2008-07-11, 17:14
Medlem
corazzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennethK
Hej hej!
Ponera att man åker ner till holland en vecka och sätter sprätt på lite pengar. Märker inte en hund att man luktar även om man inte har något på sig? Om så är fallet kan de väl inte sätta dit mig ändå va? Tack för svar!
/K

Nu svarar jag igen...

Men senast jag var i Amsterdam (februari) så rökte jag på precis innan vi åkte till flygplatsen. Så jag var rätt gott bäng fortfarande när jag landade i Sverige

Stod hund på flygplatsen, jag luktade rejält men det var ingen fara. Och nej, de kan inte sätta dit dig för att du luktar gräs.
Citera
2008-07-11, 17:34
Medlem
Drainbamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corazzin
Stod hund på flygplatsen, jag luktade rejält men det var ingen fara. Och nej, de kan inte sätta dit dig för att du luktar gräs.

Inte så roligt om man blir fingrad i rumpan dock :P Been there done that och det var INTE helt ok, detta var inte i tullen dock...
Citera
2008-07-11, 18:27
Medlem
stelkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drainbamage
Inte så roligt om man blir fingrad i rumpan dock :P Been there done that och det var INTE helt ok, detta var inte i tullen dock...

Haha, berätta mer!
Citera
2008-07-11, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drainbamage

Lite skönt tyckte du att det var?!
Citera
2008-07-11, 19:52
Medlem
piercingpelles avatar
Hur fungerar det att linda in sakerna med 15 st kondomer och sedan posta? Känns ganska skottsäkert, men vad vet jag. Någon med erfarenhet eller hypotes?
Citera
2008-07-12, 01:08
Medlem
linppans avatar
Går det inte lika bra med plastpåsar? Eller är kondomer magiska :O?

Flaskpost borde ju ochså fungera för de lite minde oseriösa...

Läste föresten för länge sedan att smugglare flög över någon drog med hjälp av radiostyrda flygplan/helecoptara. På ena sidan stog en och styrde i början, sedan stog de andra på andra sidan kusten och tog över efter ett tag. Skulle det fungera om man tänker Danmark- Sverige? Känns som det inte vore helt omöjligt.
Citera
2008-07-12, 04:13
Medlem
Livet är 1 fests avatar
Har kommit på ett nästan idiotsäkert sätt att paketera nu, ska testa när jag åker ner nästa gång och rapporterar då om det funkade.
Citera
2008-07-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piercingpelle
Hur fungerar det att linda in sakerna med 15 st kondomer och sedan posta? Känns ganska skottsäkert, men vad vet jag. Någon med erfarenhet eller hypotes?

Jag var i Amsterdam för 4 veckor sen, skickade hem 2 brev (samma tidpunkt).
hem till min kompis givetvis

skickade en 5a hasch (Caramello) och en 5a grönt (PeaceMaker).
riktigt fina sorter båda 2. dock fick vi inte hem något peacemaker, men däremot Caramello. de kom fram.

jag skickade det någon timme innan vi skulle ta tåget. så de blev lite stressigt, jag hade de i ziplocks. bara slängde ner ziplocken i ett kuvert, skrev min polares adress och slängde på lådan. kanske lite slarvigt, men haschet kom fram, tror de luktade lite mindre
Citera
2008-07-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linppan
Går det inte lika bra med plastpåsar? Eller är kondomer magiska :O?

Flaskpost borde ju ochså fungera för de lite minde oseriösa...

Läste föresten för länge sedan att smugglare flög över någon drog med hjälp av radiostyrda flygplan/helecoptara. På ena sidan stog en och styrde i början, sedan stog de andra på andra sidan kusten och tog över efter ett tag. Skulle det fungera om man tänker Danmark- Sverige? Känns som det inte vore helt omöjligt.

Har tänkt på det, bor i Helsingborg. säkert här du har tänkt göra det i sådana fall...

jag har kollat på de men ett plan som ska klara av sånt avstånd får man ge minst 5000 kr för. bensindrivet plan.

jag tror det skulle fungera utan problem.

Har du tänkt göra det i framtiden så PM mig, kan luska fram bra landningsställe här i trakterna.
Citera
2008-07-12, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livet är 1 fest
Har kommit på ett nästan idiotsäkert sätt att paketera nu, ska testa när jag åker ner nästa gång och rapporterar då om det funkade.

Säg nu!!!
Citera
2008-07-12, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Capt. Speirs
för er som undrar, eller sprider felaktig information om, hur hundars luktsinne fungerar och hur man ska göra för att packa sitt röka kan jag rekommenderar er att kolla på dokumentärfilmen "Never Get Busted Again" - http://nevergetbusted.com/index.php
Mycket intressant dokumentär. Rekomenderas verkgligen
Citera
2008-07-13, 22:04
Medlem
linppans avatar
Även jag laddar ner filmen, hoppas man lär sig något

Skulle vara riktigt nice att få hem 15-20g från Holland
Är det någon som vet hur många gånger per dygn och när dom hämtar posten i Holland? Samt hur många dar det tar ungifär för ett brev att komma hem till svedala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in