2025-02-01, 07:52
Medlem
Stek111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matemat1ern
Har du själv använt dig av benso och lyrr när du klivit av opiaterna? Håller på att trappa ner oxy nu och ska försöka kliva av . Ska nog prova som du säger , men vilken benso är bäst för det ändamålet?
Diazepam, Lorazepam eller Klonazepam imo.
Citera
2025-02-01, 10:05
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Har du själv använt dig av benso och lyrr när du klivit av opiaterna? Håller på att trappa ner oxy nu och ska försöka kliva av . Ska nog prova som du säger , men vilken benso är bäst för det ändamålet?

Skippa helst benso om det är möjligt. Jag föreslår att du testar om Gabapentin innan du går på Lyrica för Gabapentin är mycket enklare att kliva av sen när du har botat din opioidavtändning. Men om du upplever Gabapentin för svagt så ska du givetvis ta Lyrica. Sen när avtädningen är över så kan du trappa ur Lyrican med hjälp av Gabapentin, om det behövs.
Om du måste använda benso så rekommenderar jag Diazepam, eller Zopiklon till natten
Citera
2025-02-02, 01:00
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Lyr tar bort ATn helt, känns som ren magi när man upptäcker det.
Benso maskerar det duktigt och du kan åtminstone slappna av. Min åsikt är att du kör så låg dos som möjligt av Ikto över dagen och sedan ha lite alpra till kvällen. Men gör det inte till en vana, utan som sagts tidigare kör typ varannan dag och inte längre tid än nödvändigt.

Eller ifall du skippar att gå på benso dagtid och istället kör bara lyrica, och vid behov alpra eller någon z-analog till kvällen de dagar som det är värst. Tänk på att hålla lyr låg i dos bara, för fläskar du på med flumdoser så håller det i tre dagar sen känns det inte som att du får ut något speciellt fjärde dagen, plus att du då är uppe i doser där kramprisken börjar bli hög.
Senast redigerad av RapLife 2025-02-02 kl. 01:03.
Citera
2025-02-03, 23:25
Medlem
rulle-bulles avatar
Citat:

Ja både och! De båda är väldigt effektiva. Lyrica tog bort all det psykiska, minskade myrkryp drastiskt, gjorde så jag kunde äta men jag hade fortfarande kvar den där fysiska känslan av att benen känns som de väger som satan... Men jag låg mest i sängen och vilade, gick ut med hunden, och med Lyrica så blir det aldrig några problem att somna

En annan gång jag klev av så lyckades jag få tag i en svensk 100st 10mg stesolid burk. Jag var sjukt ivrig med att få i mig dom, men ville inte trycka i mig för mycket och benz-flumma framför min familj, så jag började med 20mg direkt (utan tolerans) och både jag och familjen märkte en drastisk skillnad i mitt humör. Så jag rekomenderar den dosen först, vänta 30-45 minuter, behöver du fylla på så go for it! Men inte för mycket
Citera
2025-03-11, 13:21
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Ni som påstår er bli sköna på dessa: tycker ni att intensiv spänningshuvudvärk, kraftigt illamående och ett feberlikt tillstånd är skönt eller? För det är dom absolut enda effekter jag får ut av den här skiten. Hur fan kan ni höja denna till skyarna? Det är ett hopkok av haldol och metadon, kanske är därför man känner sig så jävla risig. Tryckte 4 paket.
Citera
2025-03-19, 17:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Ni som påstår er bli sköna på dessa: tycker ni att intensiv spänningshuvudvärk, kraftigt illamående och ett feberlikt tillstånd är skönt eller? För det är dom absolut enda effekter jag får ut av den här skiten. Hur fan kan ni höja denna till skyarna? Det är ett hopkok av haldol och metadon, kanske är därför man känner sig så jävla risig. Tryckte 4 paket.

Alla känner inte likadant på alla droger 🤣
Jag fattar t ex inte hur folk kan gilla MDMA. Blir bara trött och vill sova efter 4 timmar medans vissa dyrkar den drogen
Citera
2025-03-19, 20:19
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Alla känner inte likadant på alla droger 🤣
Jag fattar t ex inte hur folk kan gilla MDMA. Blir bara trött och vill sova efter 4 timmar medans vissa dyrkar den drogen
Du har en poäng men i mina yngre år när jag tog allt jag kom över så hann jag testa både oxy och Subutex (har övergett opiater helt idag) och då vart man ju helskön så jag kanske bara råkar ha oturen att loperamid inte passerar min blodhjärnbarriär, tråkigt att höra om din upplevelse av MDMA för övrigt, fick du egenpressade tabletter eller kristaller/pulver? Tabletterna i synnerhet men även kristallerna kan vara väldigt orena, vet inte och tror väl inte att dom lägger i fentanyl i ecstasy men du kan ha fått nåt annat
Citera
2025-03-19, 20:55
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Du har en poäng men i mina yngre år när jag tog allt jag kom över så hann jag testa både oxy och Subutex (har övergett opiater helt idag) och då vart man ju helskön så jag kanske bara råkar ha oturen att loperamid inte passerar min blodhjärnbarriär, tråkigt att höra om din upplevelse av MDMA för övrigt, fick du egenpressade tabletter eller kristaller/pulver? Tabletterna i synnerhet men även kristallerna kan vara väldigt orena, vet inte och tror väl inte att dom lägger i fentanyl i ecstasy men du kan ha fått nåt annat

Jag har testat ett tiotal olika tabletter och kristaller, alltid samma effekt; Stora pupiller och hängande ögonlock. Lite mer romantisk än vanligt men väldigt trött och sov som ett barn efter fem timmar
Citera
2025-05-12, 22:05
Medlem
För er som funderar på att avgifta kroppen från Loperamid kan jag meddela att man nu behandlar loperamidberoende med Oxynorm, detta eftersom Oxykodon inte påverkat CT-tiden.
Det är tydligen relativt vanligt med loperamidberoende på landets avgiftningskliniker och man kan nog tänka sig att Loperamid inte är receptfritt så rysligt länge till, med tanke på att det blivit så vanligt.
Citera
2025-05-19, 21:06
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Vad menar du med att Loperamid är ett hopkok av Haloperidol och Metadon?
Citera
2025-05-20, 16:01
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Det redogörs för detta i en podd du kan kolla in, finns till och med en tråd på forumet om detta tror jag och du hör ju själv, Loperamid, Haloperidol ge mig 2 sekunder
Senast redigerad av Kopparsulfatet 2025-05-20 kl. 16:05.
Citera
2025-05-20, 16:02
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
(FB) Loperamid = Metadon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in