2007-09-17, 17:44
Medlem
Fernets avatar
Restore software finner ni hr:
http://appldnld.apple.com.edgesuite....a_Restore.ipsw

Bra att vara frberedd
Citera
2007-09-17, 18:25
Medlem
frosses avatar
Apple insider har slppt en vldigt genomgende recension.

Fr er som inte orkar lsa den mkt intressanta texten fljer hr Appleinsiders Pros & Cons:
Citera
2007-09-18, 00:57
Medlem
TGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Min pappa ker ocks d, har vi samma pappa tro? Hur som helst blir det en touch d. om jag inte kper en hr hemma. Jag kan fylla min 30 gigare tio ggr om jag vill. Men jag r inte sn, jag lgger p typ 100 ltar lyssnar p dom...sen byter jag ut dom, ven p min 30 gigare. D undrar jag om jag ens kommer behva en 16 gig.

Haha, vem vet kanske har vi det
Fan, jag hoppas bara att de lyckas fixa lite roliga funktioner som mail och weather osv. att det gr att "porta" frn jesusPhone till touch, det skulle tydligen vara en liten skillnad i firmwaren, och ven hemsidor som identifierar iphone kan inte identifiera touch. Men allt det borde ju snart vara fixat, det r ju nstan 3 veckor innan jag sitter med min touch i handen.. gaaah
Citera
2007-09-18, 09:23
Medlem
KimNeilJungs avatar
Slap me. Men en sak frstr jag inte. Mnga, med all rtt, beklagar sig ver att det inte finns ngon mailklient inbyggd. Men, Safari r inbyggt. Det innebr vl att man lugnt kan anvnda sitt gmail eller annan webmail. Eller har jag missat ngot?
Citera
2007-09-18, 09:41
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Slap me. Men en sak frstr jag inte. Mnga, med all rtt, beklagar sig ver att det inte finns ngon mailklient inbyggd. Men, Safari r inbyggt. Det innebr vl att man lugnt kan anvnda sitt gmail eller annan webmail. Eller har jag missat ngot?

korrekt. men det r nd krngel att anvnda pop/smtp (eller vad stans-alone-mail nu kan heta)
Citera
2007-09-18, 11:15
Medlem
Fernets avatar
Mera som tyder p att skrmproblemet troligen (frhoppningsvis!) var ett isolerat problem med det tidiga utskicket av Touch.

ven detta r frn Appleinsiders test:
"Compared next to [the iPhone], the Touch seemed to have a slightly bluer cast over the neutral grey background areas, but photos and videos I examined in still frames and in motion appeared identical, and I could not see any noticeable difference in color accuracy, brightness, or contrast. The background difference I noticed on the Touch could be related to the fact that it uses a revised version of OS X (as noted in more detail below), but could also be related to the dark, wide mask surrounding the screen. Identical objects against different backgrounds can appear not to match; when I masked off the screen with white paper, I could not see any difference between the two displays."
Citera
2007-09-18, 12:10
Medlem
Fernets avatar
Fjrr till Touch?

Enligt Apple sjlva passar deras radiofjrr med Touch:
http://store.apple.com/Apple/WebObje...4FE&nplm=MA070

Nu r vl inte radio verhngande viktigt till en Touch, s jag kunde tnka mig ett billigare alternativ utan radion.

r det ngon som har erfarenhet av third party-fjrr till sin iPod?

En frga till:
D svenskar besparats dubbinghelvetet r de omtalade undertexterna ett viktigt tilllgg.
r det ngon som har ngon erfarenhet p era nya Nano/Classic.
Jag menar inte hur det r att lsa texten nr man ser film p Nano ( ) utan hur det fungerar tekniskt. Vilket format stds, srt; sub? Osv Etc
Citera
2007-09-18, 12:12
Medlem
Anemis avatar
Min nuvarande sikt r att ipod touch r som en ipod utan hrdskiveutrymmet men med iphonens mest irriterande egenskaper.
Citera
2007-09-18, 12:33
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Enligt Apple sjlva passar deras radiofjrr med Touch:
http://store.apple.com/Apple/WebObje...4FE&nplm=MA070

Nu r vl inte radio verhngande viktigt till en Touch, s jag kunde tnka mig ett billigare alternativ utan radion.

r det ngon som har erfarenhet av third party-fjrr till sin iPod?

En frga till:
D svenskar besparats dubbinghelvetet r de omtalade undertexterna ett viktigt tilllgg.
r det ngon som har ngon erfarenhet p era nya Nano/Classic.
Jag menar inte hur det r att lsa texten nr man ser film p Nano ( ) utan hur det fungerar tekniskt. Vilket format stds, srt; sub? Osv Etc

Tror dessvrre bara hrda subs fungerar. Dock lr det finnas program som brnner in subs samtidigt som de gr om filen fr att passa iPod.
Citera
2007-09-18, 13:04
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Tror dessvrre bara hrda subs fungerar. Dock lr det finnas program som brnner in subs samtidigt som de gr om filen fr att passa iPod.
Tackar.
Har du namn p ngra program (Mac) som brnner in undertexter?
Inte ndvndigtvis ett som ocks "podkonverterar", bara fr att se hur det fungerar.
Har bara erfarenhet av "mjuka subs".
Citera
2007-09-18, 13:36
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Tackar.
Har du namn p ngra program (Mac) som brnner in undertexter?
Inte ndvndigtvis ett som ocks "podkonverterar", bara fr att se hur det fungerar.
Har bara erfarenhet av "mjuka subs".

Hittar inget till mac tyvrr.
Men googla "Hardcode subtitles for os x" eller ngot liknande s br du vl hitta ngot efter en stund
Citera
2007-09-18, 16:24
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Hittar inget till mac tyvrr.
Men googla "Hardcode subtitles for os x" eller ngot liknande s br du vl hitta ngot efter en stund
Hittade detta.
http://www.bitfield.se/submerge/
Vet inte om det r riktigt, d det inte sger iPod Touch specifikt, bara iPod.
Det str ocks merging subtitle files with your existing movie files och inte hardcode.
Det kanske r det samma?

Fr vl se nsta vecka hur det gr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in