Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-08, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av azwethinkweiz
deadset:

Men ..det som lät så bra till min kommande tramadol-at
Hur många gånger har du tagit det nu då? Tror du inte det fungerar att ta det bara en gång, då när at:n är som värst?

Funkade för mig, har provat att slänga i mig 128mg (typ 64 piller) och sedan 32mg vid ett annat tillfälle. Att slänga i sig så mycket som 128mg för att bota en AT är rent slöseri och gjorde mig illamående i flera dagar efteråt. 32mg räckte för att lindra ATn lika bra som 128mg och man slapp jobbiga bieffekter. Sen är det aldrig bra att överdosera läkemedel, men det är ju en annan sak...
Citera
2011-06-08, 13:34
Medlem
deadsets avatar
Citat:
deadset:

Hur många gånger har du tagit det nu då? Tror du inte det fungerar att ta det bara en gång, då när at:n är som värst?

En gång får du ingen abstinens av. Det fick inte jag heller. Men jag är som jag är - kan inte hantera droger i någon form eller skepnad - och började såklart punda på det i gammalt krypton-manér.

På sätt och vis är jag faktiskt glad att jag gjorde det, för det fick mig att göra en total U-sväng. Droger är skit. Man fastnar, börjar punda, blir en nolla som sitter hemma och alltid måste vara påverkad för att orka med dagen. Same shit varenda gång. Nåväl, jag får se om symptomen försvinner. Om inte - då får jag helt enkelt leva med dom. Inte svårare än så. Det är hur som helst färdigpundat för min del.

Om jag vore du, så skulle jag skippa loperamid helt och hållet. Man överdoserar ju så groteskt mycket. Du kanske får en allergisk reaktion, pajar tarmarna, dör, eller vad som helst. Du får garanterat ingen abstinens efter en gång, men farligt kan det ju vara ändå.
Citera
2011-06-08, 13:42
Medlem
Citat:
deadset:

Håller med darkseverin. Deadset upplever jag vara extremt känslig för de flesta typerna av AT. Har använt det periodvis under min subAT och tycker det fungerar helt ok. Tar dock inte dagligen en bieffekt är helt klart att man blir väldigt trött efter ett antal timmar men det behöver ju inte vara dåligt i din situation.
Citera
2011-06-08, 13:59
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Håller med darkseverin. Deadset upplever jag vara extremt känslig för de flesta typerna av AT. Har använt det periodvis under min subAT och tycker det fungerar helt ok. Tar dock inte dagligen en bieffekt är helt klart att man blir väldigt trött efter ett antal timmar men det behöver ju inte vara dåligt i din situation.

Dom "flesta" typerna av AT? Jag har haft 2 varianter totalt. (Jag fick under en sjukhusvistelse ketogan och morfin intravenöst i cirka tre veckor mot grova smärtor - då fick jag ingen AT alls.)

Den ena var på krypton, och den AT'n är ALLA extremt känsliga mot. Den är brutal.

Den andra är på just loperamid, och den tycker jag inte är så jobbig alls. Den är lång och utdragen, men inte särskilt jobbig. Det är mer själva konceptet att sitta hemma, punda och ruttna bort jag inte gillar längre.

Men det är jag det. Kör hårt, ni andra!
Senast redigerad av deadset 2011-06-08 kl. 14:04.
Citera
2011-06-08, 15:46
Medlem
darkseverins avatar
Jag tänker att loperamid är en drog man bara bör ta enstaka gånger, jag är ganska duktig på att hantera sådant, min plan är att ta loperamid nån gång i månaden när jag inte har annat för mig på två-tre dagar. Jag får sällan AT av något, inte ens alkohol, så jag inbillar mig iaf att enstaka tillfällen borde vara lugnt.
Mvh
Citera
2011-06-08, 16:57
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkseverin
Jag tänker att loperamid är en drog man bara bör ta enstaka gånger, jag är ganska duktig på att hantera sådant, min plan är att ta loperamid nån gång i månaden när jag inte har annat för mig på två-tre dagar. Jag får sällan AT av något, inte ens alkohol, så jag inbillar mig iaf att enstaka tillfällen borde vara lugnt.
Mvh

Varför ska du ta en substans som inte ger något rus överhuvudtaget en gång i månaden? Missbrukar man opiater och vill sluta så kan loperamid dämpa AT besvären lite under den värsta tiden, men att ta det för att skoja till det är helt värdelöst och..
Citera
2011-06-08, 17:21
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Varför ska du ta en substans som inte ger något rus överhuvudtaget en gång i månaden? Missbrukar man opiater och vill sluta så kan loperamid dämpa AT besvären lite under den värsta tiden, men att ta det för att skoja till det är helt värdelöst och..
Jag får ett väldigt skönt rus av loperamid, verkar dock inte som att de flesta känner såpass skönt rus, jag är väl annorlunda på nåt vis.
Citera
2011-06-08, 17:29
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Jag får ett väldigt skönt rus av loperamid, verkar dock inte som att de flesta känner såpass skönt rus, jag är väl annorlunda på nåt vis.

Mycket konstigt då den aktiva substansen inte passerar blod-hjärnbarriären...
Citera
2011-06-08, 17:34
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Mycket konstigt då den aktiva substansen inte passerar blod-hjärnbarriären...
Om man tar en galen överdos, typ tyio eller tjugo gånger rekommenderat, så kommer en del in genom blod-hjärnbarriären.
Väldigt lite kommer igenom, så om man överdosar så kommer mer igenom.
Citera
2011-06-08, 19:03
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Om man tar en galen överdos, typ tyio eller tjugo gånger rekommenderat, så kommer en del in genom blod-hjärnbarriären.
Väldigt lite kommer igenom, så om man överdosar så kommer mer igenom.

Alright, men varför tar du inte bara en liten dos tram eller kodein om du vill mysa till det? Lär ju ge mer effekt och säkert mindre bieffekter med..
Citera
2011-06-08, 19:49
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Alright, men varför tar du inte bara en liten dos tram eller kodein om du vill mysa till det? Lär ju ge mer effekt och säkert mindre bieffekter med..
Jag får alltså en av de sjukaste sköna rusen av loperamid, mår grymt bra i typ två radar på en dos.
Jag tar kodein ganska ofta men rusen är helt annorlunda, även om båra är nedåt.
Citera
2011-06-08, 20:59
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
En gång får du ingen abstinens av. Det fick inte jag heller. Men jag är som jag är - kan inte hantera droger i någon form eller skepnad - och började såklart punda på det i gammalt krypton-manér.

På sätt och vis är jag faktiskt glad att jag gjorde det, för det fick mig att göra en total U-sväng. Droger är skit. Man fastnar, börjar punda, blir en nolla som sitter hemma och alltid måste vara påverkad för att orka med dagen. Same shit varenda gång. Nåväl, jag får se om symptomen försvinner. Om inte - då får jag helt enkelt leva med dom. Inte svårare än så. Det är hur som helst färdigpundat för min del.

Om jag vore du, så skulle jag skippa loperamid helt och hållet. Man överdoserar ju så groteskt mycket. Du kanske får en allergisk reaktion, pajar tarmarna, dör, eller vad som helst. Du får garanterat ingen abstinens efter en gång, men farligt kan det ju vara ändå.

Jag är ju ingen expert i ämnet, men nog tror jag dina problem kommer försvinna alltid. Då är det allt bäst att du minns hur j*vliga de var, om du skulle få för dig att kasta i dig paketvis med Loperamid igen. Men något säger mig att du lärt dig din läxa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in