Citat:
Ursprungligen postat av
Morfar-52
Alltså Oxy är ett tungt beroendeframkallande medel. Loperamid är inte i närheten av vad du råkar ut för om/när du fastnar på Oxy.
Kroppsligt blir du dum i huvudet, tappar närminnet och blir framförallt en tung narkoman. Ditt liv kommer bli förstört helt enkelt. Du kommer inte kunna funka socialt utan drogen.
Så att byta Loperamid mot Oxy tycker jag är sällsynt korkat. Du är ju uppenbart en beroendepersonlighet, så risken är uppenbar.
Tack för förståelsen, jag är klart en beroende person. Har tyvärr varit i botten i flera år, innan loperamiden var det heroin som gällde och fick en tips att loperamid var bra mot ATn men jag blev istället fast i loperamiden då jag till och med snodde dimor på apoteket när jag kunde.
Jag vill sluta men har hållt med lopermiden för mycket och när jag är borta från den i flera dagar kommer jag tillbaka till min sömnlöshet som jag har haft sedan tonåren (inte drog relaterat).
jag har självmedicenerat sedan 8 år sen (är 28 år)och har tyvärr blivit beroende av opiater, opioider osv.
Som jag skrev tidigare vill jag sluta, ska jag då istället trappa ner på loperamiden och skita i min plan?
Jag har 30st 20mg oxycontin, och tänkte trappa ner med dom och sluta helt, jag inser detta kommer ta flera månader och förhoppningvis träffar jag en bra läkare som kan medicenera mig korrekt gällande mina andra problem.