2019-05-28, 16:57
Medlem
hnsman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
per beställning...?
Precis, per beställning
Citera
2019-06-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Precis, per beställning

Är det inte fri frakt på Apotea? Lägg 100 beställningar med 5 paket efter varandra?
Citera
2019-06-07, 16:42
Medlem
hnsman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Är det inte fri frakt på Apotea? Lägg 100 beställningar med 5 paket efter varandra?
Det må hända att det fungerar, aldrig testat. Men låter ju både logiskt och ologiskt.
Citera
2019-06-13, 12:50
Medlem
boredomss avatar
Håller på att trappa ut h, tar nu bara en pytteliten lina när jag vaknar på morgonen för att inte måste som en påse skit, jag lyckas dock inte klippa det sista för jag är en jävla mes som inte ens kan hantera den mildaste at:n. Skulle jag kunna klippa med hjälp av loperamid? Skulle det vara enklare? Någon erfaren får gärna svara eller pma mig.
Citera
2019-06-13, 14:24
Medlem
Thisisnotoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Håller på att trappa ut h, tar nu bara en pytteliten lina när jag vaknar på morgonen för att inte måste som en påse skit, jag lyckas dock inte klippa det sista för jag är en jävla mes som inte ens kan hantera den mildaste at:n. Skulle jag kunna klippa med hjälp av loperamid? Skulle det vara enklare? Någon erfaren får gärna svara eller pma mig.

Enkelt svar: Nej.
Någon gång måste du ta smällen det innebär att kliva av helt. Att använda loperamid eller ngn annan valfri substans drar bara ut på det hela...
Citera
2019-06-14, 08:13
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisisnotok
Enkelt svar: Nej.
Någon gång måste du ta smällen det innebär att kliva av helt. Att använda loperamid eller ngn annan valfri substans drar bara ut på det hela...

Orkar du ge mig ett svårare svar? Hur många mg skulle göra mig frisk tror du? Obs att jag blir frisk på minsta möjliga lina snortad. Sen nästa dag kommer jag knappt upp ur sängen, fryser och är dålig i magen.
Citera
2019-06-14, 15:56
Medlem
Citat:
Orkar du ge mig ett svårare svar? Hur många mg skulle göra mig frisk tror du? Obs att jag blir frisk på minsta möjliga lina snortad. Sen nästa dag kommer jag knappt upp ur sängen, fryser och är dålig i magen.

1 karta loperamid (16mg) varannan dag i en vecka sedan ner till 8mg veckan efter sedan hälften av det veckan efter osv ner till 0. Relativt smärtfritt kan du komma undan men som hen ovan skrev måste du någonstans ta smällen för att kunna gå vidare drogfritt. Lättare sagt än gjort och en jävla klyscha men det är sanningen. Kämpa på!
Citera
2019-06-14, 19:30
Medlem
Thisisnotoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloudovthunder
1 karta loperamid (16mg) varannan dag i en vecka sedan ner till 8mg veckan efter sedan hälften av det veckan efter osv ner till 0. Relativt smärtfritt kan du komma undan men som hen ovan skrev måste du någonstans ta smällen för att kunna gå vidare drogfritt. Lättare sagt än gjort och en jävla klyscha men det är sanningen. Kämpa på!

+1 på den!
Kan vara ett enklare alternativ att trappa ner på loperamid, främst att du slipper jaga varor och tar då bort stressen att bli blåst eller tagen av farbror blå.
Du kan helt enkelt lägga energin på att bli ren.
Men som sagt, det finns ingen direkt mirakel-medicin som tar bort allt vad at heter. Någon gång står man inför ett val, att verkligen bli ren eller inte. Om du är redo tar du smällen som kommer hur du än vrider å vänder på det hela. Eller så fortsätter du med ditt missbruk tills dess att du dör eller om du har tur, verkligen kommer fram till den punkten då du bestämt dig!
Har +15 år av missbruk bakom mig och är idag "ren" via sub-behandling. Vet att vissa inte anser detta som att vara helt ren men jämfört med mitt tidigare liv då jag var en jävla belastning både för mig själv å samhället så är detta bra mycket bättre.
Kämpa på och kom ihåg att det ALDRIG är försent att lägga skiten på hyllan!
Citera
2019-06-14, 19:58
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisisnotok
+1 på den!
Kan vara ett enklare alternativ att trappa ner på loperamid, främst att du slipper jaga varor och tar då bort stressen att bli blåst eller tagen av farbror blå.
Du kan helt enkelt lägga energin på att bli ren.
Men som sagt, det finns ingen direkt mirakel-medicin som tar bort allt vad at heter. Någon gång står man inför ett val, att verkligen bli ren eller inte. Om du är redo tar du smällen som kommer hur du än vrider å vänder på det hela. Eller så fortsätter du med ditt missbruk tills dess att du dör eller om du har tur, verkligen kommer fram till den punkten då du bestämt dig!
Har +15 år av missbruk bakom mig och är idag "ren" via sub-behandling. Vet att vissa inte anser detta som att vara helt ren men jämfört med mitt tidigare liv då jag var en jävla belastning både för mig själv å samhället så är detta bra mycket bättre.
Kämpa på och kom ihåg att det ALDRIG är försent att lägga skiten på hyllan!

