2009-04-01, 21:56
Medlem
Hajimes avatar
varfr vill den inte synkronisera med vissa filmer ven om de r i samma filformat som andra filmer som funkar? fr upp ett felmeddelande dr det str att den inte lyckades kopiera till ipod-enheten, eftersom filtypen inte kan spelas upp p denna ipod. men det kan den ju!
Citera
2009-04-02, 10:30
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajime
varfr vill den inte synkronisera med vissa filmer ven om de r i samma filformat som andra filmer som funkar? fr upp ett felmeddelande dr det str att den inte lyckades kopiera till ipod-enheten, eftersom filtypen inte kan spelas upp p denna ipod. men det kan den ju!

Vet inte vad sjlva orsaken till problemet r, men jag brukar lsa det genom att konvertera filerna sjlv (ven om en viss piratebaylnk sger att det r ipodformat)
Citera
2009-04-03, 20:13
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Skicka sms via iPod Touch

Tjenare goda flashbackare!

Jag sitter nu och undrar - kan man p ngot vis skicka sms via Wi-Fi p sin iPod Touch? Det om ngot vore ju alla tiders.

Det finns en sms-funktion p AIM-appen, men fr inte den att fungera riktigt.

Mvh
Citera
2009-04-03, 20:14
Medlem
Borde funka om du gr via Wi-Fi ver ngon app som du sjlv freslog.
Har ingen som helst betydelse att det r en iPod Touch.
Citera
2009-04-03, 20:20
Medlem
dlans avatar
Du skulle kunna stlla upp en egen webbserver och koda ett lsenordsskyddat grnssnitt fr att skicka SMS frn webblsaren i din iPod med hjlp av APIn fr mo-sms t.ex.
Citera
2009-04-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Du skulle kunna stlla upp en egen webbserver och koda ett lsenordsskyddat grnssnitt fr att skicka SMS frn webblsaren i din iPod med hjlp av APIn fr mo-sms t.ex.
Mste man inte ha ett fast abonnemang hos dem d? Oavsett tycker jag det r en frskrcklig id med tanke p att det borde finnas ngon gratis tjnst.

D anvnder man vl fr fan hellre ngon internet-SMS-tjnst istllet eftersom iPod Touch har safari?
Varfr ska man bygga en egen tjnst?
Citera
2009-04-03, 20:24
Medlem
dlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Mste man inte ha ett fast abonnemang hos dem d? Oavsett tycker jag det r en frskrcklig id med tanke p att det borde finnas ngon gratis tjnst.

Du skapar ett konto hos dem och stter sedan in en summa du kan nyttja fr dina utskick.

Citat:
Varfr ska man bygga en egen tjnst?

Nrd som jag r faller det mig mest i smak, vad som faller dig i smak beror p dig och inte p mig. Jag freslog en metod och du fr grna fresl en egen.
Citera
2009-04-03, 20:29
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Citat:
Borde funka om du gr via Wi-Fi ver ngon app som du sjlv freslog.
Har ingen som helst betydelse att det r en iPod Touch.
Jag hittade en lovande App, SkySMS, men det stdjer inget svenskt nt. Jag tror att det r dr skon klmmer, att det nog inte finns ngon bra app som stdjer exempelvis Halebop och Comviq.

Finns det ngra bra hemsidor dr man har absurt mnga sms att skicka gratis?
Citera
2009-04-03, 23:27
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Detta har diskuterats i den stora iPod Touch trden
( https://www.flashback.org/showthread.php?t=540965 ) och ingen sms-app frn apple funkar med det svenska ntet. Detta gller ven om man har jailbreakat sin ipod
Citera
2009-04-04, 15:27
Medlem
StyleWarss avatar
Det gr vl att anvnda mail?
E-mail addressen ska vara telefonnummer@operatr.se eller nt liknande.
Citera
2009-04-05, 15:37
Medlem
crispys avatar
uppar trden lite, har skt verallt, googlat otroligt mycket men utan resultat.

kanske en vldigt simpel frga fr er frekventa anvndare men -
har laddat ner massa free applications p iTunes. De r sparade i ngon "mapp" eller vad man ska kalla det, som en sidrubrik p sidan (som spellistorna etc.) som heter "Program". men jag kan inte gra ngot mer efter detta.

hur verfr jag dem p touchen? har frskt i ondligheter... ngon?
Citera
2009-04-05, 15:45
Medlem
hbrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crispy
uppar trden lite, har skt verallt, googlat otroligt mycket men utan resultat.

kanske en vldigt simpel frga fr er frekventa anvndare men -
har laddat ner massa free applications p iTunes. De r sparade i ngon "mapp" eller vad man ska kalla det, som en sidrubrik p sidan (som spellistorna etc.) som heter "Program". men jag kan inte gra ngot mer efter detta.

hur verfr jag dem p touchen? har frskt i ondligheter... ngon?
Tryck p ipodenheten i itunes. ppna Program-fliken. Synka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in