Citera
2021-01-26, 07:12
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targeniq
Okej ja nu ska jag g av helt! och de har varit allt mjligt i opiat vg, men senaste tiden sub1-2mg eller tramadol 400-600mg om dagen.
Jag vill bara kunna ta hand om familjen dom hr frsta dagarna p atn s har krt loperamid nu r p dag 3 och visst hjlper loperamid.
Men om man nu fr samma avtndning frn loperamid nr man lgger av (tnkt kra ca 5-6dagar. D r de ju ingen mening. Opiater/opioider kan jag f tag p, men vill anvnda loperamiden fr att sluta med den hr skiten.

Du kommer vakna kallsvettig imorgon/dagen efter. Den har lng halveringstid amrikaner som kkar 100st+ sitter de i 3 dagar fr, sista dagen r mer att du inte r sjuk.
Jag har testat och lst allt som gr om lope p eng o svenska. Va hookd p fentanyl.

Hoppade frn 1 flaska/dag till 2paket 32 tabletter =64mg, halvera till 1 paket dag 2 eller 3 sen halvera tills det inte gr mer. Bst fr alla
3st omeprazol en pgp transportr samt Loratadin 3 tabletter helst vid grapefruktjuice tonicwater hjlper med.
Det har med att bryta ner enzymer P450? Som gr att din hjrna kan motta loperamid, i vldigt liten mngd per tablett. Du kan testa, nr du vaknar sjuk 1 timma innan ta 3 omeprazol 3 loratadin det mste vara kta juice och inte frn koncentrat.
1 timma har gtt, ta 1 paket Loperamid. Vnta iaf 2 helst 3 timmar. Men du kommer troligtvis knna av en stor lttnad efter 1 timme.

Jag r helt slut i huvudet just nu skriver vldigt underligt, som jag har ritat det.
Ska kan ni gra sjlva bst hjlp finns att f p Reddit o sk p loperamide. Har en egen sub dr tom.

Frr gick det fr amerikanarna att kpa 200st/flaska p dom vanligaste affrna.
S det vart lite kris nr alla tog bort dom stora flaskorna, tro mig jag har tit 6paket en gng, drjde fasen 10 minuter att bara f dom bort frn kartona..
Om du inte r motiverad r det bara dumt, loppen skjuter din tolerans i hjden.
Den va vrre n fentanylet. En/tv mnader AT p loppen fysiskt r det skit men nnu smre psykiskt.
LS REDDIT har egen sub som bara frgor ang loppe har att gra med.

Hll dig till nedtrappningen!

Har du gtt p loppe i 5-6 dagar r din tolerans skyhg.
Citera
2021-01-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Du kommer vakna kallsvettig imorgon/dagen efter. Den har lng halveringstid amrikaner som kkar 100st+ sitter de i 3 dagar fr, sista dagen r mer att du inte r sjuk.
Jag har testat och lst allt som gr om lope p eng o svenska. Va hookd p fentanyl.

Hoppade frn 1 flaska/dag till 2paket 32 tabletter =64mg, halvera till 1 paket dag 2 eller 3 sen halvera tills det inte gr mer. Bst fr alla
3st omeprazol en pgp transportr samt Loratadin 3 tabletter helst vid grapefruktjuice tonicwater hjlper med.
Det har med att bryta ner enzymer P450? Som gr att din hjrna kan motta loperamid, i vldigt liten mngd per tablett. Du kan testa, nr du vaknar sjuk 1 timma innan ta 3 omeprazol 3 loratadin det mste vara kta juice och inte frn koncentrat.
1 timma har gtt, ta 1 paket Loperamid. Vnta iaf 2 helst 3 timmar. Men du kommer troligtvis knna av en stor lttnad efter 1 timme.

Jag r helt slut i huvudet just nu skriver vldigt underligt, som jag har ritat det.
Ska kan ni gra sjlva bst hjlp finns att f p Reddit o sk p loperamide. Har en egen sub dr tom.

Frr gick det fr amerikanarna att kpa 200st/flaska p dom vanligaste affrna.
S det vart lite kris nr alla tog bort dom stora flaskorna, tro mig jag har tit 6paket en gng, drjde fasen 10 minuter att bara f dom bort frn kartona..
Om du inte r motiverad r det bara dumt, loppen skjuter din tolerans i hjden.
Den va vrre n fentanylet. En/tv mnader AT p loppen fysiskt r det skit men nnu smre psykiskt.
LS REDDIT har egen sub som bara frgor ang loppe har att gra med.

Hll dig till nedtrappningen!

Har du gtt p loppe i 5-6 dagar r din tolerans skyhg.

Om jag frstr dig rtt nu.
S ska jag ta de lungt med loperamiden och trappa ner den.
Har idag faktiskt precis tagit 10st tabletter 20mg allts. Imorgon tnkte jag ta 5st, osv tills jag r p nn enstaka.
Lter de som en plan eller vad tycker du?

Har endast tagit loperamid 3dagar.
Dag 1 16st 32mg.
Dag 2 13st 27mg.
Dag 3 idag allts 10st 20mg.

Detta endast fr att lindra den atn jag har frn Subutexen och tramadolen, som jag varit utan i 4 dagar nu. Brjade med loperamid dag 2 nr frossan och illamendet kom igng.
Citera
2021-02-19, 13:51
Medlem
t 20x3 Omeprazol och 4x2mg Loperamid fr cirka 1h30min och knner nt som liknar ett opirus. Har noll tolerans, rcker detta verkligen eller r det placebo?
Senast redigerad av deegottde 2021-02-19 kl. 14:03.
Citera
2021-07-29, 19:09
Medlem
GonerStoners avatar
r det dubbelmoral att ta 7st nr avtndningen r som vrst?
Jag vill inte ha ett rus utan bara f smn.

Tycker det knns hemskt att ta 7st och sen lser man dom som ter 4 paket OM dagen.
Sheeeet.
Citera
2021-08-09, 01:46
Medlem
VVBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban_Lurkare
Gr det att bli soft p loperamid eller r den bara bra att ha nr man trappar ner? Hur mnga mste man ta fr att bli skn om det skulle g?
Om du tar jvligt mycket s kommer du knna dig skn, men nu snackar jag om skit mycket, flera paket. Det tar ocks en jvligt lng tid fr att f effekt - 8 - 12 timmar typ.

Nr jag tog loperamid s tog jag det innan jag gick och la mig.
Citera
2021-08-09, 10:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVB
Om du tar jvligt mycket s kommer du knna dig skn, men nu snackar jag om skit mycket, flera paket. Det tar ocks en jvligt lng tid fr att f effekt - 8 - 12 timmar typ.

Tar ca 3h att f mrkbar effekt p Loperamid/Dimor.
Citera
2021-08-09, 13:15
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVB

Vad r det fr jvla hjon som trycker i sig flera frpackningar av diarrmedicin?
Frut kunde man plocka en ask i hyllan nr man var ls i magen, nu pga alla snatterier s mste man be om dom i kassan.
Horungar till hobbyknarkare, fyfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in