Tack min vän. Det blev så att jag köpte xanor och amfetamin. Benzon för ångesten och amfetaminet för att få saker gjort idag som jag verkligen inte kan skjuta upp längre. Jag vet att det här låter som en galen och idiotisk metod för att sluta med heroin, men jag är 100% ärlig när jag säger att benzo och amfetaminer har noll beroendepotential för mig. Jag tycker inte alls om dom drogerna, tycker inte om rusen, utan just nu använder jag dom bara som redskap för att komma långt bort från horset. Och i skrivande stund mår jag väldigt bra. Amfetaminet tog bort all frossa och letargi, benzon dödade ångesten. Men magen är ju inte på topp.
Citera
2019-06-14, 20:40
Medlem
Thisisnotoks avatar
Citat:
Tack min vän. Det blev så att jag köpte xanor och amfetamin. Benzon för ångesten och amfetaminet för att få saker gjort idag som jag verkligen inte kan skjuta upp längre. Jag vet att det här låter som en galen och idiotisk metod för att sluta med heroin, men jag är 100% ärlig när jag säger att benzo och amfetaminer har noll beroendepotential för mig. Jag tycker inte alls om dom drogerna, tycker inte om rusen, utan just nu använder jag dom bara som redskap för att komma långt bort från horset. Och i skrivande stund mår jag väldigt bra. Amfetaminet tog bort all frossa och letargi, benzon dödade ångesten. Men magen är ju inte på topp.

Jag tänker inte vara den som skriker högt om hur dumt det är att försöka bryta ett beroende med ett annat, jag utgår ifrån att du är så pass smart att du vet vad detta innebär.
Alla lösningar är bra utom just dom dåliga, jag är inte rätt person att kasta bävrar i trähus liksom...

MEN (och det här har du redan hört 1000 gånger men det kan inte sägas för mycket), var jävligt, och då menar jag jävligt, uppmärksam på att inte gå ner dig i vare sig benso eller tjack-träsket!!

Det enda rådet som jag kan ge någon som vill sluta med just opiater är att försöka söka all tänkbar hjälp, i värsta fall via något program så som jag gjort!
Vet att det kan vara vissa problem att komma in på dessa, massa tjat å skit, men en riktig behandling med avgiftning, regelbunda prover och erfaren personal är nog det bästa man kan få just nu.

Jag önskar dig verkligen all lycka och hoppas att du tar dig igenom det sista av din at. Vi är många som varit där du är och vi vet att det går att sluta! Keep it up...
Citera
2019-06-15, 00:25
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ser att du fått massa råd och har en plan. Yes lagom dos amfetamin + låg dos benso är bättre.
Annars fungerar loperamid med. Tycker du kan köra det i lågdos så håller sig magen som den ska.
Annars för folk som ska tända av och endast har loperamid så max två-3 kartor per dygn under bara några dagar.
Fördelat med 12h mellanrum. Dag och två så kan du ta en extra karta vid lunchtid. Sen behöver du ej trappa ner loperamid utan ät det endast i kort tid och höga doser. Halveringstiden och dom höga plasmakoncentrationerna kommer trappa ner sig själv. Max en vecka. Sen max tre dagar till med max en karta per dygn. Gå ej på högre doser och ej under längre tid. Det är farligt för hjärtat och enligt allt jag läst om så är det ett helvete likt metadon att sluta med efter lång tid på höga doser.
Citera
2019-06-15, 11:32
Medlem
Thisisnotoks avatar
Nu går ju inte loperamid att jämföra med H men visst fan är det konstigt att det fortfarande säljs receptfritt på apoteken?
Uppenbarligen finns det en del människor som missbrukar detta.
Själv har får jag det på recept i obegränsade mängder, brukar plocka ut två hundrapack åt gången.
Utan någon reducering på priset så kostar dom 100kr/styck och med frikort är dom helt gratis.
När det var som värst så kunde jag utan problem plocka ut 1500st i månaden utan att någon höjde på ögonbrynen.
Men nu förtiden har jag ett par hundra liggandes mest för om det skulle inträffa något eller om jag skulle åka på årets magsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in