2021-09-17, 16:32
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kossa1000
Jag har börjat ta loperamid för att lindra AT och det funkar bra. Men varje gång jag tar så får jag ont i bröstet och det känns som hjärtat krampar. Tar bara låga doser, men nu börjar jag bli orolig och har läst att de inte är bra för hjärtat. Någon som har koll på hur farligt det är?? Tacksam för svar
Vad är din uppfattning "låg dos" då?
Citera
2021-09-19, 16:42
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Vad är det för jävla hjon som trycker i sig flera förpackningar av diarrémedicin?
Förut kunde man plocka en ask i hyllan när man var lös i magen, nu pga alla snatterier så måste man be om dom i kassan.
Horungar till hobbyknarkare, fyfan!

Citat:
Ursprungligen postat av znor
Vafan tänker som med? Är det så pass många att det ska gå ut över alla andra?
Den ända som håller min mage i schack, 1 om dagen så känner jag mig mkt mer stabil en min annars ostabilt mage.
Fuck också!
Håller helt med er, det är rent ut sagt för jävligt.

Fan ta alla er som missbrukar loperamid för något annat än det är tänkt för. Dessutom kan ni åtminstone börja betala för dem istället för att snatta som småbarn!

Slut på varenda apotek här, även nätapoteken, och nu berättade kassörskan på det ena i förrgår att de pratat om att helt ta bort de receptfria paketen och endast erbjuda på recept eller på beställning, vilket kommer att krångla till det betydligt för oss magdrabbade som verkligen behöver tabletterna för att kunna leva ett drägligt liv!

Så jag kan väl också skaffa dem på recept då, tycker ni nog nu, vad är problemet? Jodå jag har på recept men ibland tar det ett bra tag att få nytt utskrivet och missar jag då att skicka en förfrågan i god tid så får jag vara utan och är mer eller mindre bunden till toaletten. Dessutom är vissa läkare mer förstående än andra och efter så många år med det här har jag tvingats genomgå alla möjliga meningslösa undersökningar bara för att de ska fortsätta skriva ut.

Hittills har jag kunnat köpa några askar receptfritt vid kris men det kan jag glömma nu. Tack för det, jäkla idioter!
Citera
2021-10-06, 11:04
Medlem
PappaTribes avatar
Ni med lösa magar, har ni provat något annat eller är det vara loperamid som fungerar?

Och vadå knarka på dessa? Whaat. Kasta i mig ett helt paket en gång för jag hade djävulsrännskita men kände inget så jag gissar att man behöver köpa ett GÄNG paket då, ett paket kostar runt 40kr ?

Billigt i längden osv..
Citera
2021-10-06, 16:03
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Ni med lösa magar, har ni provat något annat eller är det vara loperamid som fungerar?

Och vadå knarka på dessa? Whaat. Kasta i mig ett helt paket en gång för jag hade djävulsrännskita men kände inget så jag gissar att man behöver köpa ett GÄNG paket då, ett paket kostar runt 40kr ?

Billigt i längden osv..

19-26:- kostar ett pkt på nätet.
Citera
2021-10-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kossa1000
Jag har börjat ta loperamid för att lindra AT och det funkar bra. Men varje gång jag tar så får jag ont i bröstet och det känns som hjärtat krampar. Tar bara låga doser, men nu börjar jag bli orolig och har läst att de inte är bra för hjärtat. Någon som har koll på hur farligt det är?? Tacksam för svar
Det kan ge livshotande arytmier vid överdos.

https://lakartidningen.se/klinik-och...let-loperamid/
Citera
2021-10-06, 19:51
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:

Billigt i längden osv..

Tror jag endast kände mig kickad av loperamid när jag tog 3-4 paket på en gång, och då var jag ganska opiatnaiv men trots de var det inget dunderrus, kanske i ännu högre doser men med tanke på att det inte är bra för hjärtat så. Däremot är det riktigt bra vid AT, tar bort rännskitan och obehags känslorna man får i kroppen.
Citera
2021-10-07, 02:15
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Tror jag endast kände mig kickad av loperamid när jag tog 3-4 paket på en gång, och då var jag ganska opiatnaiv men trots de var det inget dunderrus, kanske i ännu högre doser men med tanke på att det inte är bra för hjärtat så. Däremot är det riktigt bra vid AT, tar bort rännskitan och obehags känslorna man får i kroppen.

Förlänger man inte AT:n då?

Kanske får köpa upp ett par paket och ha i skåpet ifall man blir rinnig någon gång, de kmr ta bort skiten om folk ska knarka på dem.

Ingen som vet ifall de kan neka en person att köpa som t.ex Systemet?
Citera
2021-10-07, 03:34
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Förlänger man inte AT:n då?

Kanske får köpa upp ett par paket och ha i skåpet ifall man blir rinnig någon gång, de kmr ta bort skiten om folk ska knarka på dem.

Ingen som vet ifall de kan neka en person att köpa som t.ex Systemet?

Jag upplever inte att de förlänger AT'n, funkar som subutex gör när man e sjuk efter ett jonk race. Men så jävligt mycket bättre att ha det till hands än att gå cold turkey, tycker loppan tar bort några av de värsta symptomen riktigt väl!
Citera
2021-10-07, 14:04
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:

Billigt i längden osv..

Som knark är et rätt värkningslöst. Men funkar vid jobiga avtändnigar.
Citera
2021-10-09, 16:00
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Som knark är et rätt värkningslöst. Men funkar vid jobiga avtändnigar.

Så det är bra för dem som vill fortsätta knarka då mao?

Jag har väl gått igenom ca 4 st CTs i mitt liv synd man inte visste om detta då, nu är det 6 år sedan så det är skitsamma.

Idag flödar ju drogerna oavsett, knacka på hos grannen så har du i princip förstår inte varför man ska springa och sno/handla dessa för att punda på.
Citera
2021-10-10, 09:11
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Så det är bra för dem som vill fortsätta knarka då mao?

Jag har väl gått igenom ca 4 st CTs i mitt liv synd man inte visste om detta då, nu är det 6 år sedan så det är skitsamma.

Idag flödar ju drogerna oavsett, knacka på hos grannen så har du i princip förstår inte varför man ska springa och sno/handla dessa för att punda på.

Ja, det hjälper i alla fall. Sedan alla stölder av loperamid från apoteken är kanske inte alltid de som har AT, utan kan ju vara fjortisar som läser på Flashback och hoppas på att det ska ge ett rus.
Citera
2021-10-11, 19:25
Bannlyst
Enligt min läkare så kommer dessa klassas snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in