2008-02-19, 18:18
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Det beror la p var du bestllde den ifrn.
Apple store
Citera
2008-02-20, 00:23
Medlem
Undrade bara om det var ett normalt betende av iPoden att typ stta p sig och stnga av sig hela tiden?:P Eller den gr inte igng helt utan bara apple mrken sen startar den om och visar apple mrket igen och s hller den p s. Den hll p s nr jag packade upp den och efter att jag haft den i datorn ocks. Hur stnger jag av skiten s den inte hller p s?:P Hller jag i den svarta dr uppe eller hur gr jag? Behver help. Pallar inte att det r ngot fel p den.
Citera
2008-02-20, 00:26
Medlem
Flrps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abura
Undrade bara om det var ett normalt betende av iPoden att typ stta p sig och stnga av sig hela tiden?:P Eller den gr inte igng helt utan bara apple mrken sen startar den om och visar apple mrket igen och s hller den p s. Den hll p s nr jag packade upp den och efter att jag haft den i datorn ocks. Hur stnger jag av skiten s den inte hller p s?:P Hller jag i den svarta dr uppe eller hur gr jag? Behver help. Pallar inte att det r ngot fel p den.

Du stnger av den genom att hlla in den svarta knappen dr uppe och sedan dra reglaget t hger.
Citera
2008-02-20, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Du stnger av den genom att hlla in den svarta knappen dr uppe och sedan dra reglaget t hger.

Men nr jag hller i den svarta dr uppe s hnder ju ingenting:S Varken nr jag hade igng den nr den satt i datorn eller nu nr den verkar mongo. Du menar att den dr slideskrmen ska komma upp? r det ngot viktigt man mste gra frsta gngen man kopplar i den frutom att ladda ner itunes. Ngon annan som har haft det shr?
Citera
2008-02-20, 15:56
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Men nr jag hller i den svarta dr uppe s hnder ju ingenting:S Varken nr jag hade igng den nr den satt i datorn eller nu nr den verkar mongo. Du menar att den dr slideskrmen ska komma upp? r det ngot viktigt man mste gra frsta gngen man kopplar i den frutom att ladda ner itunes. Ngon annan som har haft det shr?
Du skall hlla inne "home" och den svarta knappen p ovansindan i ca 10 sek fr att stnga av den.
Det problemet du har med att den startar om i tid och otid fick jag efter ett misslyckat frsk att kra jailbreak p 1.1.3. Fick g tillbaks till 1.1.2 fr att det skulle upphra.
Prva att gra en terstllning via itunes om du inte redan gjort det.
Citera
2008-02-20, 16:00
Medlem
Denoms avatar
Fick just min ipod touch levererad idag. Fan vad det gick snabbt. Jag frvntade mig att det skulle ta ytterligare en dag. Prisa apple
Citera
2008-02-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du skall hlla inne "home" och den svarta knappen p ovansindan i ca 10 sek fr att stnga av den.
Det problemet du har med att den startar om i tid och otid fick jag efter ett misslyckat frsk att kra jailbreak p 1.1.3. Fick g tillbaks till 1.1.2 fr att det skulle upphra.
Prva att gra en terstllning via itunes om du inte redan gjort det.

Har inte frskt jailbreaka den s det r inte problemet och har terstllt 1.1.3. Det r vldigt knas. Den hll p s hr redan nr jag packade upp den. Apple mrket dyker upp sen blir det svart, 3 sek senare dyker det upp igen och sen hller den p s.

Den fungerar bra nr den sitter i datorn men nr jag sedan plockar ut den s kan jag inte starta den eller stnga av den. Vet inte om det r batteriet som r knas att den inte blir laddad eller ngot?
Citera
2008-02-20, 16:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Har inte frskt jailbreaka den s det r inte problemet och har terstllt 1.1.3. Det r vldigt knas. Den hll p s hr redan nr jag packade upp den. Apple mrket dyker upp sen blir det svart, 3 sek senare dyker det upp igen och sen hller den p s.

Den fungerar bra nr den sitter i datorn men nr jag sedan plockar ut den s kan jag inte starta den eller stnga av den. Vet inte om det r batteriet som r knas att den inte blir laddad eller ngot?
Mjligtvis att en recovery kan hjlpa? Vrt att prva innan du skickar tillbaks den.
Koppla in din touch i datorn.
Hll inne home och den svarta knappen i ca tio sek.
Efter tio sek kopplas enheten bort, du hr ljudet. Slpp den svarta knappen och fortstt hll inne "home".

Det lter ju inte korrekt att den skall hlla p som du beskriver.
Citera
2008-02-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Mjligtvis att en recovery kan hjlpa? Vrt att prva innan du skickar tillbaks den.
Koppla in din touch i datorn.
Hll inne home och den svarta knappen i ca tio sek.
Efter tio sek kopplas enheten bort, du hr ljudet. Slpp den svarta knappen och fortstt hll inne "home".

Det lter ju inte korrekt att den skall hlla p som du beskriver.
Fr vl prova det d. Den r inhandlad i USA kan jag d skicka in den till en svensk butik om man skickar med kvittot?
Citera
2008-02-20, 22:32
Medlem
Denoms avatar
Gr det att jailbreaka en ipod touch 1.1.3 OOB? Jag hittar bara guider om folk som rkat uppgradera sina till 1.1.3.
Citera
2008-02-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Gr det att jailbreaka en ipod touch 1.1.3 OOB? Jag hittar bara guider om folk som rkat uppgradera sina till 1.1.3.
Menar du att du kpt den 1.1.3? Det borde vl inte gra ngon skillnad? Jag hade tnkt att jailbreaka min ipod som kommer idag och flja Ipodtouchmasters guider. Gr inte detta d?
Citera
2008-02-21, 02:49
Medlem
Downgrade

Frsker frtillfllet att downgrada min ipod 1.1.3 till 1.1.1 fr att sedan kunna jailbreaka. I guiden sger han att man ska stnga av itunes vilket jag sjlvklart gr men nr jag sedan skriver in enterrecovery och den startar om ppnas ver iTunes och sger att ipoden r i terstllningslge. Detta verkar fucka hela min installation och blir riktigt sur ver det Stller in att itunes inte ska ppna nr ipoden ansluts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in