Citat:
Ursprungligen postat av
Juristchefen
Vad är det för jävla hjon som trycker i sig flera förpackningar av diarrémedicin?
Förut kunde man plocka en ask i hyllan när man var lös i magen, nu pga alla snatterier så måste man be om dom i kassan.
Horungar till hobbyknarkare, fyfan!
Citat:
Ursprungligen postat av
znor
Vafan tänker som med? Är det så pass många att det ska gå ut över alla andra?
Den ända som håller min mage i schack, 1 om dagen så känner jag mig mkt mer stabil en min annars ostabilt mage.
Fuck också!
Håller helt med er, det är rent ut sagt för jävligt.
Fan ta alla er som missbrukar loperamid för något annat än det är tänkt för. Dessutom kan ni åtminstone börja betala för dem istället för att snatta som småbarn!
Slut på varenda apotek här, även nätapoteken, och nu berättade kassörskan på det ena i förrgår att de pratat om att helt ta bort de receptfria paketen och endast erbjuda på recept eller på beställning, vilket kommer att krångla till det betydligt för oss magdrabbade som verkligen behöver tabletterna för att kunna leva ett drägligt liv!
Så jag kan väl också skaffa dem på recept då, tycker ni nog nu, vad är problemet? Jodå jag har på recept men ibland tar det ett bra tag att få nytt utskrivet och missar jag då att skicka en förfrågan i god tid så får jag vara utan och är mer eller mindre bunden till toaletten. Dessutom är vissa läkare mer förstående än andra och efter så många år med det här har jag tvingats genomgå alla möjliga meningslösa undersökningar bara för att de ska fortsätta skriva ut.
Hittills har jag kunnat köpa några askar receptfritt vid kris men det kan jag glömma nu. Tack för det, jäkla idioter!