Citat:
Ursprungligen postat av
Kipdrordy92
Där jag bor har ingen framme något som det finns lope i. Och man får max köpa 2 askar. Och man kan inte komma tillbaka efter 3 dagar och vilja köpa fler (beprövat och efter långt tjat i kö fick jag köpa 4 stycken askar efter en lång lögn om att jag skulle utomlands)
Den där tyckte jag var skoj... Gick på upp emot 15 askar Dimor per dag (har idag slutat helt) men aldrig haft några som helst problem med att få ut Dimor trots deras jäkla Max 2st regel. Visst dom kan stå och bli lite ilskna kärringarna men låt dem. Det brukade fungera lite så här...
Jag: 10 askar Dimor tack.

Apotek: Nej vi får bara sälja max 2st per kund.
Jag: Jasså? Vart står det?
Apotek: Nej det står ingenstans men vi har den policy. (eller vi har fått dom rekommendationerna)
Jag: Jaha, tack för att ni bryr er om min hälsa och då vet jag vad ni rekommenderar men jag vill ha 10 askar Dimor nu.
Apotek: Nej vi får inte sälja så många för våran chef har sagt så.
Jag: Vad din chef säger är inget jag bryr mig om. Så, så vidare inte du kan styrka er policy med en paragraf från Medicin lagen som tydligen bevisar att jag som konsument inte har laglig rätt att köpa ett receptfritt preparat i vilken mängd jag vill föreslår jag att du ger mig de askar jag begär annars begår du tjänstefel mot mig som konsument.
Säger kärringen fortfarande nej vilket har hänt så avsluta samtalet så här (works every damn time)
Apotek: Nej tyvärr vi får inte sälja så många.
Jag: Ok jättebra... då gör vi så här... Då vill jag ha alla preparat som innehåller (Paracetamol) I hela butiken. Och jag står här gladiligen och väntar dom timmar det kommer ta dig att ta fram allt. Jag har pengarna att betala med så hoppas du har tiden.