Citat:
Ursprungligen postat av
Kipdrordy92
Dr jag bor har ingen framme ngot som det finns lope i. Och man fr max kpa 2 askar. Och man kan inte komma tillbaka efter 3 dagar och vilja kpa fler (beprvat och efter lngt tjat i k fick jag kpa 4 stycken askar efter en lng lgn om att jag skulle utomlands)
Den dr tyckte jag var skoj... Gick p upp emot 15 askar Dimor per dag (har idag slutat helt) men aldrig haft ngra som helst problem med att f ut Dimor trots deras jkla Max 2st regel. Visst dom kan st och bli lite ilskna krringarna men lt dem. Det brukade fungera lite s hr...
Jag: 10 askar Dimor tack.

Apotek: Nej vi fr bara slja max 2st per kund.
Jag: Jass? Vart str det?
Apotek: Nej det str ingenstans men vi har den policy. (eller vi har ftt dom rekommendationerna)
Jag: Jaha, tack fr att ni bryr er om min hlsa och d vet jag vad ni rekommenderar men jag vill ha 10 askar Dimor nu.
Apotek: Nej vi fr inte slja s mnga fr vran chef har sagt s.
Jag: Vad din chef sger r inget jag bryr mig om. S, s vidare inte du kan styrka er policy med en paragraf frn Medicin lagen som tydligen bevisar att jag som konsument inte har laglig rtt att kpa ett receptfritt preparat i vilken mngd jag vill freslr jag att du ger mig de askar jag begr annars begr du tjnstefel mot mig som konsument.
Sger krringen fortfarande nej vilket har hnt s avsluta samtalet s hr (works every damn time)
Apotek: Nej tyvrr vi fr inte slja s mnga.
Jag: Ok jttebra... d gr vi s hr... D vill jag ha alla preparat som innehller (Paracetamol) I hela butiken. Och jag str hr gladiligen och vntar dom timmar det kommer ta dig att ta fram allt. Jag har pengarna att betala med s hoppas du har tiden.