2018-12-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Hur stor r risken fr andningsdepp i dessa doser? Tagit Dimor igr och idag fr att tmja tram-AT. Igr blev det 32mg och idag ca 100mg Dimor utspritt ver dagen. Upplever nu en viss tyngd med andningen, den knns vldigt "manuellt" styrd och ytligt. Men en medvetenhet om sin andning tenderar ju att f andningen mer "manuell" och sjlva oron i sig kan ju ge uppskov till liknande symtom som andningsdepp.

Det jag egentligen vill ha svar p r om jag vgar sova utan att riskera att sluta andas i smnen.

Tagit 32mg idag med. Nu r jag uppe p 6 1/2 paket p 3 dagar. Hur illa r det? Ngot jag kan gra fr att kroppen ska m bttre?
Citera
2018-12-16, 21:53
Medlem
hnsman1s avatar
Kkat 64mg loperamid nu i 2 veckor ungefr, kan ven erknna att jag r beroende av det... har Subutex hemma, samt metadon ock. Har varit utan loperamid nu i 48 timmar och mr apa, kan jag ta Subutex nu ( eller metadon ) utan att bli cp sjuk? Vet ju att sub kan orsaka akut abstinens om man kombinerar med loperamid. Kan man ta metadon istllet?
Citera
2018-12-16, 23:19
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Kkat 64mg loperamid nu i 2 veckor ungefr, kan ven erknna att jag r beroende av det... har Subutex hemma, samt metadon ock. Har varit utan loperamid nu i 48 timmar och mr apa, kan jag ta Subutex nu ( eller metadon ) utan att bli cp sjuk? Vet ju att sub kan orsaka akut abstinens om man kombinerar med loperamid. Kan man ta metadon istllet?

Har ingen direkt erfarenhet av dem mngderna loperamid, men tror du kan ta metadon, hellre det n sub d loperamid har hg halveringstid har jag fr mig. Borde inte vara ngra problem med meta.

Men brja helst med lite mindre meta n vanligt fr att vara p den skra sidan. Har ingen aning om interaktionen mellan meta och lope men man kan aldrig vara fr sker nr det gller meta bl.a.
Senast redigerad av sweetlovelydeath 2018-12-16 kl. 23:21.
Citera
2018-12-20, 14:27
Medlem
Pverkar loperamid den vriga opiattoleransen? Tnk att en person inte anvnder ngot, sen r tvungen att ta 2-3 dimor tv dagar i rad och sen vill ta en rusgivande opiat dagen drp. Skulle dimoren pverka toleransen p nt stt?

Vill minnas att jag har hrt ngon sga det, men kan varken minnas eller hitta info om det.
Citera
2018-12-20, 17:57
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigSvarNu
Pverkar loperamid den vriga opiattoleransen? Tnk att en person inte anvnder ngot, sen r tvungen att ta 2-3 dimor tv dagar i rad och sen vill ta en rusgivande opiat dagen drp. Skulle dimoren pverka toleransen p nt stt?

Vill minnas att jag har hrt ngon sga det, men kan varken minnas eller hitta info om det.
I och med att folk pundat p den, blivit inlagda och sedan satt p buprenorfin/subutex i syfte att trappa ner s fr man vl frmoda att den pverkar opioidtoleransen i helhet, dvs MOR-receptorerna. Mer n s kan jag inte.
Citera
2018-12-21, 09:23
Medlem
Indos avatar
Hade dragit i mig 3 paket om dagen en lite lngre period och hittade frugans medicinskp.. dr s hitta jag nt skit som hette naltrexal eller n skit och av den tog jag 2 tabletter, Tog en halvtimme sen jvlar kan jag lova er.. fy helvette vad dlig jag blev, kallsvettningar och myrkryp i benen s jag kunde inte sitta still och sen fick jag noll smn den natten...

Kommer aldrig glmma.. Fyfan va vidrigt det var, usch....
Citera
2018-12-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Hade dragit i mig 3 paket om dagen en lite lngre period och hittade frugans medicinskp.. dr s hitta jag nt skit som hette naltrexal eller n skit och av den tog jag 2 tabletter, Tog en halvtimme sen jvlar kan jag lova er.. fy helvette vad dlig jag blev, kallsvettningar och myrkryp i benen s jag kunde inte sitta still och sen fick jag noll smn den natten...

Kommer aldrig glmma.. Fyfan va vidrigt det var, usch....

Hehe, var nog naltrexon. Samma sak som naloxon men tas upp i mage/tarm. Anvnds fr att minska alkoholsug iallafall i tabletten revia.
Citera
2018-12-21, 12:20
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flubro
Hehe, var nog naltrexon. Samma sak som naloxon men tas upp i mage/tarm. Anvnds fr att minska alkoholsug iallafall i tabletten revia.
Ja exakt!! Fyfan va vidrigt.. fan det vrsta jag vart med om 🤕

Mvh indo
Citera
2018-12-23, 06:02
Medlem
fetochful73s avatar
Loperamid kan du ta fr att mildra AT,
Och d hgst 1-1.5 ask om dagen.

Hgre doser r livsfarliga och kan orsaka hjrtstopp. Knner du hjrtklappningar skall du sluta omedelbart. Mnga (hr och i utlandet) har dtt av Dimor missbruk i hga doser. Hjrtat slutar helt enkelt att sl, helt utan frvarning.

Som sagt, max 8-12 tabletter om dagen och d endast mot AT. Inte fr ruset.

Livsfarligt!
Citera
2018-12-23, 06:07
Medlem
fetochful73s avatar
Dessutom kan man bli beroende av att ta Dimor en lngre tid (brjar redan efter 1.5-2 veckors bruk). S tillvnjningsrisk finns. Och det r inget du vill bli fast p, det kan jag lova dig.

Dimor skall endast anvndas den frsta veckan av en opiat AT (frsta 2 veckorna i vrsta fall) och sedan skall det klippas helt och hllet. Det r ingenting man ska ta i veckor eller mnader. Inget man ska ta flera askar av per dag. Det r livsfarligt fr hjrtat. Den pallar helt enkelt inte av till slut och det hela slutar med hjrtstillestnd/hjrtinfarkt. Se upp!!
Citera
2018-12-27, 08:37
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetochful73
Dessutom kan man bli beroende av att ta Dimor en lngre tid (brjar redan efter 1.5-2 veckors bruk). S tillvnjningsrisk finns. Och det r inget du vill bli fast p, det kan jag lova dig.
Jag vet den ger fan en rtt jobbig abstinens om Man blir beroende sen klipper dom, kallsvett,rnnskita och s vidare...

Indo💯
Citera
2019-01-01, 21:37
Medlem
r desperat och ska trffa LARO frmodligen nsta vecka. Behver fungera tills dess. Hur mycket Loperamid r det rimligt att knapra per dag, halveringstiden r ocks intressant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in