2008-10-08, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av telephone80
Nope. Lnar sig bara om du smugglar in en sjlv (och d ska man ej ha med originalfrpackningen).
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Tror inte apple lter dig gra s. Ifall de gr det tror jag inte att det r ngon chans att du slipper moms (+500kr allts) plus att det blir dyrare frakt.

Iofs kan du ju sga till en kompis i USA att bestlla den och skicka den till dig. Men det r ju mycket krngel, och ifall det hnder ngot med den p vgen r du krd. Ifall du vill att paketet ska vara frskrat s skall priset s utanp paketet och d kan du rkna med moms.

Dr ser man... blir vl att skrota den iden.

Jag hade egentligen tnkt att kpa en iTouch i fredags, men till min stora frvning s verkar dem vara slutslda eller ej tillgngliga precis verallt? Vad r det frgan om? Har det varit en otroligt stor efterfrgan eller har dem inte hunnit levereras frn fabrik nnu?

Min andra fundering r utrymmet... snl som jag r hade jag givetvis tnkt att infrskaffa 8 GB modellen, men ju mer jag tnker p det desto mer tvivlar jag. Rcker 8 GB fr film, bilder och musik eller borde jag lgga ut "ynka" 500 till fr att f det dubbla?

Tack p frhand
jo0ker
Citera
2008-10-08, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Dr ser man... blir vl att skrota den iden.

Jag hade egentligen tnkt att kpa en iTouch i fredags, men till min stora frvning s verkar dem vara slutslda eller ej tillgngliga precis verallt? Vad r det frgan om? Har det varit en otroligt stor efterfrgan eller har dem inte hunnit levereras frn fabrik nnu?

Min andra fundering r utrymmet... snl som jag r hade jag givetvis tnkt att infrskaffa 8 GB modellen, men ju mer jag tnker p det desto mer tvivlar jag. Rcker 8 GB fr film, bilder och musik eller borde jag lgga ut "ynka" 500 till fr att f det dubbla?

Tack p frhand
jo0ker

Beror ju mycket p dig. Men jag kan sga att jag har 16gb och ngrar att jag inte skaffa 32gb.
Citera
2008-10-08, 09:57
Medlem
telephone80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Beror ju mycket p dig. Men jag kan sga att jag har 16gb och ngrar att jag inte skaffa 32gb.

Allvarligt? Vad r det som tar s mkt space? Man tar vl bort filmer nr man sett dem..
Citera
2008-10-08, 10:43
Medlem
oasboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telephone80
Allvarligt? Vad r det som tar s mkt space? Man tar vl bort filmer nr man sett dem..
De flesta har vl ett musikbibliotek som strcker sig lngt ver 8 gb som man vill kunna ha med sig i fickan, sen s vill man inte ha med sig en enda film i taget utan kunna vlja och vraka vad man r sugen p just d. Sjlv br jag vl med mig 5 filmer just nu.

Prvar bumpa mitt problem med att synka favoriterna i webblsaren. r det ngon som gr det med touchen i Windows Vista? Gr det sjlv men ipodden lgger till massa irriterande .dat filer i mina favoriter p datorn efter synkning.

http://i33.tinypic.com/ipw8qp.jpg

Skapligt irriterande, ngon som har en hum?
Citera
2008-10-08, 11:06
Medlem
telephone80s avatar
Ja iofs. Att inte lgga till 100usd fr DUBBLA minnet knns dumsnlt. Fr ett tag hll jag p att glmma bort min policy gllande hemelektronik: Ska man kpa nt ska man fan kpa ordentligt!
Citera
2008-10-08, 12:30
Bannlyst
Hrligt med mycket feedback, det uppskattas!

Allts huvudsaken till att jag kper en iPod Touch r att jag vntar p att iPhone ska komma ut med andra operatrer och schysstare avtal, jag mste med andra ord ha ngonting att klmma p fram tills dess. Tanken r d att nr detta vl sker, slja iTouchen och infrskaffa Ajfnen.

r det liksom vrt att lgga ut allt krut p en Touch och sedan slja den fr typ halva priset och sjlv bli tvungen att lgga ut strre mellanskillnad p iPhonen?

Lite luddigt det hela, men jaja.... sg frresten till min stora gldje att Webhallen har ftt in den idag (iPod Touch that is...)!
Citera
2008-10-08, 13:12
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Hrligt med mycket feedback, det uppskattas!

Allts huvudsaken till att jag kper en iPod Touch r att jag vntar p att iPhone ska komma ut med andra operatrer och schysstare avtal, jag mste med andra ord ha ngonting att klmma p fram tills dess. Tanken r d att nr detta vl sker, slja iTouchen och infrskaffa Ajfnen.

r det liksom vrt att lgga ut allt krut p en Touch och sedan slja den fr typ halva priset och sjlv bli tvungen att lgga ut strre mellanskillnad p iPhonen?

Lite luddigt det hela, men jaja.... sg frresten till min stora gldje att Webhallen har ftt in den idag (iPod Touch that is...)!

Sitter sjlv p iPod Touch 32Gb just nu, har haft den i ca tv mnader och lskar den fullkomligt. Jag tror dock att jag ska slja den och kpa en iPhone s fort den kommer ut med 32Gb. Hoppas att det hnder runt jul, annars fr jag bara verleva med iPoden och min vanliga K810i ett tag till.
Citera
2008-10-09, 16:39
Bannlyst
Fr mig som linux anvndare, r enda varianten att f igng en virtuell maskin, eller f tillgng till dator med windows?

Eller gr det med en jailbreakad itouch att ansluta den till linux, program o.s.v. gr det via linux eller r det windows dr med som gller, har inte s bra koll..

MVH Olol
Citera
2008-10-09, 21:42
Bannlyst
Ngot nytt angende jailbreak fr 2.1.1?
Citera
2008-10-10, 00:29
Medlem
:Ericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olol123
Fr mig som linux anvndare, r enda varianten att f igng en virtuell maskin, eller f tillgng till dator med windows?

Eller gr det med en jailbreakad itouch att ansluta den till linux, program o.s.v. gr det via linux eller r det windows dr med som gller, har inte s bra koll..

MVH Olol
Jag undrar samma sak.
Fungerar det med VirtualBox, mntro? Har fr mig att hrdvara som inte stds direkt i linux inte stds dr heller.
Citera
2008-10-10, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Jag undrar samma sak.
Fungerar det med VirtualBox, mntro? Har fr mig att hrdvara som inte stds direkt i linux inte stds dr heller.

Nr jag nu har funderat p det s tycker jag virtual box br fungera..

Eftersom tex photoshop fungerar i virtualbox, men inte i wine.. Samma kanske gller med itunes? Och isf fixxar det sig ju.. med lite tur dvs..
Citera
2008-10-11, 10:16
Medlem
Niinos avatar
Nr man lgger in filmer, kan man gra mappar s att man kategoriserar snuttarna som man lgger in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in